barbeelvissen in de Ems

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #16
    Ik wil nog een Shimano feeder er bij aanschaffen en zag dat zij veel keus hebben. Aangezien ik graag de hengel eerst even in de hand neem voordat ik iets koop ga ik daar even heen. Als het een beetje schappelijk iemand is dan komen we er met de prijs ook wel uit.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • hans vis
      Sportvisser
      • 26-08-2009
      • 998
      • Eelde-Paterswolde

      #17
      Nou Rolla, ben wel benieuwd hoe je ervaringen zijn. Ik ben een paar jaar geleden teleurgesteld afgehaakt.
      groet,
      Hans

      https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #18
        Ik heb op Google Earth gekeken en wat straten opgeschreven. Die plekken ga ik even bekijken om een geschikte plek te bepalen.
        Hopelijk wordt het komende zondag goed weer dat ik een poging kan wagen. Ik laat wel weten wat mijn ervaringen zijn.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2325
          • Ter Apel

          #19
          Vanochtend vroeg mijn bed uit om eens een poging te wagen in de Ems. Ondanks het feit dat we om moesten rijden, de afslag Lathen op de A31 was afgesloten, waren we rond 7:00 uur aan het water. Het stroomde niet hard en naar mijn idee moest een 40 grams korf voldoende zijn. Dus de medium feederhengel opgetuigd en gevist met een 40 grams korfje. Mijn vader was begonnen met de vaste stok, maar na een paar keer vast gezeten te hebben aan de bodem hield hij het voor gezien en haalde ook een feederhengel uit het foudraal. Snel mijn vader meegeholpen met het optuigen van de feederhengel en we konden allebei gaan vissen.

          Na een tijdje ving ik op een paar maden een mooie brasem die ik moet scheppen. Vervolgens kreeg ik geen beet meer en na een paar keer opnieuw ingegooid te hebben kreeg ik nog steeds geen beet. Bij het indraaien bleek ik vast te zitten met gevolg dat ik de onderlijn kapot getrokken heb. Een nieuwe onderlijn er aan geknoopt en eens een worm en een made op de haak geprikt. Dit resulteerde in een brasem van geschat 1,5 kg. Zie foto.

          Mijn vader viste op verschillende afstanden, maar heeft geen aanbeet gezien. Ik zelf had 100% score, 2 aanbeten, 2 vissen. Rond 12:00 uur hielden we het voor gezien en hebben we de spullen opgeruimd en zijn huiswaarts gekeerd.
          Ondanks de slechte vangsten is het toch een mooi water om met de feederhengel te vissen.


          Mooie plek


          Mooie brasem
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • Amadeus
            Knoeit wat aan het water.
            • 02-09-2007
            • 1626
            • Westerlee

            #20
            Niet geheel onverdienstelijk en toch leuk gezeten.
            Ik ben vandaag richting de Eems kanaal ( niet de Ems ) geweest onder de rook van Appingedam.
            Ook leuk gezeten maar nadat de eerste schepen begonnen te stampen was het bijten afgelopen.
            Daarna nog ff Steendam met een bezoek vereerd, maar was helaas ook niet je van het.

            Deze kwam ik onderweg nog wel tegen en heb daarbij niet omgereden.

            10984119_650599238417000_2004129762672930733_n.jpg
            https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

            Reageer

            • Rolla
              Allroundvisser
              • 03-05-2009
              • 2325
              • Ter Apel

              #21
              Een mini Eiffeltoren.

              Het was gisterochtend, nadat de mist op trok, lekker weer en dan is het wel vol te houden aan het water ook al zijn de vangsten slecht. Anders waren we waarschijnlijk al lang huiswaarts gegaan.
              Vaste stok | Match | Feeder

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2325
                • Ter Apel

                #22
                Ik wil komend weekend een poging wagen. Niet in de Ems, maar in het Dortmund Ems Kanal. Nu heb ik laatst een paar plekken bekeken en toen stroomde het niet hard, maar
                volgens informatie die ik op een ander forum kreeg, dien ik rekening te houden met dieptes tot 5 meter.

                De bedoeling is om met de vaste stok te gaan vissen op max. 13 meter. Nu heb ik van de Timms dobbers, de Christian in 3,4,5 en 6 gram er bij gehaald.

                Nu had ik gedacht om de dobbers uit te loden met een bulklood, bestaande uit een olivette opgesloten tussen 5 stotz loodjes. Verder naar beneden 2-3 stotz loodjes gegroepeerd en
                tegen de onderlijnlus ook 2-3 stotz loodjes gegroepeerd.

                Qua lijndikte had ik gedacht om voor de 3 en 4 grams dobbers 14/00 te nemen en voor de 5 en 6 grams dobbers 16/00 te nemen. Qua onderlijn 12/00 en 14/00. Als elastiek een nummer 6 of 8.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎