feederen tilburg en omstreken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tvdv
    Newbie
    • 03-04-2012
    • 38
    • tilburg

    feederen tilburg en omstreken

    Ik kwam vandaag de volgende link tegen https://foursquare.com/v/visvijver-b...cd157353fc51f5 , dit is een vijvertje aan de bredaseweg (de fotos kloppen niet volgens mij) maar dit is een heel klein vijvertje in het bos daar. Ik ben even gaan kijken en het zag er heel mooi uit, veel van die lelieveldjes in het water en omzoomd met riet, ik zag ook wat reigers zitten. Ik zag echter helemaal geen activiteit op of in het water. Ik heb de vijver opgezocht met visplanner maar die gaf niks aan.
    Kent iemand deze vijver en mag je hier wel vissen? Is dit goed feederwater?

    Ik ben op zoek naar mooie feederstekjes in de omgeving tilburg (dongen, oosterhout enz. mag ook) om met de method te vissen. Op het wilhelminakanaal vallen de vangsten tegen en ik hou meer van vijvers en plassen war je rustig zit. Iemand suggesties?

    Tom
    Groetjes Tom
  • PeBo
    Hengelaar
    • 29-09-2007
    • 2636
    • Oosterhout

    #2
    Oude Maas bij Sprang-capelle rechts van de stalen brug. In het riet aan de overkant als het wat warmer wordt. Ondiep en geen stroom dus ideaal voor de method.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

    Groeten,
    PeBo.

    Reageer

    • Tvdv
      Newbie
      • 03-04-2012
      • 38
      • tilburg

      #3
      ok, ik ken dit gebied niet goed dus heb even google maps en de visplanner gepakt. Bedoel je het stuk wat bij de visplanner wordt aangeduid als Zuiderkanaal en Oude maasje? en is de stalen brug de plek waar de Veerweg het water oversteekt?
      Groetjes Tom

      Reageer

      • PeBo
        Hengelaar
        • 29-09-2007
        • 2636
        • Oosterhout

        #4
        Als je op de A59 bij Sprang-cappelle de afslag pontveer Dussen neemt, dan kom je na ong. 2 kilometer over een stalen boogbrug over het Oude Maasje (zuiderkanaal is denk ik de officiele naam, ook de weg ernaast is ernaar vernoemt). Rechts van de brug moet je zijn. Op het moment zijn er wel werkzaamheden in de buurt, want ze willen de Overdiepse polder daar als overloopgebied gaan inrichten. Om daar te vissen of te parkeren, heb je hier (vooralsnog) geen last van. Je kan echter beter nog even wachten tot het wat warmer is (watertemperatuur ong. 8 graden), want dan zit de brasem in het riet. Gebeurt dikwijls van de ene dag op de andere en na een paar weken zijn de meeste weer vertrokken. Je kan dan nog wel normaal vis vangen daar. Ga je bij de stalen brug nog een paar honderd meter rechtdoor, dan moet je wat geluk hebben, want als de pont er niet ligt rijd je zo de Bergsche Maas in. De pont is overigens gratis. Je kan daar dan met de feeder en de vaste stok terecht links van de pont. Het beste zit je aan het eind van de eerste weide. Ook kan je oversteken en dan rechts van de pont gaan zitten.
        ]Member of the Easterwood dreamteam.
        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

        Groeten,
        PeBo.

        Reageer

        • minimus
          Specimen Hunter
          • 19-03-2003
          • 1203
          • Tilburg

          #5
          probeer de Zandput in Moergestel eens. Mooi watertje lekker rustig en er is dit jaar weer redelijk wat vis uitgezet. Dagvergunning te verkrijgen in Cafe de Klaore aan het Rootven. (donderdags gesloten !!) En misschien kom ik je nog wel eens tegen want ik zit ook aan de method !!
          As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

          Reageer

          • jodoti
            Vrije witvisser
            • 03-02-2007
            • 207
            • Tilburg

            #6
            In de vijver aan de Centaurusweg in Tilburg is enkele maanden terug nog kruiskarper uitgezet.
            De moeite waard dus.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎