deense manier

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • polenvisser
    Frequent aanwezig
    • 28-01-2011
    • 241
    • wichmond

    deense manier

    Las dat er een grote wedstrijd in Duitsland georganiseerd gaat worden, op Deense manier.
    Nu weet ik dat je dan in het water staat, maar zijn er verder nog regelementen die bij deze speciale manier van vissen horen?
    Ik zat met belangstelling deze wedstrijd te lezen, zou ook leuk kunnen zijn, om als korte vakantie toe doen, maar het lijkt of ze er van uit gaan dat iedereen maar weet wat de regels zijn van Deens vissen...
    Iemand een idee of het verstandig is om mee te doen, als je nog nooit Deens hebt gevist en minimaal in meren hebt gevist?
    Ik hoor (lees) graag jullie mening.
  • Foxdonut
    I have a bream!
    • 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

    #2
    Ik weet niet hoe je fysieke gesteldheid is. Maar bij Deens vissen stel ik me zo voor dat je de hele dag in waadpak bij aas/vloer plateau staat waarbij de je de hele dag aan het takelen bent...
    Groet,

    Foxdonut


    www.wedstrijdvisser.com

    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

    Reageer

    • polenvisser
      Frequent aanwezig
      • 28-01-2011
      • 241
      • wichmond

      #3
      de hele dag takelen, klink alsof ik me daar wel een hernia voor wil vissen
      Ik heb dus nog helemaal niets gezien van regelementen voor de wedstrijd, maar ik mag aannemen dat er daar ook wel een tijdslimiet aan zit...???... Ik heb wel in meren gevist, maar dan gewoon van de kant af, dus of ik het staan vol hou?... Is er ook een minimum dat je in het water zou moeten staan? Bijv. tot de knieen,.... tot je middel,...? Ik denk namelijk dat tot je middel er in staan beter vol te houden is, dan tot aan de knieen, maar dat als je het niet gewent bent, het wel weer iets lastiger is je hengels te hanteren. Of zie ik dat fout?

      Reageer

      • lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

        #4
        Je staat ongveer tot aan je klokkenspel in het water zo stel je de vlonder af .
        En wat het regelemt is? Dat bepaald je techniek .
        Maar een dagje vissen op deze manier is best vermoeiend .
        Groetjes
        Johnny

        Match
        Feeder
        Stok

        Reageer

        • Harpie
          Specimen Hunter
          • 13-02-2003
          • 1009
          • Emmen

          #5
          Een week lang elke dag zeven tot acht uur per dag in het water staan, dat viel echt wel mee.
          De derde helft (zoals men dat bij het voetballen noemt) en weinig slaap, dat hakte er bij ons veel meer in.
          Gr,
          Harpie
          https://www.prestonfishing.nl/

          Reageer

          • polenvisser
            Frequent aanwezig
            • 28-01-2011
            • 241
            • wichmond

            #6
            met een beetje hetzelfde bloed als Harpie, zou ik het toch ook moeten volhouden, toch?
            Nou, dan ga ik het toch eens overdenken om de regelementen eens op te vragen en overdenken of ik het eens zal wagen. Ik neem namelijk aan dat het geen acht uurs of meer uren durende wedstrijden zijn. Ik zal in ieder geval veel leren als ik besluit er wel heen te gaan en eens een visvakantie buiten Polen kan ook geen kwaad, dat wou ik toch al een keer doen. Als ik me opgeef, laat ik het hier nog wel weten.

            Reageer

            • SvVoorden
              Sportvisser
              • 26-07-2002
              • 747
              • Woerden

              #7
              Met de Deense manier van vissen vissen worst alleen bedoeld dat je in het water vist. Dat kan met 1 plateau of met 2 of 3 plateau's waarbij je 1 plateau gebruikt om op te staan zodat je verder uit de kant kunt staan. Dit is vooral belangrijk als je met de vaste stok gaat vissen. Ik gebruik als het kan gewoon 1 plateau voor al mijn spullen en sta gewoon op de bodem. Scheelt een boel werk en spullen. Een aantal lange banksticks om de extra hengels op de leggen en je bent een heel eind.
              Verder is de deense manier hetzefde als het vissen hier alleen als de vis in Denemarken goed los is kun je wat grover vissen omdat ze wat feller azen. Dit komt doordat het seizoen in Denemarken korter. In de jaren 90 was dit het geval maar tegenwoordig liggen ze niet meer zo dik

              De Deense manier van vissen is erg leuk, om in het water te staan en de vis echt naar je toe te trekken. Ik vond het een zeer fijne manier van vissen die ik ook in Nederland nog wel eens toe pas. Zeker op begroeide oevers. Het is pas vermoeiend als je niets vangt en als je inderdaad 's avonds iedere avond een pilsje teveel drinks
              Die wedstrijd in Duitsland is super om mee te maken denk ik.
              Sjaak van Voorden

              Reageer

              • polenvisser
                Frequent aanwezig
                • 28-01-2011
                • 241
                • wichmond

                #8
                bedankt meneer SvVoorden.

                Reageer

                • Harpie
                  Specimen Hunter
                  • 13-02-2003
                  • 1009
                  • Emmen

                  #9
                  Hier een sfeerplaatje, Viborg.
                  Afbeelding 003.jpg
                  Gr,
                  Harpie
                  https://www.prestonfishing.nl/

                  Reageer

                  • Bollekneiter
                    Met enige kennis...
                    • 11-02-2010
                    • 479
                    • Amsterdam

                    #10
                    Zo, moet zeggen dat dat er prachtig uitziet! Mooie foto harpie

                    Reageer

                    • polenvisser
                      Frequent aanwezig
                      • 28-01-2011
                      • 241
                      • wichmond

                      #11
                      als je zo'n foto ziet, dan wil je maar 1 ding en dat is vissen!!!

                      Reageer

                      • SvVoorden
                        Sportvisser
                        • 26-07-2002
                        • 747
                        • Woerden

                        #12
                        IMG_0173.jpgIMG_0174.jpgDeze is van de Vetso nabij Silkeborg en de Gudena. Nog een paar weken en dan sta ik hier weer, of in ieder geval ergens in Denemarken.
                        Voor ons is overigens het belangrijkst om een goede week te hebben met heel veel gezelligheid en als we goed vangen is dat natuurlijk alleen maar leuker.
                        100_1295.jpg
                        Aangepast door SvVoorden; 11-04-2012, 16:02. Reden: verkeerde foto
                        Sjaak van Voorden

                        Reageer

                        • ErwinPhiAssen
                          Sense and Simplicity
                          • 13-03-2011
                          • 667
                          • Assen

                          #13
                          misschien een rare vraag, maar met welke hengel vis je dan, ik denk zelf de match?
                          lets make things better

                          Reageer

                          • SvVoorden
                            Sportvisser
                            • 26-07-2002
                            • 747
                            • Woerden

                            #14
                            Je kunt gewoon met de stok, feeder of match vissen.
                            De bovenste foto's zijn driftend met de match in de Gudena bij Grauballe. De onderste foto is toevallig ook met de match maar hier heb ik ook met de stok gevist.
                            Je kunt alle kanten op maar met de stok vis je doorgaans wel met de lange slag.
                            Sjaak van Voorden

                            Reageer

                            • Master
                              Voerboer
                              • 26-02-2007
                              • 1148
                              • Zoetermeer

                              #15
                              Zijn er eigenlijk nog veiligheidseisen gesteld aan tot hoe diep je mag staan? Als je waadpak volloopt is dat een aanzienlijk risico lijkt me. Daar zijn al eens mensen door verdronken.
                              Theo de Kreij.
                              www.natuurzorg.eu

                              Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎