wie kan me raad geven over hoe ik met de vaste stok op karper moet vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • karper23
    Newbie
    • 24-12-2009
    • 2
    • antwerpen

    wie kan me raad geven over hoe ik met de vaste stok op karper moet vissen

    Hallo beste mensen wie kan me helpen hoe ik moet vissen met de vaste stok op karper ik ga zaterdag en zondag vissen op karper met de vaste hengel het is een wedstrijd en het is compleet nieuw voor mijn wie kan mij hepen hoe ik het moet doen groetjes cliff
  • Vissertjuh66
    Frequent aanwezig
    • 02-09-2010
    • 157
    • Deest (Gld)

    #2
    Hallo,

    ik ben zelf best ervaren met het vissen met de vaste stok op karper maar ik moet wel wat meer informatie hebben zoals:
    - met welke stok je gaat vissen want niet zomaar iedere stok is geschikt voor het vissen op karper
    - welk elastiek gebruik je?
    - op welk water wordt de wedstrijd gevist?

    ik hoor het wel.
    Mvg

    Reageer

    • Rolf1979
      Newbie
      • 19-09-2010
      • 42
      • Eexterzandvoort

      #3
      Ik heb er laatst in de winkel 1 gemaakt zien worden. Helemaal custom made en dat was nog een behoorlijke klus voor ze... Uit een gewone (nieuwe) vaste stok werden topdelen vervangen door sterkere delen en voorzien van lang en dik elastiek. Dat elastiek moest je dan, door de hengel af steken, er met de hand uit trekken om vervolgens de gevangen karper zodoende te kunnen controleren en geleidelijk aan binnenhalen.

      Voor mij was het in ieder geval iets totaal nieuw maar heb er inmiddels wel vaker over gelezen.
      Lijkt me trouwens niet bepaald goedkoop... Maar dat geheel terzijde!

      Reageer

      • Vissertjuh66
        Frequent aanwezig
        • 02-09-2010
        • 157
        • Deest (Gld)

        #4
        Je hebt al een zogeheten "margin" karper vaste hengel voor nog geen €100,- zelf vind ik de shimano "margin" stokken, de forcemaster, technium en beastmaster erg mooi, licht en sterk en deze zijn voor een mooie prijs te krijgen. Met dat uittrekken van het elastiek, dit zal waarschijnlijk een preston pulla kit of een preston pulla bung zijn, ikzelf maak gebruik van de pulla bulng die gewoon net als een andere bung achter in het hengeldeel gaat alleen is het bij een pulla bung niet mogelijk om het elastiek naar eigen zin af te stellen als het elastiek er al in zit, bij een pulla bung of kit trek je het elastiek eruit om zo de druk op de vis te verhogen en hem zo eerder in het schepnet kunt manoeuvreren. De pulla kit kost €77,95 en past volgens mij alleen op de preston stokken, een pulla bung doet eigenlijk hetzelfde en kost slechts €4,50 en past in nagenoeg elk hengeldeel van elke hengel fabrikant!

        Misschien heb je hier wat aan.
        Mvg

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎