shimano aernos 13mtr pack

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Roy Sch
    Newbie
    • 08-01-2012
    • 43
    • Elsloo

    shimano aernos 13mtr pack

    Beste mensen,
    Sinds dit weekend in bezit van de shimano aernos ax 13mtr pack.
    Ga deze hengel volgende week mits het weer goed is uittesten op het Alberkanaal in Belgie.
    Heb dit set 2de hands gekocht en ik was meteen verliefd op deze stok. Hoe deze "liefde" verder gaat zal ik jullie meedelen via dit forum.
    Als er andere gebruikers van deze stok zijn hoor ik graag hun mening over deze hengel.
    mvg, Roy
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5439
    • Feânwalden

    #2
    Heel erg veel plezier met jou nieuwe aankoop
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

    ik knibbelje foar gjin ien

    The Frisian Viking

    Reageer

    • Sport-Visser
      Frequent aanwezig
      • 25-08-2010
      • 179
      • Geldermalsen

      #3
      Roy ik hoor graag hoe hij beval en veel strakke lijnen er mee vr/gr Wim

      Reageer

      • willem300
        Newbie
        • 22-12-2009
        • 49
        • aadorp

        #4
        Ik heb erg veel belangstelling voor jouw ervaringen met deze hengel. Veel succes!
        gr
        Willem

        Reageer

        • Roy Sch
          Newbie
          • 08-01-2012
          • 43
          • Elsloo

          #5
          Beste mensen,
          Gisteren de aernos zijn vuurdoop gegeven op het Albertkanaal in Belgie en dat is mij goed bevallen. Licht vissend met 1 gram op 11,5mtr. Helaas door de naar no draaiende wind schrale visserij maar de 1ste vissen zijn binnen dit jaar. De aernos is een snelle hengel die goed reageert op snelle beten. Voor liefhebbers van strakke kanaalstokken moet ik er wel bij zeggen dat deze hengel niet snaarstrak is maar daarom is dit dan ook een alrounder 1ste klas. Maar dit kan evt. veroorzaakt zijn door dat de hengel op deel 3 en 4 aangepast is om er evt elastickgate kit van te maken. Waarschijnlijk zul je topsets van andere hengels kunnen uitwisselen. Daar ga ik wat meer info over inwinnen. De hengel ligt fijn in de hand en is goed in belans zodat het totaal gewicht van 760gr op 11,5 niet van invloed is op de actie iets waar ik mij eerder zorg over maakte bij het lezen van de de specificaties van deze hengel. De volgende test ga ok uitvoeren op een karperput met karpers tot 2kg. Deze sessie afhankelijk van het weer zal binnenkort plaatsvinden. Evt vragen en suggesties hoor ik graag.
          Roy

          Reageer

          • he11je24
            tot de laatste minuut
            • 16-10-2005
            • 302
            • Zwartemeer

            #6
            ik heb op de site van Voorhuis Hengelsport gelezen over de elastickgate(http://www.voorhuishengelsport.nl/aanbiedingen) topsetten wat moet ik mij hierbij voorstellen?

            groet,
            hendrik
            veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

            Reageer

            • Roy Sch
              Newbie
              • 08-01-2012
              • 43
              • Elsloo

              #7
              topsetten van andere shimano hengels die uitwisselbaar zijn bedoelde ik daarmee.
              mvg Roy

              Reageer

              • Roy Sch
                Newbie
                • 08-01-2012
                • 43
                • Elsloo

                #8
                Na een mailtje en een telefoontje is mij duidelijk geworden dat de delen 3 en 4 standaard zijn voorzien van een verdikking om elastick gate in de hengels te kunnen bouwen en dat de topsets van de technicum ook op de aernos passen. Hopende jullie hier weer wat wijzer mee gemaakt te hebben.
                Roy

                Reageer

                • Roy Sch
                  Newbie
                  • 08-01-2012
                  • 43
                  • Elsloo

                  #9
                  Testsessie 2
                  karperputje Heusden Zolder Meylandtvissers (bekijk side Meylandtvissers)
                  Een water waar in ieder jaargetijde een visje gevangen kan worden. Hengel uitgerust met topsetje 3d 0,3gr dobber 016 boven 012onderlijn haak 18 elastiek 1,4mm
                  Lekker zonnetje en waarschijnlijk laatste dag voorlopig boven de 0 graden. Na een half uur 1ste karper met maden gelost aan de kant. Hengel houdt zich prima en het 3 delige topset straalt vertrouwen uit. Daarna div. voorntjes die de made op half water pakken. Met pellets geen beet, wel op deeg. Vang vandaag 3 karpers van 1,5 tot 2 kg en los er 3 door te snel de vis naar boven te willen trekken. Het top elastiek moet toch iets zachter zijn afgesteld met een kleine haak. Ben weer zeer tevreden over de aernos die ik vandaag op 9,5mtr gevist heb. Snelle aktie en niet nadwijlen. Volgende missie, brasem vijver maar dat zal pas april worden.
                  grts, Roy

                  Reageer

                  • Roy Sch
                    Newbie
                    • 08-01-2012
                    • 43
                    • Elsloo

                    #10
                    Testsesie 3 Brasemvijvers

                    In april en mei de aernos getest op de brasem vijvers bij mij in de buurt.
                    Pellets cuppen op 11,5 en 13 mtr. Op 13mtr hangt de hengel iets door maar door secuur op te steken lukt het toch vrij aardig, op 11,5 mtr gaat dit ontzettend strak. Heb voornamelijk op 11,5mtr gevist en dat is toch de fijnste lengte om aktief te vissen. Aktie van de hengel prima bij het landen van brasem. Bij het vissen zelf altijd de extension gebruiken en de laatste meter achter de elleboog houden, zo laat de hengel zich het beste hanteren. Het brasem vissen is de disipline die ik zelf het minste uitvoer omdat als je eenmaal op karper hebt gevist met de vaste hengel en het gevecht met deze vis hebt overwonnen de passie voor dit commercieële vissen alleen maar groter wordt. Anders is het brasem vissen en andere soorten op rivieren. Daar is het wel powervissen en dat ligt meer in mijn straatje. Al met al ben ik nog altijd zeer tevreden met mijn shimano aernos, ben niet bang om een breuk op te lopen en dus zal deze hengel de komende jaren wel in mijn foudraal blijven zitten.
                    Roy

                    Reageer

                    • Roy Sch
                      Newbie
                      • 08-01-2012
                      • 43
                      • Elsloo

                      #11
                      Update
                      Heb er nu bijna een jaar opzitten met het aernospack en om eerlijk te zijn: deze hengel gaat niet de deur uit voordat hij in stukken breekt. Blijf erbij dat dit een keurige hengel is waar ik veel vertouwen in heb gekregen en waar ik al de nodige kilos mee uit het water heb gehaald. Al mijn eerder ervaringen staan hierboven en daar is geen woord van gelogen. Er staan helaas niet veel packs 2de hands te koop maar indien je er een vindt het is een puike set.
                      Roy

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎