Montage voor Spodhengel...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • eitcbv
    Doe wat je goed dunkt!
    • 24-12-2005
    • 192
    • nabij Steenwijk

    Montage voor Spodhengel...

    Hallo mensen,

    Dit jaar ga ik voor het eerst mij een beetje toeleggen op het karpervissen op een lokaal mooi onbekend karpervijvertje hiervoor ben ik speciaal lid geworden van die desbetreffende visclub.
    Het ligt heerlijk in de bush bush je moet echt weten waar de vijver ligt anders vindt je het echt niet zomaar. Dit betekend trouwens niet dat ik dit jaar de feedervisserij en de methodvisserij helemaal links laat liggen.....

    Ik heb voor de karpervisserij allerlei inkopen gedaan een karpertas leek mij handig omdat ik voor het witvissen speciaal mijn spullen heb in mijn viskar en daarnaast ook mijn methodfeederspullen.
    Om niet alles door elkaar te hebben staan in mijn viskar heb ik die karpertas gekocht hierin zit alles wat ik nodig heb: de beetmelders, bollies, banksticks liggen altijd in mijn viskar... etc.....
    Ik hou ervan om alles bij elkaar te houden anders vergeet je altijd van alles!!!

    Ok dat was dat.....

    Een spodhengel heb ik voor 2 dingen aangeschafd: voor de methodvisserij is het erg handig maar ook voor het voeren tijdens het karpervissen.
    Ik heb trouwens een Fox spodhengel gekocht puur omdat het niet erg veel duurder was dan de andere goedkopere merken en Fox is gewoon goed je weet dat je kwaliteit aanschafd.
    Een spodhengel is relatief goedkoop vindt ik was voor de mijne € 72,- kwijt en heb een 3.00 LBS genomen omdat ik geen grote afstanden hoef te gooien ivm de methodvisserij en die kleinere vijver een te strakke spodhengel gooit dan gewoon niet lekker denk.
    Ik heb trouwens deze spodhengel gekocht maar dan 3.00 LBS...: http://www.vlemmix.nl/nl/product/kar...pod/foxcrd141/

    Maar nu: als lijn heb ik 30 0/0 genomen voor op mijn karpermolen maar ik wil toch niet mijn dure Fox spod verliezen en dan mijn spod verder het riet in zien vliegen bij lijnbreuk ......
    Wat kan ik het beste doen als lijnmontage om die spod goed te kunnen werpen zonder lijnbreuk? Zo'n spod is zwaar maar ik kan me voorstellen dat ie als ie niet wordt gedemd dat er dan lijnbreuk ontstaat....

    Mijn gedachte was om die 30 0/0 op die karpermolen te draaien en dan een sterke wartel en daar weer een stukje Powergum op te monteren maar wie weet dan welke diameter ik kan gebruiken en hoelang?

    Ik weet gewoonweg de verhoudingen niet qua diameter en lengte van de powergum?

    Zijn er mensen met meer suggesties cq. ideeen?

    Alsvast bedankt voor jullie respons!!!

    Groetjes,

    Frans.
    Fishing is a way of life!!!
  • eitcbv
    Doe wat je goed dunkt!
    • 24-12-2005
    • 192
    • nabij Steenwijk

    #2
    Werkelijk helemaal niemand die hier een spodhengel gebruikt bij het karpervissen en mij kan helpen aan een goede montage daarvan? Vreemd.................
    Fishing is a way of life!!!

    Reageer

    • Joas
      Frequent aanwezig
      • 18-07-2009
      • 199
      • Breamcity

      #3
      Ik denk dat je je lijn zal moeten uitlopen net als bij het feedervissen. Wanneer je de afstand van je karperlijn hebt bepaald kun je dezelfde afstand uitlopen op je spodhengel. Vervolgens smijten en wanneer de spod gaat landen licht terughalen. De spod land dat mooi verticaal op het water en is afgeremd wat betreft snelheid dus veel minder kans op lijnbreuk. Ik zou gewoon 30/00 rechtdoor gebruiken, 30/00 kan echt wel wat hebben...

      Reageer

      • colshim
        *************
        • 10-02-2008
        • 231
        • VL.

        #4
        Hey,

        Ben wel géén karperviser maar denk toch dat een spod een beetje passé is , denk eerder dat het spomb moet zijn tegenwoordig .



        mvg

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎