vismeel niet puur ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • minimus
    Specimen Hunter
    • 19-03-2003
    • 1203
    • Tilburg

    vismeel niet puur ?

    Heb er vanmiddag een paar uurtjes aan besteed en zie steeds dat op Engelse vissites het gebruik van puur vismeel (zeg maar de Sonubites types) niet aangeraden wordt. Men heeft het daar steevast over een "50/50 mix with brown crumb" (bruin broodmeel) Ik ben na een voortvarende start een beetje aan het twijfelen geslaan, want de vismeelmixen die ik gebruik doen het lang niet meer zo goed als begin dit jaar, zeg maar t/m eind april Ik vis met de method, maar het duurt allemaal een beetje lang voor de vis arriveert. Zaterdag 2,5 uur geen beet gezien en dan in 2 uur 20 brasems. Dat is op zich niet slecht maar met de vaste stok vang ik de eerste 2 uur ook brasem !! Ik overweeg over te schakelen naar de zoete lokvoeders in de method of ga ik nu wegen bewandelen die tot niets leiden ? Ik vis hoofdzakelijk op stilstaand water met een bovengemiddeld brasemgehalte !!
    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.
  • Foxdonut
    I have a bream!
    • 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

    #2
    Ik denk dat je gerust kan experimenteren minimus. Ik vermoed juist dat het succes van het vismeelvoer zit in het oliegehalte van het vismeel. Warmer water neemt dit beter op (beter vermengd) dus vandaar het grotere succes in de warmere maanden, waters die sneller opwarmen zoals vijvers. Daarnaast denk ik ook dat het contrast tussen voer en aas veel uitmaakt. Dus een zwarte pellet op een een geel lokvoertje of juist andersom donker vismeel met een witte of fluo boilie. Van wat ik lees word er doorgaans 80% van de vissen gevangen met een fluo rode/oranje kleur of juist wit. Doet me dan sterk denken aan het contrasten in het water.
    Groet,

    Foxdonut


    www.wedstrijdvisser.com

    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

    Reageer

    • reijntjes
      Swingt(o)(i)pper
      • 12-12-2005
      • 3497
      • Asten

      #3
      Ik vis in het voorjaar standaard 50% vismeel en 50% bruinbrood.
      Groeten

      Frank

      2015 de Belgen verslagen in eigen huis
      2016 walk-over Blauforlaet !
      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

      Reageer

      • Master
        Voerboer
        • 26-02-2007
        • 1148
        • Zoetermeer

        #4
        "Zaterdag 2,5 uur geen beet gezien en dan in 2 uur 20 brasems. Dat is op zich niet slecht maar met de vaste stok vang ik de eerste 2 uur ook brasem"

        Hoi Mini. Nog steeds op zoek naar het ultime? Is het voer dat je aanmaakt voor de vaste stok soms wat droger dan het voer voor de method? Wellicht dat er dan wolkvorming is of wat meer werkende deeltjes die vis aantrekken? Als dat zo is zou je voor de method eens 10% wouwbloem kunnen toevoegen aan je mix. Hoe nat het ook is, dat wolkt altijd.
        Het vismeel dat je gebruikt is dat overigens in een 72% concentratie? Dat is inderdaad vrij heftig om puur te gebruiken.
        Theo de Kreij.
        www.natuurzorg.eu

        Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

        Reageer

        • Bas Nijmegen
          wedstrijdvisser
          • 13-01-2009
          • 541
          • Nijmegen

          #5
          Dan heb ik nog een vraagje...
          Als jullie vismeel met 'gewoon' feedervoer mixen, welk feedervoer wordt er dan gebruikt?
          Of wordt er met 'normaal'- zeg maar stokvoer gemengd?
          Ik heb zelf het idee dat het niet zo heel veel uitmaakt, maar ik kan er natuurlijk heel erg naast zitten...
          Gr. Bas

          Een vis vangen is niet moeilijk.
          Vis blijven vangen wel...

          Reageer

          • Master
            Voerboer
            • 26-02-2007
            • 1148
            • Zoetermeer

            #6
            Vismeel is erg overheersend wanneer je hoger mengt dan 10%. Het heeft niet zoveel zin om dat door een heerlijk geurend en duur voertje te mengen. Ieder eenvoudig en neutraal kant en klaar voer met als boventoon bijvoorbeeld notenmeel is geschikt. Bijvoorbeeld van den Eynde DS Feeder met 20-50% vismeel, of zoals eerder beschreven bruin broodmeel en vismeel. Bruin broodmeel heeft wat meer werkende deeltjes dan gewoon broodmeel en dus wat meer aantrekkingskracht.
            Theo de Kreij.
            www.natuurzorg.eu

            Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

            Reageer

            • minimus
              Specimen Hunter
              • 19-03-2003
              • 1203
              • Tilburg

              #7
              [QUOTE=Master;167210Hoi Mini. Nog steeds op zoek naar het ultime?
              [/QUOTE]

              Ja Theo nog altijd zoekende en nog immer niet gevonden.
              As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

              Reageer

              • Master
                Voerboer
                • 26-02-2007
                • 1148
                • Zoetermeer

                #8
                Hahaha, als je het wel zou vinden wordt je hobby alleen maar saai. Er moet wel wat te klooien overblijven.
                Theo de Kreij.
                www.natuurzorg.eu

                Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                Reageer

                • minimus
                  Specimen Hunter
                  • 19-03-2003
                  • 1203
                  • Tilburg

                  #9
                  Men zou meer naar de Engelsen moet luisteren (probably....)
                  Aangepast door minimus; 10-06-2012, 14:20. Reden: dubbel bericht, deze verwijderen
                  As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                  Reageer

                  • minimus
                    Specimen Hunter
                    • 19-03-2003
                    • 1203
                    • Tilburg

                    #10
                    Men zou meer naar de Engelsen moet luisteren (probably....) Gisteren bij mijn traditionele voertje van Sensas 2/3 carp method feeder met 1/3 Sonubaits spicy meaty method mix een zak bruin broodmeel bijgekieperd. Dat leverde 48 platte op in 5 uur. Eerste uurtje 3 en in de volgende uren 6/15/12/12. Vanaf het derde uur er 2 mm pellets tegenaan gegooid en dat was een juiste zet. Ik viste met 2 hengels maar moest daar in het 3e uur mee stoppen want kwam handen en voeten tekort. Nog een opmerkelijk feit voor ik stopte met 2 hengels te vissen. Een hengel met de gewone inline feeder opgetuigd, de tweede met een banjo feeder. De inline feeder hengel stond veel vaker krom, maar de keren dat ik beet kreeg op de banjo waren stuk voor stuk veel grotere exemplaren (......) De pineaple boillie bleek garant te staan voor continue vangst op beide hengels, heb niet eens iets anders geprobeerd (waarom zou je) Het blijft natuurlijk altijd nog te bewijzen, maar feit is wel dat het toevoegen van bruin broodmeel zoals op bijna elke Engelse vissite wordt aangehaald, vooralsnog vruchten afwerpt. Uiteraard zal in toekomstige sessies blijken of die bewering overeind blijft. Desalniettemin gisteren een visdag gehad om nooit meer te vergeten.
                    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                    Reageer

                    • minimus
                      Specimen Hunter
                      • 19-03-2003
                      • 1203
                      • Tilburg

                      #11
                      Er staat ineens een lekker wijf rechts van mijn vorig bericht. Heb er niet om gevraagd maar als dat de nieuwe forumregels zijn kan ik me er wel in vinden (.....)
                      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                      Reageer

                      • Jado
                        Komt net kijken
                        • 14-03-2010
                        • 69
                        • Meppel

                        #12
                        ik meng mijn method voer met een blikje gepureerde mais en dat werkt prima altijd vis en zo nu en dan ook een leuk spiegelkarpertje er bij.
                        Gr Jan

                        Reageer

                        • ErwinPhiAssen
                          Sense and Simplicity
                          • 13-03-2011
                          • 667
                          • Assen

                          #13
                          ik heb een standaard brasemmix van de winkel. Ik doe hiervan 2 koppen en een emmer en een 1/4 kop vismeel. Ik vis met gele en rode boilies (pineappel / strawberry). Ik moet zeggen ik vang geen dooie donder, is er iemand die mijn een tip kan geven hoe ik wel met de method kan vangen. Moet ik meer vismeel gebruiken moet ik minder gebruiken....

                          Of moet ik echt speciale methodmix gaan kopen?
                          lets make things better

                          Reageer

                          • Dopey
                            Frequent aanwezig
                            • 15-04-2009
                            • 106
                            • Maastricht

                            #14
                            Ik gebruik match methodmix van Sonubaits en dan 50/50 met bruin broodmeel mengen, toevoeging van wat micropellets, hennep en mais.
                            Maak porties aan van 750 gr. droog en je komt een heel eind op een visdag.

                            Reageer

                            • W.ha
                              Newbie
                              • 27-10-2012
                              • 22
                              • Gingelom

                              #15
                              Heeft er iemand ervaring met de voeders van sonubaits op kanalen en vaarten?

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎