welke hengel voor method vissen.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hadege
    Newbie
    • 16-03-2012
    • 6
    • Gorredijk

    welke hengel voor method vissen.

    Ben nieuw hier op het forum en heb me netjes voorgesteld in het daarvoor bedoelde rubriek.

    Maar zit met een vraag/probleempje en dat is nl:

    Ben vorig jaar begonnen met de methodvisserij en dit is mij erg goed bevallen ook mooie vissen mee gevangen. Maar vind mijn hengel hiervoor niet echt geschikt heb een cormoran match master maxim met een lengte van 13" 3,9 meter en met een cw van 80 gr.
    Het cw gewicht is wel goed alleen vind ik de lengte erg lang voor de wateren waar ik vis. Het lijkt mij prettiger vissen met een hengel van 3,00 tot 3,30 meter maar die moet wel wat gewicht kunnen weg zetten.
    Nu heb ik al heel veel hengels bekeken maar als de lengte goed is is het gewicht weer te laag. Heb ook al gevraagd wat het kost om de hengel te laten inkorten maar dit is eigenlijks geen optie.

    Nu mijn vraag welke hengel zou voor mij geschikt zijn weet dat dit erg persoonlijk is en natuurlijk ieder zijn eigen voorkeur, maar weet dan toch jullie ervaringen van de verschillende hengels.
  • Jado
    Komt net kijken
    • 14-03-2010
    • 69
    • Meppel

    #2
    Ik vis met een JVS patriot in diverse lengtes bevallen mij erg goed zelf heb ik de 60 gr en de 80 gr.

    Reageer

    • Harpie
      Specimen Hunter
      • 13-02-2003
      • 1009
      • Emmen

      #3
      Misschien heb je hier iets aan, prijs/kwaliteit zeer goed.

      Gr,
      Harpie
      https://www.prestonfishing.nl/

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        Of de Matrix hengels van Fox. Zijn feitelijk Preston stokken, maar worden onder die prijs verkocht. Ze zijn ontworpen door een ex-hengelbouwer van Preston.



        Groet,
        Dennis
        Carpe Diem

        Reageer

        • Joas
          Frequent aanwezig
          • 18-07-2009
          • 199
          • Breamcity

          #5
          Die Korum feeders zijn inderdaad prima, heb er een in mn handen gehad maar mocht ik binnen korte termijn een hengel voor de method nodig hebben dan weet ik wel waar ik voor ga. Kost weinig maar ziet er prima uit, goede prijs/kwaliteitverhouding denk ik.

          Reageer

          • JohnathanDoe
            Met enige kennis...
            • 15-07-2007
            • 275
            • antwerp centre

            #6
            hoi hadege..ik ben afgelopen jaar begonnen met de method feedervissen en heb 'met korting' de Shimano speedmaster method gekocht...amaj zeg wa een hengel. heb er al op verschillende wateren mee gevist. zelf op de waal bij Tiel. daarvoor was ie wel 'te licht' ene kant maar heb er een mooie brasem mee uitgetrokken toen.

            een lekkere dunne lichte blank met super parabolische actie. L/M actie...heb er grote zeelt mee uit water gehaald, helaas nog geen karpers. wil dit jaar meer gaan vissen...

            waar woont ge als ik vragen mag? al gevist met method methode?

            Reageer

            • Ginus
              knutselaar
              • 22-03-2008
              • 665
              • wijster

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
              Of de Matrix hengels van Fox. Zijn feitelijk Preston stokken, maar worden onder die prijs verkocht. Ze zijn ontworpen door een ex-hengelbouwer van Preston.



              Groet,
              Dennis
              Precies Dennis deze feeder heb ik ook gekocht de Matrix horizon ,super mooi ding mooie actie in de hengel.
              GR GINUS

              Reageer

              • Franki
                Komt net kijken
                • 19-09-2010
                • 59
                • Antwerpen

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Joas
                Die Korum feeders zijn inderdaad prima, heb er een in mn handen gehad maar mocht ik binnen korte termijn een hengel voor de method nodig hebben dan weet ik wel waar ik voor ga. Kost weinig maar ziet er prima uit, goede prijs/kwaliteitverhouding denk ik.
                Ik heb een Korum cs feeder 12 Ft en er nu enkele keren mee gevist. Echt zeer goede hengel. Prijs-kwaliteit absoluut top.
                In England een groot succes.
                Zie ook deze test:

                Grts
                Frank
                Aangepast door Franki; 18-03-2012, 17:46.

                Reageer

                • Vissertjuh66
                  Frequent aanwezig
                  • 02-09-2010
                  • 157
                  • Deest (Gld)

                  #9
                  Ik heb die korum hengels ook gezien, zijn best aardige hengels denk ik. Ik ben echter meer gecharmeerd van de nieuwe Shimano Beastmaster BX Commercial hengels. Op de beurs ga ik kijken voor een tweetal van deze hengels: een Shimano Beastmaster BX Commercial 9-11' Feeder (BMBX911CFDR) en een Shimano Beastmaster BX Commercial 11'6 Pellet (BMBX116CP) ik heb ze al eens vast gehad en ik moet zeggen dat het hele mooi hengels zijn met een sublieme actie o.a. door de dunne maar toch zeer stevige blank en natuurlijk de topsecties i.p.v. de normale feedertips die voor een veel betere actie en het drillen van de vis zorgen!

                  Mvg, Vissertjuh

                  Reageer

                  • lopper
                    Verificatie gaande...
                    • 06-09-2009
                    • 42
                    • hia

                    #10
                    Hier krijg je geen spijt van deze hieronder heb ik ook, kost wat meer, maar persoonlijk mijn favorieten, geweldige hengels voor het vissen met method, maar die korum stokken zien er ook strak uit binnenkort er maar eentje aanschaffen,

                    suc6 met je aankoop,

                    grt lopper






                    Excel 12’ super feeder

                    Reageer

                    • Franki
                      Komt net kijken
                      • 19-09-2010
                      • 59
                      • Antwerpen

                      #11
                      [QUOTE=Vissertjuh66;164916]Ik heb die korum hengels ook gezien, zijn best aardige hengels denk ik. Ik ben echter meer gecharmeerd van de nieuwe Shimano Beastmaster BX Commercial hengels. Op de beurs ga ik kijken voor een tweetal van deze hengels: een Shimano Beastmaster BX Commercial 9-11' Feeder (BMBX911CFDR) en een Shimano Beastmaster BX Commercial 11'6 Pellet (BMBX116CP) ik heb ze al eens vast gehad en ik moet zeggen dat het hele mooi hengels zijn met een sublieme actie o.a. door de dunne maar toch zeer stevige blank en natuurlijk de topsecties i.p.v. de normale feedertips die voor een veel betere actie en het drillen van de vis zorgen!


                      Succes met de aankoop. Het is heel belangrijk om je eigen keuze te maken.
                      Wat ik mij wel afvraag is als er eens een top afbreekt van de Commercial, als ik mij niet vergis lang eerste deel. Is dit apart te verkrijgen en wat moet dat dan kosten?
                      Grts
                      Franki

                      Reageer

                      • danny69
                        Feedervisser
                        • 16-03-2005
                        • 227
                        • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

                        #12
                        Hoi,
                        Twee weken geleden heb ik de XRS 2K4 Methodfeeder van Tri-Cast aangeschaft. Ben benieuwd hoe dat vist! Mooi dun hengeltje met een licht parabolische actie. lengte 12 ft.

                        Grt.
                        Danny
                        Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

                        Reageer

                        • The Frisian Viking
                          NHSF Erelid
                          • 27-06-2006
                          • 5439
                          • Feânwalden

                          #13
                          Mijn oude zebco`s werken perfect daarvoor
                          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                          ik knibbelje foar gjin ien

                          The Frisian Viking

                          Reageer

                          • Vissertjuh66
                            Frequent aanwezig
                            • 02-09-2010
                            • 157
                            • Deest (Gld)

                            #14
                            [QUOTE=Franki;164935]
                            Oorspronkelijk geplaatst door Vissertjuh66
                            Ik heb die korum hengels ook gezien, zijn best aardige hengels denk ik. Ik ben echter meer gecharmeerd van de nieuwe Shimano Beastmaster BX Commercial hengels. Op de beurs ga ik kijken voor een tweetal van deze hengels: een Shimano Beastmaster BX Commercial 9-11' Feeder (BMBX911CFDR) en een Shimano Beastmaster BX Commercial 11'6 Pellet (BMBX116CP) ik heb ze al eens vast gehad en ik moet zeggen dat het hele mooi hengels zijn met een sublieme actie o.a. door de dunne maar toch zeer stevige blank en natuurlijk de topsecties i.p.v. de normale feedertips die voor een veel betere actie en het drillen van de vis zorgen!


                            Succes met de aankoop. Het is heel belangrijk om je eigen keuze te maken.
                            Wat ik mij wel afvraag is als er eens een top afbreekt van de Commercial, als ik mij niet vergis lang eerste deel. Is dit apart te verkrijgen en wat moet dat dan kosten?
                            Grts
                            Franki
                            De topdelen zijn los te verkrijgen, ik weet alleen niet wat de kosten daarvan zijn. Ik denk niet dat een winkel ze heeft liggen je moet er denk ik echt voor naar een echte shimano dealer of shimano zelf contacteren. De winkelier van een shimano dealer kan je vast een prijsindicatie geven. Ik denk echter zelf dat de prijs van de topsecties van de Shimano beastmaster bx en speedmaster commercial hengels kunt vergelijken met de prijs van de holle topsecties van de preston river feeders, deze kosten €69,95.

                            Mvg, Vissertjuh

                            Reageer

                            • hadege
                              Newbie
                              • 16-03-2012
                              • 6
                              • Gorredijk

                              #15
                              bedank voor jullie reactie's, ga ook even kijken op de hengelsportbeurs in Groningen kan ik daar ook even wat hengels vast houden.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎