Beste Belgen...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...
    • 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

    Beste Belgen...

    graag een vraagske voor den Belgen onder de forumlezers..we willen terugverhuizen naar Belgie...waar? weten we nog niet...

    maar wat zijn nou mooie viswateren (voor de feeder)? de mooiste viswateren in Belgie..

    thanx
  • Tim1995
    Lerende visser
    • 04-11-2009
    • 245
    • Overijse

    #2
    Gent-Terneuzen, Zeekanaal Willebroek, ...
    http://delanevissers.skynetblogs.be/...-van-de-vijver
    Mijn favoriete stek

    Reageer

    • colshim
      *************
      • 10-02-2008
      • 231
      • VL.

      #3
      idd tim , niet bepaald de ' mooiste ' maar zéker de beste , verder dacht ik aan de Watersportbaan in Gent ( waar komend wk feeder gevist word ), bloso en koolhofput ( Nieuwpoort ),Yser, kanaal Oostende -Gent , ...

      mvg

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        Wil je veel wateraanbod, dan kun je het best in het noord-westelijke gedeelte gaan wonen. Kun je ook nog eens terugrijden naar NL :-)
        wil je een mooie omgeving dan kun je het beste bij de Maas gaan wonen in het zuiden. Ik woon zelf op een 25 minuten van de Maas (ik spreek dan over het stuk tussen Huy en Namen). Prachtig zitten in het heuvellandschap van de Ardennen. Het is geen gemakkelijk stuk water. Een andere optie is in het noord oosten. Daar zit je dichterbij al die grindgaten langs de Maas. Is denk ik mooier zitten dan in het westen.
        Carpe Diem

        Reageer

        • The Frisian Viking
          NHSF Erelid
          • 27-06-2006
          • 5439
          • Feânwalden

          #5
          Je gaat de verkeerde kant op hoor, als je goed en veel viswater zoekt moet je Noordelijk gaan en niet naar het zuiden gaan, daar heb je overwegend van die getrainde putten en weinig mooie wateren.
          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

          ik knibbelje foar gjin ien

          The Frisian Viking

          Reageer

          • JohnathanDoe
            Met enige kennis...
            • 15-07-2007
            • 275
            • antwerp centre

            #6
            hoi bedankt voor uwe reacties. super...we hebben voorheen lange tijd in het Antwerpse gewoond...maar toen viste ik nog niet..vis nu met feeder en wil ook meer gaan roofvissen en barbeel. ik hou van mooie natuur..visplekken waar ik mijne auto naast kan plaatsen is eigenlijk beetje vereiste..rustige plekken.

            ik vind wonen in B 'beter' dan NL. huizen/appartementen nog te betalen in privaat sector. meer waard voor geld. willen niet meer terug naar antwerpse deze keer. mijne partner moet goede job kunnen vinden ...helaas spreekt ze geen francais.

            Reageer

            • Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

              #7
              Als ik zou kiezen, dan zou ik boven zaventem gaan wonen, rondom Mechelen. Van daaruit kun je alle kanten op. Qua werkgelegenheid denk ik ook gunstiger. Huizen zullen wel wat duurder zijn in die omgeving omdat het op rijafstand is van Brussel.

              Je kunt er beter vanuit gaan dat je er veel op achteruit zult gaan qua viswater. Zo'n prachtig rivierlandschap zul je hier nooit vinden. Er zijn uitzonderingen aan de Maas of de Grensmaas, maar ook hier liggen grote delen in beton. Ziet er smerig uit. Verder zijn de meeste openbare wateren leeggevist door aalscholvers of dood door vervuiling (er zijn uitzonderingen zoals eerder genoemd). Vijvers zijn een alternatief, maar zelf wordt ik daar niet vrolijk van. Veel te klein over het algemeen. Kun je wel makkelijk aan de overkant vissen met de feeder :-)
              Carpe Diem

              Reageer

              • JohnathanDoe
                Met enige kennis...
                • 15-07-2007
                • 275
                • antwerp centre

                #8
                thanx kosmozz..ik kan me nog herinerren destijds dat we in het Antwerpse woonden dat het qua vissen en wateren tegenviel. schelde heb je natuurlijk..Antwerpse dokken. veel vijvers idd.

                tsjaa Ardeche die kant op wil ze helaas niet daar ze geen frans spreekt. moeilijk! ook een zeer moeilijk punt wat betreft vinden van een goede job voor haar.

                Reageer

                • Tim1995
                  Lerende visser
                  • 04-11-2009
                  • 245
                  • Overijse

                  #9
                  @Colshim: Misschien niet zo mooi als in de Ardennen, maar bij goed weer is het in Wintam wel leuk vertoeven
                  http://delanevissers.skynetblogs.be/...-van-de-vijver
                  Mijn favoriete stek

                  Reageer

                  • JohnathanDoe
                    Met enige kennis...
                    • 15-07-2007
                    • 275
                    • antwerp centre

                    #10
                    zal de wateren eens gaan opzoeken op google earth. ...thanx voor reacties

                    Reageer

                    • snuffelke
                      Karine
                      • 28-05-2011
                      • 7
                      • Herk-de-Stad

                      #11
                      Zoek je nog steeds iets, Ik heb zelf een caravan gekocht in de ardennen, je mag er constant blijven wonen als je wil, komt veel goedkoper uit dan een huis. Ik wil je eventueel wel helpen om iets te vinden, bij ons op de parking staan er nog te koop.

                      Reageer

                      • snuffelke
                        Karine
                        • 28-05-2011
                        • 7
                        • Herk-de-Stad

                        #12
                        Ik bedoel niet de parking maar natuurlijk de camping.

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎