shimano biomaster fb

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • colshim
    *************
    • 10-02-2008
    • 231
    • VL.

    shimano biomaster fb

    zijn er reeds mensen die deze molen hebben ?
    Ben van plan om deze aan te schaffen , zouden de twinpower vervangen .
    Reeds enkele keren vast gehad , alleen de prijs houd me nog een beetje tegen !

    mvg
  • Joas
    Frequent aanwezig
    • 18-07-2009
    • 199
    • Breamcity

    #2
    Niet doen dan, waarom zou je een twinpower vervangen?

    Reageer

    • Franki
      Komt net kijken
      • 19-09-2010
      • 59
      • Antwerpen

      #3
      Ik heb de molen ook al een paar keren in handen gehad en ik was er niet echt van onder de indruk.
      Zelf vis ik met twinpowers en ben daar zeer tevreden over. Als je nog een twinpower kan kopen, niet aarzelen en aanschaffen.

      Reageer

      • colshim
        *************
        • 10-02-2008
        • 231
        • VL.

        #4
        @Franki
        Ik was nu net wel onder de indruk van die biomaster ? Vis normaal met stradic's ( ben daar tot nu toe zeer tevreden over ), maar heb net 2 nieuwe stokjes bijgekocht en had m'n oog laten vallen op die biomaster vandaar !
        Winkelier vertelde me dat de twinpower er volgend jaar uitvliegt ( uit de cataloog ) én word vervangen door die biomaster fb ?!?

        mvg

        Reageer

        • danny69
          Feedervisser
          • 16-03-2005
          • 227
          • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

          #5
          Coshim,
          Ik heb de Biomaster ook al een aantal keren in handen gehad: Maakt volgens mij niet veel wezenlijk verschil met de Twinpower. Wellicht is alleen de prijs de vernieuwende factor. Om de twinpower 5000 FC te noemen: Die is van +/- 250 euro naar 285 gegaan. Ik denk dat je een Biomaster 5000 niet meer hebt voor 300 hoor!
          Gewoon Twinpower kopen nu het nog kan!
          Ik heb ze trouwens ook nog nergens in de winkel gezien.

          Grt.
          Danny
          Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

          Reageer

          • colshim
            *************
            • 10-02-2008
            • 231
            • VL.

            #6
            @Danny69
            introduktieprijs bv 4000 fb 248 euro 5000 fb 255 euro ; dus lager dan twinpower !

            mvg

            Reageer

            • danny69
              Feedervisser
              • 16-03-2005
              • 227
              • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

              #7
              Coshim,
              Da's de introductieprijs! Nog zo duur als de Twinpower bij "normaal"prijsniveau. Hoe je het draait of keert: Ze vragen veel teveel is mijn mening.
              Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

              Reageer

              • Kosmozz
                Match en Feeder
                • 25-07-2005
                • 1959
                • Hannut

                #8
                Ik zou ze overigens direct kopen als ik jou was. Per twee kun je nog wat korting vragen. De biomaster is gewoon een twinpower in een ander jasje (met misschien een kleine upgrade). Puur verkoopstrategie. Iedereen die twinpowers heeft gaat die dingen niet zomaar vervangen vanwege 1) de prijs en 2) de duurzaamheid. De verkoop gaat dan inzakken, hoe je het went of keert. Tja wat doe je dan als fabrikant? Over de prijs valt te twisten. Ze zijn zeker duur. Winkeliers die dergelijke molens verkopen ~250 euro, maken 10-20% winst. Zij gaan voor kleine winsten en grote aantallen. Kleine winkeliers kunnen dit niet doen. Die moeten wel duur verkopen om hun boterham te verdienen.

                Voor de rest heb je alleen twinpowers nodig als je met grote regelmaat (1-2x/week) op afstand vist of op grote rivieren. Anders zijn het puur luxe molens. De Technium molens zijn ook prima molens. Als je nagaat dat twinpowers heel lang meegaan dan valt de prijs uiteindelijk ook wel weer mee.
                Carpe Diem

                Reageer

                • colshim
                  *************
                  • 10-02-2008
                  • 231
                  • VL.

                  #9
                  @kozmoz

                  Gisteren de melding gekregen dat m'n nieuwe stokken binnen waren , ( shimano purist stc barbel ) , zal ze er ( biomasters )ff op zetten in de winkel er ff over twijfelen ; én wanneer er (nog ) een procentje van afgaat , ze meedoen !
                  ( 2 stokken en 2 biomasters , mag wel extra procentje vanaf )

                  mvg

                  Reageer

                  • Joas
                    Frequent aanwezig
                    • 18-07-2009
                    • 199
                    • Breamcity

                    #10
                    Waarom kijk je niet voor 2 mooi Shimano Ultegra CI4. Die dingen zijn super! Grote inhaalsnelheid, superslip, 2 spoelen en wegen ook niet veel.
                    Als ik jou was zou ik het wel weten. Ik denk dat je voor de prijs van 1 biomaster op dit moment met goed winkelen 2 Ultegra's te pakken kunt krijgen met de kerstaanbiedingen voor de deur.

                    Reageer

                    • colshim
                      *************
                      • 10-02-2008
                      • 231
                      • VL.

                      #11
                      @joas,
                      super ultegra's dit zijn toch van die big pit molens ? Denk dat dit niet echt een goede combinatie is met die lichte reishengels .
                      Heb 2 goedkopere versies daarvan ; nl titanos 4500 die ik gebruik om ver te vissen met de feeder .

                      mvg

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎