Wijziging selectie procedure?!?!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tumba
    kom net gekeken
    • 02-09-2009
    • 189
    • Vlierden

    Wijziging selectie procedure?!?!

    Ik zie op de site van SVN dat er tijdens de ledenvergadering het volgende agenda punt ter sprake gaat komen: Brief nieuwe selectie procedure nationale teams. Ik heb in het geruchtencircuit al het nodige vernomen. Maar het gaat toch niet gebeuren dat al het goede werk van de laatste jaren als sneeuw voor de zon gaat verdwijnen?! Je zir er met de wk-ploeg zo dicht tegen aan te hikken nu, dat is voor mij toch een bevestiging dat de selectieprocedure prima in orde is. Ik ben benieuwd wat hier uit gaat rollen.

    Gr Emiel
  • Rolf1979
    Newbie
    • 19-09-2010
    • 42
    • Eexterzandvoort

    #2
    Zal wel aangenomen worden... Maar er wordt toch niet iets heel erg schokkends voorgesteld...? Nrs. 1.2 en 3 uit te TC + nog 3 te kiezen door de coach uit de top10. Dan heb je toch de 6 beste... Wellicht komt het iets te nadele van de continuïteit maar zolang Dieter enz. er gewoon voor zorgt dat ze bij de top10 zitten aan het eind van het seizoen is er niets aan de hand. En zo niet... dan hebben anderen gewoonweg beter gevist.

    Reageer

    • Noel Gulpen
      Rutsekletser
      • 11-10-2007
      • 450
      • Nieuwkuijk

      #3
      Iemand die niet ziet dat dit ten nadele is van het nederlandse internationale vissen is, snapt er compleet niets van.

      Dit voorstel is een voortvloeisel van een gefrustreerde vader die zelf vind dat zijn zoontje in een WK team thuis hoort, maar niet gekozen is. Als je dan een vinger in de pap hebt in een federatie en goed kunt ***len... dan heb je zo een hoop volgers. Wanneer dit doorgevoerd wordt dan heeft dit een hele grote impact in de wedstrijdsport.
      De weg die ingeslagen is door SVN en de coaches, is een hele goede geweest, gezien de resultaten. Zowel team als individueel. Er zijn naar mijn mening al heel lang niet zoveel teammedailles gewonnen en hebben er nog nooit zoveel individuele vissers hun sector gewonnen als de laatste jaren. Alles hangt samen....

      Voorbeeld van een positief punt van deze wijziging: Iemand die normaliter niet in aanmerking komt voor een WK omdat hij bv niet kan matchen.. wint de TC en mag een WK vissen. Dus dat is iets positiefs. meer kan ik er niet vinden.

      Hieraan gekoppeld moet deze winnaar.. die bv niet met een matchhengel vist, in Portugal met de matchhengel vissen.......... Succes.

      Daarnaast is dit idee gebaseerd op een individuele prestatie, wat er toe leid dat geen enkele info gedeeld zal worden en dat iedereen een andere aanpak zal hanteren. er zal dan ook geen bondscoach nodig zijn om tactiek te bepalen want iedereen doet toch wat hij wilt.

      Als je beter wilt worden... Individueel maar ook als team... zul je samen moeten werken. Iemand die alles in zijn eentje moet uitdokteren... doet er misschien zijn hele leven over om iets te achterhalen. wanneer je bv met het team info deelt, kun je er meteen achterkomen.

      Ik snap totaal niet dat zoiets in de harses komt van iemand die ik toch lange tijd behoorlijk hoog had staan. alleen dit laat mij alleen maar zien dat sommige mensen alleen maar aan hun eigen hachie denken.

      Maar goed. Ieder zijn mening. en dit is de mijne.
      Ik realiseer me ook dat deze manier van selecteren waarschijnlijk de enige manier is voor mij om een WK of EK te vissen, maar als deze regel doorgezet wordt, houd voor mij het hoofdstuk TC op.

      Ik heb geen zin om het hele jaar met voorbereiden bezig te zijn om tijdens een WK met alleen maar Einzelgangers in een hotel opgesloten te worden en daar heel veel tijd en geld aan te spenderen.
      Noel Gulpen

      Reageer

      • The Frisian Viking
        NHSF Erelid
        • 27-06-2006
        • 5439
        • Feânwalden

        #4
        Ja Noel

        Alles heeft zijn pluspunten en ook zijn minpunten

        voor alle twee is er iets te zeggen.
        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

        ik knibbelje foar gjin ien

        The Frisian Viking

        Reageer

        • Tumba
          kom net gekeken
          • 02-09-2009
          • 189
          • Vlierden

          #5
          Ik ben het 100% met je eens Noël, alles wat de staf en de ploegen tot nu toe gedaan hebben is gewoon voor nop geweest. Een vismaat van me is begin deze maand mee naar Duitsland geweest en ik ben er zelf ook geweest als supporter, tijdens de interland dui-ned. Nou heb ik nog maar zelden iemand zo hard over een staf en rest van de ploeg horen stuiten, hoe hij opgenomen werd en hoe alles gelijk uitgelegd werd. Zelfs vissers die zijn materiaal mee aanpasten, alleen maar om de volgende training vooruitgang te boeken. Wat ik wil zeggen is, dat deze ploeg ook voor 100% als PLOEG naar buiten trad!
          Voor mij is de bevestiging dat de staf van SVN je zou selecteren 100 x meer waard dan dat jejezelf plaatst via het systeem wat ze voor ogen hebben. Ik ben dan ook benieuwd wat die staf zal gaan doen? Waarschijnlijk hetzelfde als wij Noël!!
          Heel erg vind ik het ook voor de mannen die nu zover zijn dat ze in ieder land op ieder water meededen om de podiumplaatsen. Dit lijkt mij dat dit er niet meer van gaat komen (misschien op een enkele keer na).

          Gr Emiel

          Reageer

          • Rolf1979
            Newbie
            • 19-09-2010
            • 42
            • Eexterzandvoort

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Noel Gulpen
            Hieraan gekoppeld moet deze winnaar.. die bv niet met een matchhengel vist, in Portugal met de matchhengel vissen.......... Succes.
            De coaches kunnen, in het voorstel, een als nr 1.2 of 3 geklasseerde uit de TC om goed onderbouwde redenen weigeren en vervangen. Het niet beheersen van het matchen zou daar best een goede reden voor kunnen zijn.

            Reageer

            • The Frisian Viking
              NHSF Erelid
              • 27-06-2006
              • 5439
              • Feânwalden

              #7
              Ik vind het tijd voor verandering, de huidige manier heeft ook niet gebracht van wat wij er van verwachten.
              Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

              ik knibbelje foar gjin ien

              The Frisian Viking

              Reageer

              • Tumba
                kom net gekeken
                • 02-09-2009
                • 189
                • Vlierden

                #8
                En wat verwacht je dan Gooitzen?

                Reageer

                • The Frisian Viking
                  NHSF Erelid
                  • 27-06-2006
                  • 5439
                  • Feânwalden

                  #9
                  De ingebrachte en de nieuwe voorgestelde selectie procedures zullen een breder en gemotiveerdere visser aan de TC kant te zien geven.

                  Ze krijgen een duidelijker beeld van de selectie procedure voorgeschoteld, ( wat gebeurt er als ik 12e ben in de eindrangschikking TC )
                  Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                  ik knibbelje foar gjin ien

                  The Frisian Viking

                  Reageer

                  • Tumba
                    kom net gekeken
                    • 02-09-2009
                    • 189
                    • Vlierden

                    #10
                    ok maar je zegt dat de huidige manier niet gebracht heeft wat wij ervan verwachten (ook zoiets raars wat wij ervan verwachten, wie zijn wij????). Ik kan je op een briefje geven dat als je zo gaat selecteren dat je misschien nog sporadisch een nootje meeblaast op een mondiaal of europees kampioenschap. Maar je bent geen land waar rekening bmee gehouden gaat worden. De Italianen,Engelsen,Hongaren,Belgen en wellicht vergeet ik nog enkele landen treden al jaren met een vaste kern aan. Waarom denk je dat zij zo succesvol zijn steeds. Ik kan hier echt met m'n pet niet bij ONGELOOFLIJK !!!!!!!!

                    Reageer

                    • Noel Gulpen
                      Rutsekletser
                      • 11-10-2007
                      • 450
                      • Nieuwkuijk

                      #11
                      Ik snap best dat er voor de mensen die er redelijk ver of compleet buiten staan, het een logische keuze lijkt. Je moet het eigenlijk zo zien... Bert van Marwijk zou dus eigenlijk iemand die absoluut de meeste doelpunten heeft gemaakt in de spits moeten zetten. Ook al speelt hij in de 6e klasse van het amateurvoetbal???

                      Een selectieprocedure als deze die op touw staat, zal waarschijnlijk een hele boel nadelen opleveren. Naast de dalende prestaties, en daarmee de toenemende frustraties, zal er ook misschien wel op financieel niveau iets gaan gebeuren. Er gaan al ee aantal jaren het geluid rond van toetreding tot het noc.nsf. Deze sportkoepel verdeeld jaarlijks een zak met geld aan sportbonden die topsporters levert. Om hiervoor in aanmerking te komen, moet de bond aan verschillende criteria voldoen. Bv wanneer de sport niet olympisch is, moet een wk 55 deelnemende landen bevatten. Daarnaast moet er een fulltime bondscoach zijn, die zich bezig oud met een nationaal Team(s). En hier zijn uiteraard ook prestaties mee gemoeid. En dat laatste kan nog wel eens roet in het eten gooien.

                      Ik ben zelf vorige week voor mijn werk heel de middag in gesprek geweest met de directeur van een anders sportbond die wel een stuk uit die geldtaart krijgt, en zijn mening was dat SVN een goede kans maakt op toetreding tot het noc.nsf. En dan had hij het over de huidige situatie.

                      Zou jammer zijn als dat niet zou gaan gebeuren.

                      Daarnaast denk ik dat het goed is, dat de mensen die lopen te brullen dat altijd de beste vissers mee moeten naar een WK of EK, zullen nu ook heel eerlijk (en ze kunnen niet anders) moeten toegeven dat de visserij die op dit moment in Nederland wateren tijdens TC wedstrijden geldt, niet de garantie kan geven dat de sterkste visser naar voren zal komen. En het is een visserij die absoluut niet vergelijkbaar is met de visserij in andere landen. Vaak is die ene brasem te bepalend zodat je je zelf niet kunt verdedigen met andere visjes. En laten we eerlijk zijn.... die ene brasem kan bij iedereen bijten... zwemmen er meer heeft het in mindere mate te maken met geluk.

                      Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat, je geen selectieprocedure kunt volgen op basis van 8 wedstrijden. Dat is ook een noodzakelijk kwaad, waar de coaches mee te maken hebben. Ze zouden veel liever een eigen vrije keuze willen maken en met dit groepje heel het jaar aan de slag gaan. Alleen dan wordt je beter. Zelf hoor ik ook niet tot dit groepje, en dan kun je voor jezelf een aantal conclusies trekken. Of je blijft er vol voor gaan en steekt er nog meer energie, geld en tijd in om beter te worden. Dit houd ook in dat je je gezicht overal moet laten zien, en niet alleen om de kerk, en tijdens de 8tc wedstrijden. Je kunt er voor kiezen om op dezelfde voet door te gaan in de hoop dat het lot jouw kant op valt.... geloof me dat zal met de vaardigheid van de coaches dan zeer zeker niet gaan gebeuren, of je kunt de kont in de krib gooien, ermee stoppen en dan alles en iedereen zwart maken die er ook maar iets mee van doen heeft. en dat laatste is nu aan de hand. En wanneer dit gebeurd door een papa, die een redelijk nootje meeblaast in een federatie (om dat hij heel goed werk doet voor de jeugd. dat moet gezegd worden) en ook nog eens goed kan ***len, een aantal federaties meekrijgt, zijn zin en voor de sport hele slechte ideeen wel eens doorgevoerd zal zien worden. Dit gaat hoe dan ook de doodsteek worden voor het internationale wedstrijdvissen in Nederland.

                      Wanneer ik praat met vissers die al jaren wk's vissen voor hun land, zoals bv tamas Walter of Jacoppo Falsini, dan spreken ze vol bewondering over het feit, hoe wij als Nederland de laatste jaren zo hard gegroeid zijn door de weg die we ingeslagen zijn. Dan weten de mensen die in dit wereldje meedoen, absoluut dat dit de juiste weg is.

                      Wat ik al zei, ik zit zelf niet bij dit selectieve groepje, als zou ik misschien wel door keihard werken nog wat stappen kunnen en willen maken er wellicht ooit wel bij komen, maar wanneer dit niet gebeurd, dan weet ik zeker dat ik er ook niet thuishoor. Dit omdat ik 100% vertrouwen heb in de selectiewijze van SVN op dit moment.

                      En we kunnen niet blijven proberen....... We missen vorig jaar op een haar na goud. we missen vorig jaar op een haar na een individuele gouden medaille. (4 VAN DE VISSERS WONNEN HUN VAK) door TEAMWORK!!!!!! nee op individuele basis kiezen en dan uiteindelijk als individu aan een wk beginnen.. dat zal zijn vruchten afwerpen.

                      Wanneer dit doorgezet wordt weet ik 1 ding zeker. dan vis ik de TC van dit jaar niet eens uit.
                      Noel Gulpen

                      Reageer

                      • Foxdonut
                        I have a bream!
                        • 09-04-2010
                        • 1237
                        • Gro

                        #12
                        Een beetje een gekke vraag misschien maar gaan deze selectieprocedures evt dan ook gelden voor de TC feeder?
                        Groet,

                        Foxdonut


                        www.wedstrijdvisser.com

                        Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                        Reageer

                        • Noel Gulpen
                          Rutsekletser
                          • 11-10-2007
                          • 450
                          • Nieuwkuijk

                          #13
                          geen idee. staat niet in het format volgens mij
                          Noel Gulpen

                          Reageer

                          • The Frisian Viking
                            NHSF Erelid
                            • 27-06-2006
                            • 5439
                            • Feânwalden

                            #14
                            Selectie wedstrijden ( TC ) zijn er in alle sporten, zo`n selectie dan gaan de best presterende sporters naar het evenement.

                            Wie ik ben : Gooitzen Hager, portefeullehouder wedstrijdzaken Friesland

                            Dus ondertekend door mijn eigen Federatie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tumba
                            ok maar je zegt dat de huidige manier niet gebracht heeft wat wij ervan verwachten (ook zoiets raars wat wij ervan verwachten, wie zijn wij????). Ik kan je op een briefje geven dat als je zo gaat selecteren dat je misschien nog sporadisch een nootje meeblaast op een mondiaal of europees kampioenschap. Maar je bent geen land waar rekening bmee gehouden gaat worden. De Italianen,Engelsen,Hongaren,Belgen en wellicht vergeet ik nog enkele landen treden al jaren met een vaste kern aan. Waarom denk je dat zij zo succesvol zijn steeds. Ik kan hier echt met m'n pet niet bij ONGELOOFLIJK !!!!!!!!
                            Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                            ik knibbelje foar gjin ien

                            The Frisian Viking

                            Reageer

                            • The Frisian Viking
                              NHSF Erelid
                              • 27-06-2006
                              • 5439
                              • Feânwalden

                              #15
                              Het gaat niet om zeurende ouders voor hun kind, dit is veel breder Noel er komen gewoon heel erg veel vragen betreffende de selectie procedures van volwassen vissers die mee doen aan de TC en of mee deden.

                              Voor de meeste TC vissers zal deze nieuwe procedure een waar welkom zijn en zoals bij elke verandering zal je vissers hebben die diep teleur gesteld zullen zijn daar ontkom je niet aan Noel.

                              Wat de prestaties betreft dat zal de toekomst uit moeten wijzen



                              Oorspronkelijk geplaatst door Noel Gulpen
                              Ik snap best dat er voor de mensen die er redelijk ver of compleet buiten staan, het een logische keuze lijkt. Je moet het eigenlijk zo zien... Bert van Marwijk zou dus eigenlijk iemand die absoluut de meeste doelpunten heeft gemaakt in de spits moeten zetten. Ook al speelt hij in de 6e klasse van het amateurvoetbal???

                              Een selectieprocedure als deze die op touw staat, zal waarschijnlijk een hele boel nadelen opleveren. Naast de dalende prestaties, en daarmee de toenemende frustraties, zal er ook misschien wel op financieel niveau iets gaan gebeuren. Er gaan al ee aantal jaren het geluid rond van toetreding tot het noc.nsf. Deze sportkoepel verdeeld jaarlijks een zak met geld aan sportbonden die topsporters levert. Om hiervoor in aanmerking te komen, moet de bond aan verschillende criteria voldoen. Bv wanneer de sport niet olympisch is, moet een wk 55 deelnemende landen bevatten. Daarnaast moet er een fulltime bondscoach zijn, die zich bezig oud met een nationaal Team(s). En hier zijn uiteraard ook prestaties mee gemoeid. En dat laatste kan nog wel eens roet in het eten gooien.

                              Ik ben zelf vorige week voor mijn werk heel de middag in gesprek geweest met de directeur van een anders sportbond die wel een stuk uit die geldtaart krijgt, en zijn mening was dat SVN een goede kans maakt op toetreding tot het noc.nsf. En dan had hij het over de huidige situatie.

                              Zou jammer zijn als dat niet zou gaan gebeuren.

                              Daarnaast denk ik dat het goed is, dat de mensen die lopen te brullen dat altijd de beste vissers mee moeten naar een WK of EK, zullen nu ook heel eerlijk (en ze kunnen niet anders) moeten toegeven dat de visserij die op dit moment in Nederland wateren tijdens TC wedstrijden geldt, niet de garantie kan geven dat de sterkste visser naar voren zal komen. En het is een visserij die absoluut niet vergelijkbaar is met de visserij in andere landen. Vaak is die ene brasem te bepalend zodat je je zelf niet kunt verdedigen met andere visjes. En laten we eerlijk zijn.... die ene brasem kan bij iedereen bijten... zwemmen er meer heeft het in mindere mate te maken met geluk.

                              Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat, je geen selectieprocedure kunt volgen op basis van 8 wedstrijden. Dat is ook een noodzakelijk kwaad, waar de coaches mee te maken hebben. Ze zouden veel liever een eigen vrije keuze willen maken en met dit groepje heel het jaar aan de slag gaan. Alleen dan wordt je beter. Zelf hoor ik ook niet tot dit groepje, en dan kun je voor jezelf een aantal conclusies trekken. Of je blijft er vol voor gaan en steekt er nog meer energie, geld en tijd in om beter te worden. Dit houd ook in dat je je gezicht overal moet laten zien, en niet alleen om de kerk, en tijdens de 8tc wedstrijden. Je kunt er voor kiezen om op dezelfde voet door te gaan in de hoop dat het lot jouw kant op valt.... geloof me dat zal met de vaardigheid van de coaches dan zeer zeker niet gaan gebeuren, of je kunt de kont in de krib gooien, ermee stoppen en dan alles en iedereen zwart maken die er ook maar iets mee van doen heeft. en dat laatste is nu aan de hand. En wanneer dit gebeurd door een papa, die een redelijk nootje meeblaast in een federatie (om dat hij heel goed werk doet voor de jeugd. dat moet gezegd worden) en ook nog eens goed kan ***len, een aantal federaties meekrijgt, zijn zin en voor de sport hele slechte ideeen wel eens doorgevoerd zal zien worden. Dit gaat hoe dan ook de doodsteek worden voor het internationale wedstrijdvissen in Nederland.

                              Wanneer ik praat met vissers die al jaren wk's vissen voor hun land, zoals bv tamas Walter of Jacoppo Falsini, dan spreken ze vol bewondering over het feit, hoe wij als Nederland de laatste jaren zo hard gegroeid zijn door de weg die we ingeslagen zijn. Dan weten de mensen die in dit wereldje meedoen, absoluut dat dit de juiste weg is.

                              Wat ik al zei, ik zit zelf niet bij dit selectieve groepje, als zou ik misschien wel door keihard werken nog wat stappen kunnen en willen maken er wellicht ooit wel bij komen, maar wanneer dit niet gebeurd, dan weet ik zeker dat ik er ook niet thuishoor. Dit omdat ik 100% vertrouwen heb in de selectiewijze van SVN op dit moment.

                              En we kunnen niet blijven proberen....... We missen vorig jaar op een haar na goud. we missen vorig jaar op een haar na een individuele gouden medaille. (4 VAN DE VISSERS WONNEN HUN VAK) door TEAMWORK!!!!!! nee op individuele basis kiezen en dan uiteindelijk als individu aan een wk beginnen.. dat zal zijn vruchten afwerpen.

                              Wanneer dit doorgezet wordt weet ik 1 ding zeker. dan vis ik de TC van dit jaar niet eens uit.
                              Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                              ik knibbelje foar gjin ien

                              The Frisian Viking

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎