Garbolino squad max en spro cresta

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mr.T fish
    Frequent aanwezig
    • 01-05-2010
    • 220
    • appingedam

    Garbolino squad max en spro cresta

    Hallo,

    Ik zit er aan te denken om een nieuwe(langere) vaste stok te gaan kopen. Het liefst van minimaal 11 meter, zodat wateren als het Eemskanaal ook makkelijker bevisbaar worden.

    Mijn budget ligt rond de 200 euro, met een max. van 280.

    Nou ben ik de Garbolino squad max competition 1 tegen gekomen voor 241 euro, met een lengte van 11,5 meter, en de Garbolino competition 3 voor 283 euro op 13M. Ook een spro cresta allrounder voor 180 euro.

    Heeft iemand ervaring met deze stokken?
    Een stok hoeft van mij niet ultra licht en uiterst strak te zijn, omdat dat niet binnen mijn budget ligt, maar de stok mag niet als een malle doorhangen.

    Mvg
    Zeg maar Timon
  • Rolf1979
    Newbie
    • 19-09-2010
    • 42
    • Eexterzandvoort

    #2
    Ik heb de Spro Allrounder 11m. Bevalt prima, alleen vind ik hem te gevoelig voor de wind. Moet hem toch bij wind(vlagen) van opzij regelmatig in de hand nemen...

    Reageer

    • mr.T fish
      Frequent aanwezig
      • 01-05-2010
      • 220
      • appingedam

      #3
      Bedankt!

      Ik heb mijn vaste stok eigenlijk altijd in de hand, dus dat zou moeten kunnen.(Al zit ik wel rond te kijken naar een leuke zitkist/plateau).

      Is deze stok nog redelijk strak?

      Nogmaals bedankt
      Zeg maar Timon

      Reageer

      • maggotlocker
        Newbie
        • 07-08-2011
        • 12
        • nieuw-amsterdam

        #4
        Mijn mening zou zijn; neem de garbolino, van 13m, als je op 11m vist wil je vaak toch eens kijken hoe het is op 13m, dan kun je dat in ieder geval doen, verder vind ik garbolino, ook een iets betere stok dan spro, zijn iets sterker dan de cresta''s, maar dat komt het gewicht dan ook ten goede bij de cresta. Succes bij de keuze, en laat even weten welke het wordt.

        Reageer

        • mr.T fish
          Frequent aanwezig
          • 01-05-2010
          • 220
          • appingedam

          #5
          Daar heb je wel een punt, zo zat ik ook al te denken.

          Ik zit nu vooral te twijfelen tussen de Garbolino Squadmax competition 1 pack en de Garbolino Mayhem match.
          De 2e is een paar euro goedkoper, en iets lichter.

          Wat ik ook een belangrijk punt vind t.o.v. de cresta is dat hier al een topset bij zit, en bij de cresta niet.

          Verder nog iemand die ervaring heeft met deze Garbolino stokken?

          Nogmaals bedank,
          Zeg maar Timon

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2325
            • Ter Apel

            #6
            Als je voor Garbolino gaat vraag dan wel even hoe de verkrijgbaarheid van delen is. Je hoopt het niet, maar het kan natuurlijk gebeuren dat een keer er een deel sneuvelt.
            Dan is het wel fijn als dat deel vlot leverbaar is.

            Misschien dat je hier eens kunt kijken en een Shimano hengel nog een optie kan zijn? Er zijn een paar die nog wel binnen jouw
            budget vallen.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • Rolf1979
              Newbie
              • 19-09-2010
              • 42
              • Eexterzandvoort

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door maggotlocker
              Mijn mening zou zijn; neem de garbolino, van 13m, als je op 11m vist wil je vaak toch eens kijken hoe het is op 13m, dan kun je dat in ieder geval doen, verder vind ik garbolino, ook een iets betere stok dan spro, zijn iets sterker dan de cresta''s, maar dat komt het gewicht dan ook ten goede bij de cresta. Succes bij de keuze, en laat even weten welke het wordt.
              Klopt helemaal! Ik heb er wel spijt van dat ik een 11m. heb genomen. Maar dan heb ik nog eens een reden om weer wat geld uit te geven

              Reageer

              • Amadeus
                Knoeit wat aan het water.
                • 02-09-2007
                • 1626
                • Westerlee

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door maggotlocker
                als je op 11m vist wil je vaak toch eens kijken hoe het is op 13m.
                Kan je dan niet beter gelijk voor een 18 meter stok gaan???????????

                Ik heb de cresta alrounder in de handen gehad, prima stok.
                Maar dat was in een winkel, dus kan ik niets zeggen over hoe de stok zich gedraagt met zijwind.
                Maat van mij heeft onlangs de Spro Cresta Ex-X power rbs gekocht.
                Ook een prima stok, goed strak en kan ook wel wat wind verdragen.
                https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                Reageer

                • mr.T fish
                  Frequent aanwezig
                  • 01-05-2010
                  • 220
                  • appingedam

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Amadeus
                  Kan je dan niet beter gelijk voor een 18 meter stok gaan???????????

                  Ik heb de cresta alrounder in de handen gehad, prima stok.
                  Maar dat was in een winkel, dus kan ik niets zeggen over hoe de stok zich gedraagt met zijwind.
                  Maat van mij heeft onlangs de Spro Cresta Ex-X power rbs gekocht.
                  Ook een prima stok, goed strak en kan ook wel wat wind verdragen.
                  Die stok ziet er ook wel interessant uit. Èn wordt met top geleverd plus dat de stok niet duur is en met spro zijn reservedelen meestal ook geen probleem.
                  We hebben er weer een nieuwe optie bij.

                  Wat betreft de reservedelen, ik zal het eens navragen.

                  Bedankt!
                  Zeg maar Timon

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎