Welk method aas is bij jullie favoriet

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Amadeus
    Knoeit wat aan het water.
    • 02-09-2007
    • 1626
    • Westerlee

    #46
    Leuk werk, is mij deze week nog niet gelukt.

    Wil morgen met kattenbrokjes proberen.
    Kat wil ze niet vreten, mischien de vis wel.
    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

    Reageer

    • sven
      Met enige kennis...
      • 17-10-2003
      • 396
      • Venlo

      #47
      Hoi,

      van de laatste 6 maal method feederen de meeste aanbeten gehad op groene pistache boilies 10mm van M&M en de levervariant hiervan,fluor gele squidgees van Nash,en roze scopex boilies van Nash,deze 4 steken er echt boven uit,misschien vanwege de diepte van de vijver van 6meter,die felle kleuren vallen goed op onder water. Op mais of expanders van ringers of de sonubaits s-pellets sporadisch een aanbeet,ik ga het spul wel nog opmaken dus wellicht dat er op andere dagen ook weer ander aas gepakt word. Ik moet zeggen dat ik nooit had gedacht zoveel plezier in deze visserij te hebben,ik hou wel van wat geexperimenteer met aasjes etc.
      Ik wil ook wel eens een slagje groter gaan met boilies van 15mm,heeft iemand van jullie hier ervaring mee tijdens het method feederen?

      groet
      groeten sven

      Reageer

      • Knoopje
        Newbie
        • 24-06-2012
        • 18
        • Omgv. Eindhoven

        #48
        Ik heb tot nu toe het meest succes met 2 maiskorrels op de hair.

        Reageer

        • Jurgen v.d. S
          Nishikigoi
          • 01-08-2008
          • 203
          • Nieuwegein

          #49
          mijn geheime wapen is de bloedbolie

          Reageer

          • minimus
            Specimen Hunter
            • 19-03-2003
            • 1203
            • Tilburg

            #50
            Oorspronkelijk geplaatst door sven
            Hoi,

            van de laatste 6 maal method feederen de meeste aanbeten gehad op groene pistache boilies 10mm van M&M en de levervariant hiervan,fluor gele squidgees van Nash,en roze scopex boilies van Nash,deze 4 steken er echt boven uit,misschien vanwege de diepte van de vijver van 6meter,die felle kleuren vallen goed op onder water. Op mais of expanders van ringers of de sonubaits s-pellets sporadisch een aanbeet,ik ga het spul wel nog opmaken dus wellicht dat er op andere dagen ook weer ander aas gepakt word. Ik moet zeggen dat ik nooit had gedacht zoveel plezier in deze visserij te hebben,ik hou wel van wat geexperimenteer met aasjes etc.
            Ik wil ook wel eens een slagje groter gaan met boilies van 15mm,heeft iemand van jullie hier ervaring mee tijdens het method feederen?

            groet
            Pas er wel voor op dat je "systeem" overeind blijft. Grotere boillies betekent per definitie niet grotere vis en pas op dat als je grotere boillies gebruikt je lengte van de hair meegaat. Als de boillie tegen je haak zit wordt het aantal misperen navenant weet ik uit ervaring. Ik heb al eens eerder geschreven het opmerkelijk te vinden met de banjo feeder grotere vis te vangen dan met de inline feeder. Misschien omdat de banjo minder "plons" gevoelig is en het dus eerder de schuwere grotere vis aantrekt ? Verder ben ik het volledig eens met de opmerking dat er op andere dagen ander aas gepakt wordt. Ik vis goed met de boillies van pineaple boillies van sonubait maar vandaag beduidend minder. Tot ik er de 8 mm Krill S-pellet van Sonubait aanrijgde en die was vandaag absoluut favoriet (goeie pellet trouwens, blijft goed zitten en dat kunnen ze niet allemaal zeggen) Na 1 uur 2 brasems toen aas veranderd en na 4 uur 27 brasems. Nog maar eens het bewijs dat ook bij de method het inzetten van verschillende aassoorten onontbeerlijk is. En nog een opmerking Sven die ik graag deel : het method feederen is plezier in het kwadraat. Ik weet niet hoeveel keer mijn hengel nu krom heeft gestaan maar vervelen doet het nooit !! Genieten in elke vezel !!
            As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

            Reageer

            • sven
              Met enige kennis...
              • 17-10-2003
              • 396
              • Venlo

              #51
              Hoi minimus,

              Mijn systeem blijf ik altijd handhaven, het echte experimenteren doe ik vaker door er een tweede hengel bij uit te gooien die ik gebruik om andere aasjes te testen etc.
              Een vraagje aan jullie; -wat is de meerwaarde van een banjo feeder t.o.v. die ander gebruikelijke modellen,behalve mischien minder geplons?
              -ik heb nu verschillende keren met voer geexperimenteerd en ben tot de conclusie gekomen dat ik met "normaal' feedervoer meer vang dan met de vismeelvarianten,wat is jullie ervaring in deze?

              groet
              groeten sven

              Reageer

              • minimus
                Specimen Hunter
                • 19-03-2003
                • 1203
                • Tilburg

                #52
                De meerwaarde van de banjo is bij mij allang bewezen of dat het u minder plonsen is of een andere aasaanbieding moet ik nog uitdokteren (waarschijnlijk beide). Feit is wel dat ik Zaterdag na 1 uur vissen en 6 brasems geen beet meer kreeg en er toen een domme lijnbreuk bij kreeg, toen voor het uitproberen de banjo eraan gezet en toeval of niet ze begonnen te bijten als gekken. Mijn 2 hengel ook op de banjo gezet en er in 3 uur nog 32 bijgevangen. Blijkbaar is het verbergen van de boillie in de banjofeder een andere manier van aasaanbieding die de vissen tot azen aanzet ? En ook dat de banjo grotere vis selecteert blijft rotsvast overeind. Over vismeel had ik ook al een iets geschreven, namelijk dat ze "verdunt" dient te worden met broodmeel of paneermeel. Verder voeg ik aan de mix van 50% vismeel/50% broodmeel ook nog een hoeveelheid 2 mm pellets toe en die combinatie bevalt me uitstekend. En verder zoek ik vaak naar de juiste boillie, maar ik begin mijn volgende vissessie natuurlijk altijd met die boillie die in de vorige goed ving, maar dat is wis en waarachtig geen garantie !!
                As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                Reageer

                • sven
                  Met enige kennis...
                  • 17-10-2003
                  • 396
                  • Venlo

                  #53
                  Hoi,
                  Bedankt voor je reactie, ik zal toch eens een banjo er aan hangen. Met vismeelvoeders bedoel ik de kant en klaar mengelingen,ik vis uitsluitend nog met kant en klaar mengsels. Met het gebruik bij eigen samenstellingen heb ik geen ervaring in deze. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het mengsel 1 deel zammataro feeder gold met 1 deel zammataro brasem en wat vanillepoeder ,verrijkt met micro pellets en hennepzaad de meeste vis oplevert.
                  Ik heb inmiddels ook method voeders van Ringers,mondial en sensas en sonubaits gecheckt,allemaal op basis van vismeel,en had steeds maximaal 12 vissen,met het zammataro mengsel vorige maandag 35 stuks,de week ervoor meer dan 20.
                  Heb nu nog een zak Nash tilapia of zoiets,ook voor de method,zal me benieuwen wat het in het netje brengt.

                  groet
                  Ik zal mijn bevindingen met de banjo tzt posten, ben erg benieuwd.
                  groeten sven

                  Reageer

                  • herbertklomp
                    Newbie
                    • 22-08-2012
                    • 11
                    • Wijchen

                    #54
                    Dot maden werkt altijd goed. Ook voor karpers. En waar ik al regelmatig een steur mee op de feeder heb gehad is maïs vermengd met verkruimelde vismeel pellets aardbeien smaak. Klinkt vreemd maar werkt als een tierelier

                    Reageer

                    • minimus
                      Specimen Hunter
                      • 19-03-2003
                      • 1203
                      • Tilburg

                      #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door herbertklomp
                      Dot maden werkt altijd goed. Ook voor karpers. En waar ik al regelmatig een steur mee op de feeder heb gehad is maïs vermengd met verkruimelde vismeel pellets aardbeien smaak. Klinkt vreemd maar werkt als een tierelier
                      Ik zou ze voor de method feeder niet gebruiken en als ik ze al gebruik dan als dood aas. Steve Ringers schrijft daar een mooi stukje over. Ik heb vreemd genoeg alles wat hij schrijft wel bij me, behalve dode maden. Ik zie meer in het fors toevoegen van casters aan het grondvoer.

                      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                      Reageer

                      • herbertklomp
                        Newbie
                        • 22-08-2012
                        • 11
                        • Wijchen

                        #56
                        wie heeft het over dode maden ?

                        Reageer

                        • PeBo
                          Hengelaar
                          • 29-09-2007
                          • 2636
                          • Oosterhout

                          #57
                          Oorspronkelijk geplaatst door herbertklomp
                          wie heeft het over dode maden ?
                          Steve Ringers.
                          ]Member of the Easterwood dreamteam.
                          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                          Groeten,
                          PeBo.

                          Reageer

                          • preston-freak
                            wedstrijd, specimenvissen
                            • 12-04-2008
                            • 1834
                            • Oss

                            #58
                            Wie van jullie past de method ook toe in combinatie met de vaste hengel wanneer de werphengel niet toegestaan is? Ik boek goede resultaten tijdens wedstrijden.
                            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                            Reageer

                            • reijntjes
                              Swingt(o)(i)pper
                              • 12-12-2005
                              • 3497
                              • Asten

                              #59
                              Wie van jullie past de method ook toe in combinatie met de vaste hengel wanneer de werphengel niet toegestaan is? Ik boek goede resultaten tijdens wedstrijden.
                              Deze wedstrijd : http://www.wedstrijdvissen.nl/index1...w=info&id=4200 grotendeels met de methodfeeder / vaste stok gevist met genoemd resultaat !
                              Groeten

                              Frank

                              2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                              2016 walk-over Blauforlaet !
                              2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                              2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                              2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                              Reageer

                              • thierry
                                Newbie
                                • 09-09-2007
                                • 12
                                • vlaardingen

                                #60
                                gebruik voer en boilies van ringer baits en van pro line

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎