De maas in noord limburg

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sven
    Met enige kennis...
    • 17-10-2003
    • 396
    • Venlo

    #46
    Dit zijn de betere berichten!
    groeten sven

    Reageer

    • frenk
      Frequent aanwezig
      • 10-03-2009
      • 128
      • beesel

      #47
      Hallo

      Vandaag een gescheiden koppelwedstrijd gevist, op de Maas bij ons in Beesel de vangsten waren bijna ouderwets goed.
      met 8 man dus 4 koppels 102 vissen et een gewicht van 49800 gram.
      Winnaar individueel had 22 stuks en 11640 gram ik zelf was 3e met 14 stuks en 6250 gram, mijn koppelmaat was 2e met 16 stuks en 7870 gram dus wij hebben de koppel gewonnen.
      Hoop dat er nog meer zulke dagen volgen, er was goed te vissen met ongeveer 60 gram opeen 35 meter.

      Groetjes Frenk.

      Reageer

      • sven
        Met enige kennis...
        • 17-10-2003
        • 396
        • Venlo

        #48
        Wow, dan ga ik het morgen toch maar weer eens proberen,ik laat wel weten hoe het hier is geweest.

        groet sven
        groeten sven

        Reageer

        • sven
          Met enige kennis...
          • 17-10-2003
          • 396
          • Venlo

          #49
          Net terug van een paar uurtjes aan de maas in belfeld ,nieuwe stek boven de stuw, 3 platte,waarvan een aan een boilie van m&m leversmaak.Nauwelijks stroming,veel wind,weinig scheepvaart.
          gevsit met black sultan,maden,casters,minipellets,kleine boilies.

          groet Sven
          groeten sven

          Reageer

          • frenk
            Frequent aanwezig
            • 10-03-2009
            • 128
            • beesel

            #50
            Hallo Sven

            Dat is niet zo veel, maar de Balck Sultan van Zamataro is eigenlijk ook een voertje als het stroomt.
            Verder ben ik niet zo'n voorstander van de plekken boven de stuw vis er liever onder heb je meer kans op stroming.
            Bij ons in Beesel was het zaterdag een matige stroming 60 gram bleef op 40 mtr liggen maar 55 gram weer niet dus die 60 gram was net voldoende.
            Er zijn bij ons veel vis gevangen aan een mestpier in combinatie met casters.

            Groetjes Frenk.

            Reageer

            • sven
              Met enige kennis...
              • 17-10-2003
              • 396
              • Venlo

              #51
              Hey Frenk,

              Ik ging al uit van wat stroming ivm al die regen afgelopen dagen etc. Omdat ik benedenstuws geen aanbeet heb gezien die weken daarvoor dacht ik ,ik ga erboven zitten.
              Volgende keer rijd ik wel een stukje door naar reuver ofzo,gewoon om zien hoe het daar is,heb ik nog niet gevist tot nu.

              groet
              groeten sven

              Reageer

              • Jim
                Frequent aanwezig
                • 25-09-2003
                • 132
                • kessel

                #52
                Hoy Frenk en Sven vissen jullie zaterdag ook mee in maasbracht?

                Gr Jim

                Reageer

                • sven
                  Met enige kennis...
                  • 17-10-2003
                  • 396
                  • Venlo

                  #53
                  Hey Jim,

                  Ik ben werkzaam als kok en nagenoeg elke zaterdag aan het werk,vorige week voor het eerst in maanden vrij geweest op zaterdag.
                  Zondag,maandag of donderdag zijn de dagen dat ik aan de waterkant kan vertoeven,vandaar dat ik geen wedstrijden doe.
                  De enige wedstrijd die ik ooit heb gevist was die van visserslatijn in ik geloof 2004,aan de oude maas,waar we geklopt werden door de belgen.

                  groeten
                  groeten sven

                  Reageer

                  • frenk
                    Frequent aanwezig
                    • 10-03-2009
                    • 128
                    • beesel

                    #54
                    Hallo Jim

                    Ja zaterdag ben ik van de partij in Maasbracht, heb gehoord dat de vis er wel wat wil doen maar je moet wel op het goede stuk zitten er zijn ook stukken bij waar het minder is.
                    14 geleden heb ik er ook getraind heb toen gevist direct vooraan in de 1e wei, goed gevangen maar je moest wel steeds wisselen van aas en het knippen van wormen werkte toen niet goed !!
                    Heb toen 3 uurtjes gevist en een stuks of 10 dikke brasems gevangen en wat kleiner grut.

                    Groetjes frenk.

                    Reageer

                    • Jim
                      Frequent aanwezig
                      • 25-09-2003
                      • 132
                      • kessel

                      #55
                      misschien zien we elkaar daar ik heb er een paar keer gevist ene keer was het goed de andere keer slecht we zullen wel zien wat het wordt

                      groetjes Twan

                      Reageer

                      • frenk
                        Frequent aanwezig
                        • 10-03-2009
                        • 128
                        • beesel

                        #56
                        Hallo

                        Vandaag de Selectie wedstrijd gevist met de feeder van SVL, had A1 geloot maar ging toch met gemengde gevoelens naar het water, omdat ik op dit stuks al eens getraind had en het hier niet echt geweldig is voor wat betreft bodem veel mosselen en maar een enkel plekje waar je korf goed ligt zonder te blijvenhaken.
                        mijn rechter buurman op A2 was hoe kan het Twan hij heeft erg goed gevist vandaag en de gehele wedstrijd gewonnen met ruim 10 kilo , ook hij heeft de nodige keren vastgezeten en en oook veeel ondrlijnen verspeeld, om over me zelf maat te zwijgen 5 korven weg en bijna 40 onderlijnen heb wel zeker 15 keer of vaker een beet gehad je sloeg aan de vis hing je draaid een slag en je zat moer en moer vast, paar keer een stukje bij getrokken maar dit alles mocht helaas niet baten, langs deze weg Twan nog proficiat je hebt het goed gedaan !!!

                        Groetjes Frenk.

                        Reageer

                        • Jim
                          Frequent aanwezig
                          • 25-09-2003
                          • 132
                          • kessel

                          #57
                          Hoj Frenk
                          bedankt voor de bloemen het viel inderdaad niet mee maandag eerst ff onderlijnen gaan halen want ik was er ook zo'n 30 kwijt gelukkig maar 1 korf met peilen
                          het viel niet mee maar je moet ook soms een beetje geluk hebben

                          Gr Twan

                          Reageer

                          • Jim
                            Frequent aanwezig
                            • 25-09-2003
                            • 132
                            • kessel

                            #58
                            Hallo
                            Frank nog gevist aan de maas?? wij hebben zaterdag aan de maas gevist 10600 gr was hoog verder 10.000gr en 9600 gr met 13 man +/- 80 KG vis

                            Gr Twan

                            Reageer

                            • frenk
                              Frequent aanwezig
                              • 10-03-2009
                              • 128
                              • beesel

                              #59
                              Hallo Twan

                              Afgelopen zaterdag bij ons in beesel de 1e twee 17 stuks eentje met 7500 gram de ander 11000 gram derde 14 stuks 7480 gr
                              verder iedereen vis gevangen de laatste had nog 9 stuks en 4800 gram, we waren met 11 man was bij ons de laatste feederwedstrijd.
                              Ik ben 3e geworden niet slecht als je bedenkt dat ik van de 4 wedstrijden er maar 3 heb meegevist, winnaar van de feederwedstrijden was bijna niet in te halen had 3 wedstrijden gewonnen en 1 keer 3e, ik zelf 2 keer 2e 1 keer 4e dus niet echt slecht.
                              Momenteel nog wezen kijken bij ons aan de maas maar er valt in deze stroming echt niet meer te vissen, vrees dat ditnog wel effe zal duren want er komt nog meer regen.

                              Groetjes Frenk.

                              Reageer

                              • Jim
                                Frequent aanwezig
                                • 25-09-2003
                                • 132
                                • kessel

                                #60
                                Hoi Frenk
                                er is weer leuk vis te vangen momenteel het stroomt inderdaad hard ze vissen hier woensdag ik ben benieuwd od dat doorgaat vanmorgen bleef 125gr niet liggen op 20 meter dut word wel zwaar vissen dan
                                Gr Twan

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎