cadzand-bad

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...
    • 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

    cadzand-bad

    hallo allemaal, kent/ weet iemand topvisstekken in cadzand-bad?een vriend van mijn werkt daar bij Sergio herman en ik wil een weekend daarheen en gaan vissen..zelf helaas ben ik niet bekend met cadzand-bad ...kan ik met mijne heavy feeder vissen? strand of pier??
  • danny69
    Feedervisser
    • 16-03-2005
    • 227
    • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

    #2
    Jonathan,
    Ik ga zelf regelmatig die kant op om te vissen. Als je "achter de hotels" gaat staan kan je niet missen. Vanaf Cadzand-Bad kun je tot in Niuwvliet Bad over heel de lengte van het strand goed vissen. Bekende plaats is "De Zwarte Polder" ( parking bij de radartoren).
    De vangsten bestaan ( deze tijd dan) uit mooie schar en wijting. Later is mooie gul ook mogelijk.
    Je moet echter wel de wind goed in de gaten houden: Bij zuidenwind heb je geen probleem. Dan kun je tot windkracht 5 a 6 bft goed vissen ( meewind). Als de wind echter meer west ( of oost natuurlijk) gaat zitten, moet je toch al gaan uitkijken. Bij zuid-west 4 zie je mij al niet meer: Te onrustige branding en teveel "gang"in het water. De vis heeft geen kans om je aas te pakken omdat het zo hard stroomt. Bij een straffe westenwind heb je pal zijwind. Moet je helemaal niet proberen. Voor mij is het altijd uitkienen om die paar keer in gunstige omstandigheden te kunnen gaan en ook te vangen dan.
    Over hengelkeuze: ik weet niet of een feeder afdoende is. Zelf ervaar ik dat extreem verre worpen de vis opleveren.
    Vis gewoon vanaf het strand ( niet de strekdammen) dan sta je makkelijk en je komt er makkelijk uit. Aas: Zeepieren/zagers/etc.

    Ik hoop dat je er iets aan hebt.

    Grt.
    Danny
    Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

    Reageer

    • JohnathanDoe
      Met enige kennis...
      • 15-07-2007
      • 275
      • antwerp centre

      #3
      hello danny soixante neuf...thanx voor de mooie uitleg. ik moet er eerst geraken want het is nogal een eind vanaf nijmegen. 3 uur ongeveer...zal hotel boeken voor 2dgn. hotel waarbij ik vlakbij kan vissen. zal zien...

      Reageer

      • danny69
        Feedervisser
        • 16-03-2005
        • 227
        • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

        #4
        Jonathan,
        Voor het hotel alleen kan je het al doen! Jezelf laten verwennen in de welness bv. Noem maar iets.
        Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎