beste mods..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...
    • 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

    beste mods..

    is het misschien een idee om een 'vriendschappelijke wedstrijd' te organiseren voor veteranen? mensen die of nog dienen of gediend hebben in een krijgsmacht (internationaal)...

    ikzelf veteraan, heb jaren met verschillende vooraanstaande psychologen 'gewerkt als patient en vrijwilliger' en weet dat veel veteranen zich terugtrekken en met rust gelaten willen worden. maar lijkt me juist goed 'en ik weet dat het goed voor de mens is' om de veteranen uit hun schulp te trekken en gezamelijk als maten onder elkaar een dag samen te zijn. niets moet, niets hoeft! vriendschappelijke wedstrijd...en als men behoefte heeft om te praten, dan kan dat ook. afsluitend met een lekkere barbecue. ook niet veteranen en partner/kinderen zijn natuurlijk van harte welkom.
    men mag in tenue gaan vissen als men daar prettig bij voelt.

    graag zou ik u mods willen vragen of er ruimte hiervoor is? en of u in ere van de veteranen die gebloed, gezweet hebben voor bepaalde idealen die maar weinig mensen echt begrijpen?

    ik zou u graag hierbij willen helpen als mogelijk.

    persoonlijk vind ik dat de veteranen niet de eer en respect krijgen voor hetgene wat zij hebben moeten doen. en dagelijks hebben zij moeite met vele normale dingen die voor vele mensen vanzelf sprekend zijn!

    zie mijn facebook link:https://www.facebook.com/#!/profile....00003333858169
    Aangepast door JohnathanDoe; 23-04-2012, 08:04.
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...
    • 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

    #2
    Het mooiste zou zijn als dit gerealiseerd kan worden op 30 juni 'veteranendag'.

    en misschien willen bekende vissers (hierbij een verzoek) die dag helpen met vissen..'begeleiden' en als er vragen zijn van de veteranen daarbij assisteren?? elke discipline is welkom..match, feeder, karper, roofvissen, ....als er maar vis gevangen wordt lol.

    ik zou graag ook bekende nederlanders willen vragen zich aan te melden die dag. mooiste zou zijn om geld in te zamelen voor veteranen die psychische problemen/ maatschappelijke problemen hebben en in een sociaal isolement terecht zijn gekomen en voor een volgende evenement!

    ik heb meer 'goede ideeen' , al zeg ik het zelf. maar ik kan het helaas niet alleen. ieder die zich hier hard voor wilt maken...dank u ervoor.

    Reageer

    • fpulles
      omgeturnd
      • 15-02-2008
      • 1260
      • Eindhoven

      #3
      Beste Jthd,

      als ex-luchtmachter met uitzendervaring , juich ik dit initiatief van harte toe. Maar als mod denk ik dat het forum, en visserlatijn, niet de juiste instantie is om zo'n dag te organiseren.

      Ik zal eens een balletje opgooien bij het veteranen instituut, de vakbond acom, en andere contacten die ik nog heb bij defensie.

      Wie weet, is er mogelijk nog wel ergens een subsidiepotje om e.ea. te organiseren. Al zal dat niet waarschijnlijk zijn met het huidige bezuinigings (wan)beleid.

      En we zullen bij defensie moeten blijven voor dit verzoek , want zoals je al zei, er is weing draagvlak en respect in de Nederlandse samenleving en politiek ,voor het werk van militairen.

      Ook niet als dezen als een wrak terugkomen na een uitzending. Dat is helaas mijn ijskoude ervaring. Zonder frustatie overigens.

      M'schien kunnen we via "ons" forum ter zijner tijd een oproep doen voor vrijwilligers.

      Grt
      Frank
      oude hond kan ook trucjes leren

      Reageer

      • JohnathanDoe
        Met enige kennis...
        • 15-07-2007
        • 275
        • antwerp centre

        #4
        hoi fpulles...bedankt voor de mooie reactie. idee vind ikzelf ook leuk. de heer F vogels zei misschien is het een idee om te gaan vissen met wat mensen 'veteranen en/of aanhang zeg maar' , vriendschappelijke wedstrijd karperput 't mun in appeltern. Ik ben bereid om de huur van het water een hele dag voor mijn eigen rekening te nemen als optie..

        bij 't mun hebt ge tenminste toiletten (niet onbelangrijk) , lunch mogelijkheden..misschien zelfs BBQ..heb verzoek weggedaan naar het management.

        ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik nog niet echt bekend ben met de viswateren in NL..en om een leuk mooi viswater te vinden en daar te mogen vissen ivm rechthebbende en ook een BBQ te mogen houden.?? Misschien zelfs optie karpendonkse plas?? zelf kan ik verschillende 'veteranen' contacteren..

        ben chef geweest in het leger en kok. ook na mijn legertijd ben heb ik ervaring op mogen doen in de betere hotels/ restaurants internationaal waaronder michelinsterren en chef de cuisine ervaring hotel/ restaurant. dus het 'culinaire' komt met nodige sponsoringn wel goed.

        locatie is één, geïnteresseerden vinden is een tweede...
        ik weet het is ene kant ook beetje kort bij tijd maar zeker niet '' mission impossible'..dat iets niet mogelijk is komt in mijn woordenboek niet voor!

        Reageer

        • Forummanager
          Visserslatijn Nederland
          • 30-12-2001
          • 12131
          • Albrandswaard

          #5
          Ha JthD,

          Hoewel ik het idee zeer sympathiek vindt, zal de intentie niet zozeer vanuit dit forum of Visserslatijn moeten komen. In mijn optiek vanuit jullie gelederen zelf.

          Maar daar waar het forum of Visserslatijn (bv als verzamelpunt) zijn steentje bij kan dragen, zal ik dat met alle plezier doen.
          Neem tzt dan svp contact op, op welke wijze dat zou kunnen.
          En ik geloof zomaar dat er diverse leden zijn die je/jullie daarbij willen helpen met advies of handjes.
          Als het erop aankomt staat een groot deel van de forumleden voor elkaar klaar...

          Groet,
          Bas
          Visserslatijn Nederland
          http://www.visserslatijn.nl
          Sinds 1997...

          Nationaal HengelSportForum
          http://www.hengelsportforum.nl
          Sinds 2001...

          Reageer

          • JohnathanDoe
            Met enige kennis...
            • 15-07-2007
            • 275
            • antwerp centre

            #6
            hoi Bas...bedankt voor de reactie. ik loop al heel lang rond met ideeen om 'veteranen' te helpen en het organiseren van iets leuks. waarbij ik mensen kan helpen waar nodig. heb zelf best wel wat meegemaakt om eerlijk te zeggen en weet hoe moeilijk het kan zijn het 'leven'!

            misschien beetje voorbarige verzoeken maar weet ook niet precies waar het forum mijn misschien kan bij helpen. misschien weten uwe mods of forumlezers misschien leuke goede optie waar te vissen? locaties? vrijwilligers die willen mee helpen die dag een succes te maken bijvoorbeeld. en natuurlijk 'vissers' gezocht die graag mee willen doen die dag! niet geheel onbelangrijk.

            heeft het forum ervaring met hoe een vriendschappelijke wedstrijd aan te pakken toch? hoe en waar ik een online inschrijvingslijst kan maken?

            helaas merk ik al dat vele bedrijven / organisaties niet echt warm lopen om te sponsoren. misschien de economische slechte tijd?? iets dergelijks organiseren met BBQ erbij kost natuurlijk nog al wat. buiten de locatie vinden waar het kan natuurlijk. en helaas ben ik nog niet zo bekend met de wateren in NL.

            zoals de heer Vogels mijn al meldde 't mun in appeltern een optie? of karpendonkse plas eindhoven?? ik kan de eigenaresse van Eeghem van de karpendonkse hoeve michelinster restaurant eens vragen of zij kunnen helpen met het culinaire misschien? ik weet er is een groot grasveld daarvlakbij en ideaal voro een barbecue. zal mijn contacten binnen de gemeente eens vragen hoe of wat met vergunningen.

            iedere suggestie of hulp is welkom. hopelijk komt er 'iets' van de grond...

            Reageer

            • Amadeus
              Knoeit wat aan het water.
              • 02-09-2007
              • 1626
              • Westerlee

              #7
              Ik denk wel dat een dergelijk plan wel een kans van slagen heeft.
              Maak eens een appart topic aan en je zult versteld staan wat er aan reacties binnenkomt.
              Ik denk dat je binnen de Kl of Defensie weinig respons krijgt, daar deze weer eens klem zitten met geldverslindende bezuinigingen.
              Ook het veteranenplatform heeft hier natuurlijk mee te maken.
              Je kunt wel een verzoek indienen bij het veteranen instituut ( info@veteraneninstituut.nl )
              om een oproepje te plaatsen in de diverse vakbladen.
              Maar je zal dan eerst voor je zelf het plaatje compleet moeten hebben.
              https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

              Reageer

              • fpulles
                omgeturnd
                • 15-02-2008
                • 1260
                • Eindhoven

                #8
                Mooi Bas, dat je ook evt. een steentje wil bijdragen.

                Jthd, ik weet uit ervaring dat er heel wat bij komt kijken om zo'n dag te organiseren. Heb zelf het genoegen gehad om met Lolo en Gerrit Bakker de forumdag van 2010 te mogen organiseren. En als je praat over een ongedwongen en gezellige bijeenkomst, is die het wel. Het voorstel van Frans Vogels is zeker een goede optie.
                Maar vooraleer we in het diepe springen is het misschien raadzaam zoals Amadeus zei, om via het veteranen instituut eens te polsen en te inventariseren of er voldoende belangstelling is. En met voldoende bedoel ik min. 10 personen en max 25 personen (wie groot wil worden moet klein beginnen).

                Ik ben er van overtuigd dat we vele tips, handvatten en dergelijke kunnen vergaren, op dit forum. Mogelijk ook nog een paar handen om te helpen, want er zitten genoeg toffe mensen bij deze club.
                oude hond kan ook trucjes leren

                Reageer

                • JohnathanDoe
                  Met enige kennis...
                  • 15-07-2007
                  • 275
                  • antwerp centre

                  #9
                  thanx voor de inspirerende woorden. in het verleden heb ik wat ervaring opgedaan met feesten organiseren, thema dagen/ avonden, ed...chef de cuisine geweest in binnen en buitenland. dus plannen, ..voorbereiding is het halve werk.

                  via pb heb ik net contact gehad met Gerrit Bakker ivm de forumdag. Helaas voor les Belges...ik ga me denk ik wel aanmelden hahhaah lol.

                  Inderdaad het veteranen instituut ook gecontacteerd. hoop via dit forum mensen te vinden die sowieso al willen meedoen die dag. tis 30 juni en ga vanuit mooi weer. 's ochtends beginnen, in de middag prijsuitreiking en daarna BBQ 'repas de militaire'. hoop zeker 25 man bijeen te krijgen en als het mag van de mods mensen proberen warm te maken om mee te doen die dag. en een verzoek aan alle forumleden en lezers en de veteranen onder ons geïnteresseerd te krijgen.

                  Reageer

                  • JohnathanDoe
                    Met enige kennis...
                    • 15-07-2007
                    • 275
                    • antwerp centre

                    #10
                    hhmmmm is geen plek meer te krijgen op de forumdag. sorry ga beetje off topic. contact met arendhorst gehad ...heb helaas geen camping spullen (tent/slaapzak ed)..dus helaas denk ik dat het overgaat voor mijn.

                    terug on topic....helaas veel slecht nieuws en paar negatieve reacties. spijtig...zeer spijtig ene kant. maar heb al wel een bedrijf gevonden die in reizen doet en heb al iets moois gekregen voor de eventuele winnaar! en de karpendonkse hoeve 'michelinsterren resto' die biedt hulp aan ivm product opslag en stelt hun koelruimte ter beschikking. heel aardig.

                    ben in onderhandelingen nog met heel wat bedrijven.

                    geachte moderators...hoe en waar kan ik het beste een verzoek doen aan alle forumbezoekers met name veteranen die misschien geïnteresseerd zijn om deel te nemen? en kan ik hiervoor een inschrijvingslijst maken ofzo??

                    als iemand een goede locatie weet qua viswater...graag uwe reactie svp. ben bezig met de karpendonse plas eindhoven en 't mun appeltern 'althans heb de recht hebbende van de plas gecontacteerd en gemeente ed en 't mun met een verzoek. even afwachten.

                    Reageer

                    • JohnathanDoe
                      Met enige kennis...
                      • 15-07-2007
                      • 275
                      • antwerp centre

                      #11
                      buiten de 2 bedrijven die hun medewerking willen verlenen, helaas allemaal negatief antwoord retour. niet geïnteresseerd...als het met kinderen te maken had dan waren ze geïnteresseerd.

                      ik zie het slecht in maar goed, blijf bezig.
                      ik ben bereid om 100 euro te investeren voor huur vijver 't mun appeltern. wie heeft zin om mee te gaan?

                      Reageer

                      • Amadeus
                        Knoeit wat aan het water.
                        • 02-09-2007
                        • 1626
                        • Westerlee

                        #12
                        Tja civiele bedrijven, je zal er haast een bom onder plaatsen.

                        Ik denk dat je er beter een nieuw topic voor aan kan maken.
                        Mischien wel in de hengelsport algemeen zoet, ik denk dat je dan een groter publiek trekt.
                        Even met een duidelijke topictitel en een kort verhaal.
                        Is het nog gelukt met het veteraneninstituut?
                        https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                        Reageer

                        • JohnathanDoe
                          Met enige kennis...
                          • 15-07-2007
                          • 275
                          • antwerp centre

                          #13
                          meeste veteranen zitten in den haag die dag...ik weet het is kort bij dag het organiseren ervan maar goed. heb bij gemeente eindhoven aanvraag gedaan 'evenementen' .maar ja, bureaucraten he. gemeente lui...denk volgend jaar wel antwoord te krijgen (heb pas 3x geinformeerd)....heb ook verschillende requests weggedaan naar 't mun..helaas nog geen antwoord en/of reactie.

                          Reageer

                          • Amadeus
                            Knoeit wat aan het water.
                            • 02-09-2007
                            • 1626
                            • Westerlee

                            #14
                            Ambtelijke molens zijn traaaaaaaag, helemaal als het geld gaat kosten.
                            https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎