hengels opbergen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Thomas13
    Newbie
    • 15-07-2011
    • 31
    • Riemst

    hengels opbergen

    ik heb voor het moment nog maar 1 karperhengel.
    maar hoe berg ik die het beste op?
    het is een 2 delige werphengel dus die kan je niet in elkaar schuiven. kan ik die gewoon neerleggen met het lood eraan enzo?
    grtjes thomas
    ps ik heb geen foudralen ofzo
    Groeten Thomas!!
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Als je lang plezier van je hengel wilt hebben is het beste deze op te bergen in een foudraal. Gewoon alles er af halen en de lijn achter de lijnclip vastzetten en vervolgens de hengel op bergen in het foudraal.
    Daarnaast maakt een foudraal het ook makkelijk om je spullen mee te nemen naar de waterkant, omdat je schepnetsteel, net, banksticks e.d. er ook in opgeborgen kunnen worden.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Pieter Stam
      Tinca Tinca
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      Ik laat lood en onderlijn er mooi opzitten. Ik stop het lood + onderlijn in een klein kartonnen doosje (verpakking van beetverklikkers) en laat het dan gewoon in het molenvak rusten. Bespaart veel tijd bij het klaarzetten van je spullen aan de waterkant.

      MVG, Pieter

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Als ik zoals nu aan het vissen ben dan laat ik de leadclip, tube en quicklink op de lijn zitten als ik de hengels opberg. Het lood gaat in het loodtasje en de onderlijn wordt weer opgeborgen in de rigbox.

        Vis ik daarin tegen met een methodfeeder dan haal ik wel alles van de lijn en doe de lijn achter de lijnclip als ik de hengels opberg.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • Pieter Stam
          Tinca Tinca
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

          #5
          Als je met zo'n systeem vist is het inderdaad goed te doen.

          Reageer

          • ErwinPhiAssen
            Sense and Simplicity
            • 13-03-2011
            • 667
            • Assen

            #6
            ik heb voor de method feeder klitteband, zo fixeer ik de korf. IK hoef alleen maar mijn onderlijn eraf te halen. 3 sec. werk, en hengel bij elkaar klittebanden en weer gaan. Ik ga straks voor een karperfoudraal waar 3 opgetuigde hengels in kunnen, verder ook paraplu, 1 vaste hengel, 1 schepnetsteel, alle bancksicks...
            lets make things better

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎