deense manier

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • polenvisser
    Frequent aanwezig
    • 28-01-2011
    • 241
    • wichmond

    #16
    hoe diep je gaat staan, lijkt mij eigen risico. Je moet zelf natuurlijk altijd goed nadenken wat je doet en..... wedstrijdcommissies zetten vaak ook in het regelement dat zij niet verantwoordelijk zijn voor schade in welke hoedanigheid dan ook.
    Gewoon niet te diep gaan staan en als het water stroomt (zoals bij bijv vliegvissen in rivieren) de stroming goed in de gaten houden.

    Reageer

    • polenvisser
      Frequent aanwezig
      • 28-01-2011
      • 241
      • wichmond

      #17
      oja,
      Het voeren, bij bijv. vaste stok of match, hoe gaat dat het beste?
      Bij kantvissen, gooi ik natuurlijk gewoon onderhands. Als je in het water staat tot je middel, lijkt mij bovenhands dus beter, maar hoe voorkom je dan dat je ballen te ver door schieten?

      Reageer

      • lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

        #18
        Noú Sjaak als ik die foto's zie krijg ik toch echt wel de kriebels .
        Ik vind dit in combinatie matchhengel het mooiste vissen wat er is .
        ALs je dan zo dag hebt dat de vis lekker los is heb je een dag geboekt die je nooit meer vergeet.
        Groetjes
        Johnny

        Match
        Feeder
        Stok

        Reageer

        • SvVoorden
          Sportvisser
          • 26-07-2002
          • 747
          • Woerden

          #19
          Ja Johnny, een mooie visserij. Die foto's zijn van de trip waar jij ook bij was in 2007.

          Wat voeren betreft sta je meestal niet zo diep dat je niet meer onderhands kunt voeren. Als je te diep staat is het niet handig meer. Tot je kruis is meestal diep genoeg. Als je dieper wilt kun je het plateau waar je op staat gewoon hoger zetten. (mits je poten lang genoeg zijn) Daarnaast vis je met de stok vaak niet zo ver uit de kant als normaal en kun je bovenhands ook prima voeren.
          Met de match voer je gewoonlijk met een katapult die in Denemarken niet verboden is dacht ik.
          Sjaak van Voorden

          Reageer

          • polenvisser
            Frequent aanwezig
            • 28-01-2011
            • 241
            • wichmond

            #20
            jammerrrrr voor mij. In september (wanneer de wedstrijd is) kan ik geen vrij meer krijgen, teveel collega's hebben dan al vakantie gepland staan. Misschien maar in de gaten houden voor volgend jaar. Dan maar in oktober vissen in Polen...... Wel top en bedankt voor de info. Ik ga er zeker nog een keer gebruik van maken.

            Reageer

            • SvVoorden
              Sportvisser
              • 26-07-2002
              • 747
              • Woerden

              #21
              Je kunt het wadend vissen ook prima in Nederland doen. Ik ga bv bijna ieder jaar wel een keer op de Lithse ham wadend vissen. Als je dan met zijn tweeen 100 kg brasem vangt met de slider heb je een prima dag! Het enige dat je echt nodig hebt zijn 4 lange plateau poten, twee 1,20 mtr banksticks en een waadpak al kan dat 's zomers prima zonder
              Sjaak van Voorden

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎