Elastiek in de method korf

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tvdv
    Newbie
    • 03-04-2012
    • 38
    • tilburg

    Elastiek in de method korf

    Hallo mensen,

    omdat de inline korfjes waren uitverkocht moest ik noodgedwongen overstappen op een elasticated. Ik heb hier gisteren een karper mee gedrild en dit ging geweldig. Ik heb echter ook veel slechte ervaringen met deze elastieken. Al een aantal keer is het elastiekje zomaar geknapt (het leek wat poreus te zijn geworden) of zelfs het knoopje los geschoten. Zijn er manieren om dit te voorkomen?
    Groetjes Tom
  • odul
    pennenbouwer
    • 11-05-2005
    • 196
    • Zedelgem

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Tvdv
    Hallo mensen,

    omdat de inline korfjes waren uitverkocht moest ik noodgedwongen overstappen op een elasticated. Ik heb hier gisteren een karper mee gedrild en dit ging geweldig. Ik heb echter ook veel slechte ervaringen met deze elastieken. Al een aantal keer is het elastiekje zomaar geknapt (het leek wat poreus te zijn geworden) of zelfs het knoopje los geschoten. Zijn er manieren om dit te voorkomen?
    @Tvdv

    Je vervangt deze elastiek door de zwarte Daiwa Hydrolastic, de mijne zitten er al 3 jaar en en er zit geen sleet op! Of je koopt van die Kobra korven met de Daiwa elastiek reeds in.

    Odul
    Handgemaakte wedstrijdpennen: www.pennenrosseel.be

    Reageer

    • Bas Nijmegen
      wedstrijdvisser
      • 13-01-2009
      • 541
      • Nijmegen

      #3
      Ik heb bij mijn preston feeders de elastiek vervangen door preston hollo elastiek size 13h.
      Het originele elastiek bij de elasticated feeder van preston is echt waardeloos. Het vergaat als sneeuw voor de zon.
      Gr. Bas

      Een vis vangen is niet moeilijk.
      Vis blijven vangen wel...

      Reageer

      • lopper
        Verificatie gaande...
        • 06-09-2009
        • 42
        • hia

        #4
        inderdaad de kobra methodfeeder met zwart elastiek, werkt perfect zeer degelijk zijn wat duurder maar een aanrader, het elastiek van preston/pellet methodfeeders vervang ik door een lus/stopper/lus 1.5 mm powergum, deze kan jezelf maken of je kan ze laten maken ik koop ze via een gozer via marktplaats als je zijn emailadres wilt laat me dit effe weten.

        suc6
        lopper

        Reageer

        • breamman
          Roegbainder
          • 22-11-2010
          • 131
          • oude Pekela

          #5
          ik vervang ook mijn elastiek voor een stukje powergum met aan beide uiteinden een tonwarteltje. Maar ook bij de inline uitvoeringen gebruik ik een stuk powergum van 30 cm waar de korf over kan schuiven.
          eat fishing, sleep fishing & live fishing.

          Reageer

          • Foxdonut
            I have a bream!
            • 09-04-2010
            • 1237
            • Gro

            #6
            Ik heb hier eens een stukje over geschreven op mijn website. Een instructie om gemakkelijk het elastiek in je methodfeeder te vervangen!

            Groet,

            Foxdonut


            www.wedstrijdvisser.com

            Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

            Reageer

            • Ginus
              knutselaar
              • 22-03-2008
              • 665
              • wijster

              #7
              Super Michiel,hier hebben we wel wat aan.
              Zal er zeker mijn voordeel mee doen .
              GR GINUS

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎