Kunstaas..hoeveel dreggen.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • 3apache
    Newbie
    • 19-08-2010
    • 5
    • Amsterdam

    Kunstaas..hoeveel dreggen.

    Graag zou ik willen weten of er meer roofvissers zijn die ook i.p.v 2 met 1 dreg vissen,ik vind het voor de vis beter en voor jezelf ook en ik heb gemerkt dat het weinig uitmaakt voor de actie van het kunstaas.
    Graag reactie hierop.
    Groetjes
    3apache
  • asmit
    Newbie
    • 26-04-2009
    • 19
    • zaandam

    #2
    Hi, ik heb wel eens zitten klooien met een pluggie van 10 cm, met 3 dreggen. Das niet te doen, dus heb ik er de eerste en tweede afgehaald, het vangen werd er niet minder om.
    Ook wil ik wel eens van spinnertjes (met 1 dreg) gewoon 1 haakje af knippen. Vooral bij kleine baarsjes heb je de spinner zo los..

    Reageer

    • polenvisser
      Frequent aanwezig
      • 28-01-2011
      • 241
      • wichmond

      #3
      de eerste dreg verwijderen helpt ook, bij werpend vissen, om te voorkomen dat die dreg om de lijn heen slaat. Als dat gebeurd is het namelijk wel nadelig voor de actie en het haken van de vis. Ook is het handig om een dreg te verwijderen (als er twee dreggen aan zitten tenminste) om niet verward te raken in het schepnet, als je de snoek niet met de hand kan landen. Toch ben ik van mening wat vaker missers te hebben, bij het vissen met 1 dreg en dan voornamlijk bij het vissen met alleen een staartdreg. Maar iets vaker een misser, is altijd veiliger voor de vis, de dreggen blijven niet meer in het net haken....

      Reageer

      • 3apache
        Newbie
        • 19-08-2010
        • 5
        • Amsterdam

        #4
        Dat is precies allemaal wat ik bedoel ook het in elkaar haken van de dreggen na het werpen,ik vind dus dat er meer nadelen aan het vissen met meerdere dreggen zijn dan voordelen,juist omdat we de vis in zo,n goed mogelijke conditie terug willen zetten.....dan maar wat meer missers.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎