Method feeder op dieper water

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ErwinPhiAssen
    Sense and Simplicity
    • 13-03-2011
    • 667
    • Assen

    #31
    in feedervoer zitten ook meer zwevende deeltjes, waardoor je meer kleine vis op je stek krijgt....
    lets make things better

    Reageer

    • minimus
      Specimen Hunter
      • 19-03-2003
      • 1203
      • Tilburg

      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
      Om er even iets uit te nemen. Het verschi
      Dat je aangeeft van traditioneel feedervoer en methodvoer. In mijn optiek explodeert juist traditioneel feedervoer eerder naar gelang je een bepaalde vochtigheidsgraad hanteert, methodvoer is er op gebasseerd in een bepaald tempo af te breken onder de invloed van de hoge bevochtiging die het al heeft. Dat is al een wezenlijk verschil in gedrag van voer.
      Ik ben zo vrij het hier volledig mee oneens te zijn. Methodvoer heeft helemaal geen hoge bevochtiging want als dat zo was bleef het voer direct al in je mal steken. Op een kilo methodvoer gaat 0,470 ltr water (ook wel 1 English pint) Als ik mijn voer in 2 tijden thuis bevochtig zoals beschreven en aan de waterkant zeef is het ver ingedroogd en voeg ik er nog een paar handpalmen water aan toe. Juist omdat het method voer relatief droog is, krijgt het zijn "explosieve"werking onder water. Op een zak feedervoer van 1 kg van bijvoorbeeld Sensas staat dat men het beste 1 ltr water toe kan voegen dat advies is aanmerkelijk meer dan bij een methodvoer. Ik ben wel van mening dat relatief droog method voer niet altijd werkt en soms maak ik het natter, waarbij ik dan het voer met de hand om de inlinefeeder kneed omdat de mal dan niet meer gebruikt kan worden. Dat is een kwestie van het moment van de dag, want vissen azen nu eenmaal niet elke dag hetzelfde !!
      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

      Reageer

      • Foxdonut
        I have a bream!
        • 09-04-2010
        • 1237
        • Gro

        #33
        Zo vrij mag je zijn maar dan begrijp je me verkeerd. Ik ga uit van de situatie NA bevochtiging van het voer en wat er dan met het voer gebeurd ONDER water gebeurd, zoals je zelf al overigens aangeeft heeft de technische werking van voer te maken met de vochtigheidsgraad. Methodvoer neemt idd veel water, maar dat het explodeert onder water dat denk ik niet. Exploderende substanties zijn de Goo van Korda of hoog werkende voer met zwevende deeltjes, particles. Methodvoer breekt langzaam af onder water, dit proces kan je overigens ook weer versnellen naar gelang je de mate van pellets opvoert.
        Groet,

        Foxdonut


        www.wedstrijdvisser.com

        Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

        Reageer

        • Tony De Wilde
          Komt net kijken
          • 02-09-2012
          • 63
          • Gent

          #34
          heb wat getest. Doorheen een gewoon grondvoer (kant en klaar voertje gekocht ) heb ik 50 percent biscuit gemengd. Zodanig dat ik een harde voerbol kon maken die goed kleeft en mee de diepte wordt ingesleurd zonder de korf te verlaten. Daarna mal bovengehaald , het voer ging niet uit de mal te kleverig. no problem stukje plastiekfolie tussen voer en mal en er alles uittrekken , lukt prima. Daarna haak 12 met op de hair mais in het voer geduwd (volledig metaal van de haak in aas) mais bengelt eruit en ingeworpen werkt prima en lokaas zo hard als beton. Krijg hier toffe beten op. nul missers , dus het werkt . Bij het inhalen van de korf is lokvoer verdwenen dus lost het wel op op de bodem.

          Reageer

          • Marco schepers
            Newbie
            • 21-04-2011
            • 34
            • Emmen

            #35
            Wie van jullie gebruikt de methods van Matrix? ik ben van preston naar Matrix overgestapt vooral de mallen van Matrix zijn super.
            Geen last meer van vast zittende voer in de mal.

            Gr
            Marco

            Reageer

            • Foxdonut
              I have a bream!
              • 09-04-2010
              • 1237
              • Gro

              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Marco schepers
              Wie van jullie gebruikt de methods van Matrix? ik ben van preston naar Matrix overgestapt vooral de mallen van Matrix zijn super.
              Geen last meer van vast zittende voer in de mal.

              Gr
              Marco
              Dat komt ook omdat dat die mal van een speciaal materiaal is, soort rubber ofzo. Idd ideaal.

              ps. Ik heb zo'n gevoel dat matrix wel rake klappen aan het uitdelen is aan preston. Ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.
              Groet,

              Foxdonut


              www.wedstrijdvisser.com

              Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

              Reageer

              • Marco schepers
                Newbie
                • 21-04-2011
                • 34
                • Emmen

                #37
                Preston bevalt me ook prima, maar wou gewoon eens wat anders uitproberen tot nu toe ben ik tevreden met het matrix materiaal het is net even anders.
                Je blijft proberen hè

                Gr
                Marco

                Reageer

                • ErwinPhiAssen
                  Sense and Simplicity
                  • 13-03-2011
                  • 667
                  • Assen

                  #38
                  De Drennans zijn ook aan te raden
                  Komen in large en small, met eigen mould. Ook hier blijft het voer niet in plakken.
                  Komen in gewichten 25, 35, 45 gram.
                  lets make things better

                  Reageer

                  • Marco schepers
                    Newbie
                    • 21-04-2011
                    • 34
                    • Emmen

                    #39
                    Hallo,

                    Vandaag op een grote visvijver gevist, op zon 5 meter water toch 17 kilo aan brasem gevangen.
                    Moet zeggen die method van matrix beviel me wel.

                    Gr
                    Marco

                    Reageer

                    • Leendertmacro
                      Newbie
                      • 18-05-2012
                      • 2
                      • Katwijk

                      #40
                      Zijn de feeders van peter Willik echt zo goed. Ik moet een nieuwe feeder maar ik twijfel nog welke. Ik hoor dat de feeders van JVS ook goed zijn maar goedkoper, wat is wijsheid?

                      Reageer

                      • Foxdonut
                        I have a bream!
                        • 09-04-2010
                        • 1237
                        • Gro

                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Leendertmacro
                        Zijn de feeders van peter Willik echt zo goed. Ik moet een nieuwe feeder maar ik twijfel nog welke. Ik hoor dat de feeders van JVS ook goed zijn maar goedkoper, wat is wijsheid?
                        Het nadeel van een vd willik is wel dat je niet naar alle winkels kan gaan om zo'n ding even vast te houden en te kunnen vergelijken. Misschien heb je een kennis die een vd willik heeft?
                        Groet,

                        Foxdonut


                        www.wedstrijdvisser.com

                        Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                        Reageer

                        • black widdow
                          2e jaars
                          • 26-06-2009
                          • 63
                          • in the nord

                          #42
                          As je eenmaal met een vd Willik hebt gevist weet je dat het idd een klasse apart is
                          vooral voor hen die houden van zachte parabolische actie.
                          Ik heb ook 2 feeders van Matrix en voor een betaalbare prijs in vergelijking met de vd Willik.
                          Word er hier al gepocht over de method moulds enz. van Matrix, ik doe hier nog een schepje bovenop
                          over de feederhengels van Matrix welke in mijn persoon toch boven de Preston en Spro's gaan
                          maar dit is toch heel persoonlijk want je leest hier op het forum ook andere verhalen.
                          Koud!
                          het is pas koud wanneer een ijsbeer je vraagt om handschoenen!

                          vr.gr.

                          Reageer

                          • chasfeeder
                            chassie
                            • 12-07-2007
                            • 22
                            • utrecht

                            #43
                            Ik vis o.a met de Serie Walter Tamasz World Champion Feeder 12", een schitterende hengel, heel licht met een goede actie en goed te gebruiken met de method feeder.
                            Afgelopen september in het Adam-Rijnkanaal Nieuwegein, diepte 6 mtr. tot 8 mtr., een nachtkoppelwedstrijd gevist en gewonnen met 92.800 kg, niemand had dat van
                            te voren verwacht wel dat er wat gevangen zou worden maar niet met zo'n gewicht voor de winnaar, met als 2e- 82.600 kg, 3e-63kg en 4e- 48.480 kg.
                            Gevist werd er van 20.00uur t/m 08.00uur een gemiddelde van 7.7kg p/u voor ons.
                            Onder de hengels waar ik mee gevist heb was ook een Spro method feeder en die doet echt niet onder voor de Walter Tamasz feeder.

                            Reageer

                            • Marco schepers
                              Newbie
                              • 21-04-2011
                              • 34
                              • Emmen

                              #44
                              Hallo.
                              Ik zit zelf te denken om de matrix carpmaster 12ft aan te schaffen, alleen lees er nog niet veel ervaringen over.
                              Vis zelf met een Spro TFX10 Excape feeder en dan de light versie ,werkt zeer goed alleen over de 30 meter gooien met 45 method word toch moeilijk.
                              Ik heb de Matrix in handen gehad en het zag er toch gelikt uit.
                              Iemand ervaring met deze hengel?

                              Gr
                              Marco

                              Reageer

                              • Harpie
                                Specimen Hunter
                                • 13-02-2003
                                • 1009
                                • Emmen

                                #45
                                Marco,
                                Neem die Matrix Carpmaster 12 ft, de Preston Dutch Master Method Feeder 11'8" en de Preston mini Carp 11 ft eens ter hand bij Rix. (Zet er wel even een molen op)
                                Als het goed is, heeft hij ze er alle drie liggen.
                                Je zal een duidelijk verschil voelen.
                                Moet ook wel, want er zijn ook duidelijke verschillen in prijs.
                                Gr,
                                Harpie
                                https://www.prestonfishing.nl/

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎