Arca advanced feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mr.T fish
    Frequent aanwezig
    • 01-05-2010
    • 220
    • appingedam

    Arca advanced feeder

    Hallo,

    Ik ben deze winter(voor zover we dit winter kunnen noemen) aan het rond kijken voor een nieuwe feederhengel. Ik heb geen ruim budget, waardoor mijn keuze's enigszins beperkt zijn.
    Ik ben bij de hengelsportzaak langs geweest en daar is mijn oog gevallen op een Arca advanced feeder van 3,60M met een medium werpgewicht tot 100 gram.

    Ik wil deze hengel gaan gebruiken voor de method visserij op de vijver en het feederen op het Eemskanaal, Oosterhornkanaal en het damsterdiep, maar nou zit ik met de volgende vraag: Krijg ik met deze feeder een gevulde 50a60 grams korf richting de andere kant van het kanaal? (50a60meter??) Of moet ik toch een medium/heavy aanschaffen? Met mijn huidige feeder is het geen doen.

    Iemand die mij antwoord kan geven op deze vraag?
    Zeg maar Timon
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    Ik ken de Arca advanced feeder niet, maar aangezien deze hengel tot 100 gram aan kan mag een 50/60 grams voerkorf geen probleem zijn lijkt mij.

    Kun je niet je huidige feederhengel voor het methodfeederen gebruiken en voor het vissen op het Eemskanaal en Oosterhornkanaal een medium/heavy aanschaffen?
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • ErwinPhiAssen
      Sense and Simplicity
      • 13-03-2011
      • 667
      • Assen

      #3
      Mr. T.

      Waarom ga je niet eens in Sappemeer kijken, die hebben op 2011 collectie 30% korting....
      Daar heb ik mijn spro weg voor 45 euro.
      lets make things better

      Reageer

      • Bollekneiter
        Met enige kennis...
        • 11-02-2010
        • 479
        • Amsterdam

        #4
        tja... het licht er aan.. Ik vis met een medium feeder op zo'n 60 meter op meren.. werpgewicht tot 60 gram, alleen ik smijt zeker wel met een gram of 80/90.. Maar deze feeder is ook iets langer 3.90.
        In principe zou het wel kunnen maar ligt natuurlijk aan allerlei factoren..

        Reageer

        • mr.T fish
          Frequent aanwezig
          • 01-05-2010
          • 220
          • appingedam

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ErwinPhiAssen
          Mr. T.

          Waarom ga je niet eens in Sappemeer kijken, die hebben op 2011 collectie 30% korting....
          Daar heb ik mijn spro weg voor 45 euro.
          Dank voor de tip! Geld deze korting ook op de site? Ik heb zelf geen vervoer namelijk, of ik moet een heel eind gaan fietsen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Bollekneiter
          tja... het licht er aan.. Ik vis met een medium feeder op zo'n 60 meter op meren.. werpgewicht tot 60 gram, alleen ik smijt zeker wel met een gram of 80/90.. Maar deze feeder is ook iets langer 3.90.
          In principe zou het wel kunnen maar ligt natuurlijk aan allerlei factoren..
          Dank u!
          Ik ga er vanuit dat het dan wel moet lukken om tegen de overkant aan te vissen. Aan wat voor factoren kan het liggen? Wind, lengte?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
          Ik ken de Arca advanced feeder niet, maar aangezien deze hengel tot 100 gram aan kan mag een 50/60 grams voerkorf geen probleem zijn lijkt mij.

          Kun je niet je huidige feederhengel voor het methodfeederen gebruiken en voor het vissen op het Eemskanaal en Oosterhornkanaal een medium/heavy aanschaffen?
          Dank u.

          Het liefste gebruik ik 1 hengel voor beide visserijen, omdat ik voornamelijk met de method zal vissen en maar af en toe op de kanalen. Mijn huidige feeder bevalt niet echt, de onderdelen sluiten niet geweldig op elkaar aan.

          Bedankt allemaal!
          Zeg maar Timon

          Reageer

          • ErwinPhiAssen
            Sense and Simplicity
            • 13-03-2011
            • 667
            • Assen

            #6
            Mr. T,

            Kijk maar eens rond op hengelsportsappemeer.
            Hier hebben ze ook leuke aanbiedingen.
            Maar meestal is de korting in de winkel.
            lets make things better

            Reageer

            • mr.T fish
              Frequent aanwezig
              • 01-05-2010
              • 220
              • appingedam

              #7
              Nog een vraagje. Hoe dik zal ik moeten vissen. In de vijver zwemt bijna alleen karper van een cm of 40 à 50 en een paar grotere. Brasem is nauwelijks aanwezig, hooguit een paar. Ik zat te denken aan 22/00 tot 25/00
              Zeg maar Timon

              Reageer

              • Foxdonut
                I have a bream!
                • 09-04-2010
                • 1237
                • Gro

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door mr.T fish
                Nog een vraagje. Hoe dik zal ik moeten vissen. In de vijver zwemt bijna alleen karper van een cm of 40 à 50 en een paar grotere. Brasem is nauwelijks aanwezig, hooguit een paar. Ik zat te denken aan 22/00 tot 25/00
                Waar is deze vijver in Appingedam?
                Groet,

                Foxdonut


                www.wedstrijdvisser.com

                Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                Reageer

                • mr.T fish
                  Frequent aanwezig
                  • 01-05-2010
                  • 220
                  • appingedam

                  #9
                  Meedensingel. 't Zit 's zomers helemaal vol, dus mocht je heen willen: wees er vroeg bij
                  Zeg maar Timon

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎