vissen met de feeder op witvis

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jozefke
    Newbie
    • 08-07-2008
    • 23
    • Roermond

    vissen met de feeder op witvis

    hallo sport vrienden,
    ik had een zeer vriendelijke vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee.
    na jarenlang gevist te hebben met de vaste stok wil ik toch graag overgaan tot het feederen op witvis.
    mijn 1e vraag is, weten jullie miss een complete feeder ergens te koop met molen voor een lager budget?
    ik wil gewoon vissen op de voorn, hebben jullie tips voor mij , betreft het ingooien ( hoever ) etc?
    ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen,
    hartelijk dank al ervoor,
    groetjes jozefke.
  • ErwinPhiAssen
    Sense and Simplicity
    • 13-03-2011
    • 667
    • Assen

    #2
    tja wij willen je best helpen.......

    Maar de belangrijkste info heb ik niet gelezen. Welk water ga je bevissen en hoe stroomt het daar........
    Als we daar antwoord op hebben kunnen we gerichter antwoord geven...
    lets make things better

    Reageer

    • SvVoorden
      Sportvisser
      • 26-07-2002
      • 747
      • Woerden

      #3
      Er zijn natuurlijk in iedere winkel sets te koop voor een paar tientjes. Let echter wel op dat je hier vaak niet goed mee uit de voeten kunt omdat ze of heel slap zijn, of heel stug.
      Vraag jezelf af waar je gaat vissen en zoek een hengel die daarbij past. medium voor stilstaand en heavy tot extra heavy voor stromend water. De lengte van een feeder voor algemeen gebruik is zo rond 3,60 - 3,90 mtr.

      Vaak kun je echter beter op Marktplaats een hengel overnemen. Dan heb je wel een tweedehands hengel maar vaak wel een veel betere kwaliteit dan zo goedkope set in de winkel. Je hebt in de winkel aardige feeders vanaf 60-70 euro en molens nog wel iets voordeligers. koop niet een te kleine molen want die slijten snel als je zwaardere korven naar binnen draait.

      Ik wil wel één kanttekening plaatsen. Als je een goedkope feeder koopt kun je deze een paar jaar later nergens meer kwijt, terwijl als je een duurdere van een bekend merk koopt, je deze vaak voor een goede prijs weer kunt verkopen waardoor het prijsverschil uiteindelijk niet zo groot meer is
      .
      Succes,
      Sjaak van Voorden

      Reageer

      • ErwinPhiAssen
        Sense and Simplicity
        • 13-03-2011
        • 667
        • Assen

        #4
        Even inhaken op het verhaal van Sjaak.

        Ik vis zelf met een spro medium heavy feeder met een Spro molen. Dele set koste mij nog geen 100 euro.

        Molen op MP, was een jaar oud, en kon ik voor de helft overnemen.
        Vishengel in de winkel overjarig model ging 30% af.
        Deze hengel heb ik ook al karper op gevangen, gebruik hem nl al method feeder. de hengel is onderin stug, waardoor ik goed kan sturen.
        lets make things better

        Reageer

        • herbertklomp
          Newbie
          • 22-08-2012
          • 11
          • Wijchen

          #5
          zelf al 12 met een picker aan het vissen. ook veelal op karper. Is leuke sport op zo een klein hengeltje. Nu na 12 jaar vervangen door konger patrol feeder 3,60/120
          Dit omdat ik ook ermee op de waal en maas op barbeel wil gaan vissen. hele set inclusief lijn gekocht voor 35 euro. Ik persoonlijk koop liever elke 4 a 5 jaar een nieuwe als 1 keer een heel dure waar ik heel lang mee moet doen.
          Ik zou zelf nooit een 2de hands kopen gezien je niet weet wat ermee gebeurt is.
          Kan diegene wel op zijn gaan staan waardoor hij beschadigt is of diegene is er lomp mee omgegaan waardoor er haarscheurtjes zijn ontstaan.
          Dat kan bij een nieuwe hengel natuurlijk ook al zijn maar hoe goedkoop de hengel ook is. je hebt altijd dan nog garantie.
          De patrol feeder (of een dergelijk heavy feeder) is natuurlijk veel te zwaar voor voorntjes op normaal water. maar je hebt in veel gevallen ook nog wel leuke lichtere feeders.

          Ik weet toevallig bij de Jumper hebben ze deze maand een aanbieding van de albatros adventure feeder 330/60 werpgewicht van 10 tot 60 gram inclusief molen en lijn voor €44,95.
          Die is wel een stuk lichter. Anders mogelijk toch eens kijken voor een winckle picker afhankelijk van het type water. daarmee gooi je ook wel een eindje weg met een 30 gr preston feeder.

          groot water / stromend water zou je mijns inziens moeten kijken voor een feeder
          kleine vjivers kun je denk ik het beste gaan voor een winckle picker. zeker omdat je alleen voorntje wil vangen
          Aangepast door herbertklomp; 04-09-2012, 12:54. Reden: miste de prijs

          Reageer

          • preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen
            • 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

            #6
            Als hij puur op alleen voorn uit is en dus waarschijnlijk voornamelijk op kleiner water vist, dan lijkt me een lichte feeder een betere oplossing. Sowieso lijkt het me beter om daar mee te beginnen en het te leren dan gelijk met 100grams-korven te gaan smijten. Zelf zou ik op marktplaats een medium-feeder zoeken, bijv. van shimano, eventueel een multi-medium (met verlengstuk voor verdere afstanden). Er kunnen tips voor diverse omstandigheden in de top geplaatst worden varierend van 0,75ounce voor klein stilstaand water tot zo'n 2ounce voor klein stromend water, zoals de Roer.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

            Reageer

            • Rolla
              Allroundvisser
              • 03-05-2009
              • 2326
              • Ter Apel

              #7
              Ik zou gewoon eens binnenlopen bij een goede hengelsportzaak bij jou in de buurt en daar je wensen en budget eens voorleggen. Bij een goede hengelsportzaak is de keuze
              in feeders meestal groter en hebben ze ook de kennis in huis om je goed te kunnen adviseren. Bij winkels als Jumper hebben ze vaak een beperkt assortiment en niet de juiste kennis
              om je goed te kunnen adviseren.

              Persoonlijk ben ik het met SvVoorden eens en koop ook liever een goede wat duurdere feederhengel en molen dan zo'n set van een paar tientjes. Ik heb ooit eens een goedkope karperset
              er bij gekocht als 2de karperhengel, omdat ik wilde gaan karpervissen. Wat een spijt heb ik daar van gehad. De set heb ik naar een paar keer er mee gevist te hebben op marktplaats verkocht.
              Ik heb toen (3 jaar geleden) geinvesteerd in een set van 2 goede karperhengels met molens. Tot op de dag van vandaag vis daar nog met plezier mee.
              Vaste stok | Match | Feeder

              Reageer

              • jozefke
                Newbie
                • 08-07-2008
                • 23
                • Roermond

                #8
                hallo beste lieve sportvrienden,
                bedankt voor jullie velen reactie,s en dat jullie willen helpen.
                de plek waar ik ga vissen is op een grote vijver, er zit daar veel karper maar ook zeer veel witvis voorn.
                ik heb nog nooit gevist met een feeder en wil het zo graag, bvb moet je ver ingooien voor op de voorn te vissen of?
                moet ik met beten letten op het topje , of moet er een beetmelder op?
                ik las iets met een lus of zo op internet is dat zo of?
                ben er eerlijk in mijn budget is helemaal niet groot , daarom beste sportvrienden vraag ik het liever aan jullie.
                wel zag ik deze actie op internet
                De Feederset koop je veilig en voordelig bij TackleShop, de online hengelsport webshop. Voor 17:00 besteld? Morgen in huis!

                is dit wat of?
                afwachtend op jullie berichten , heel erg bedankt al,
                groetjes jozefke

                Reageer

                • ErwinPhiAssen
                  Sense and Simplicity
                  • 13-03-2011
                  • 667
                  • Assen

                  #9
                  let er wel op dat het plaatje niet klopt wat je ziet. je krijgt eenwinkle picker zonder kurkhandvat maar met foam.... als beginner kan je hier wel iets mee.
                  Maar krijg je er toch karper aan, dan ga je in de problemen komen.
                  lets make things better

                  Reageer

                  • Kollie
                    Newbie
                    • 10-09-2006
                    • 2
                    • Tilburg

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jozefke
                    wel zag ik deze actie op internet
                    De Feederset koop je veilig en voordelig bij TackleShop, de online hengelsport webshop. Voor 17:00 besteld? Morgen in huis!

                    is dit wat of?
                    afwachtend op jullie berichten , heel erg bedankt al,
                    groetjes jozefke
                    Staat bij dat hij uitverkocht is.

                    Reageer

                    • herbertklomp
                      Newbie
                      • 22-08-2012
                      • 11
                      • Wijchen

                      #11
                      ik weet niet hoe het bij jullie zit met bij ons de jumper word gerund door een fanatieke sportvisser en hebben zeker wel een uitgebreid assortiment hengels en de nodige kennis.
                      Ik koop zoals al eerder vermeld alleen maar goedkopere hengels om ook de lol van het vervangen nog eens te hebben. en niet het risico te lopen dat iemand me iets verkoopt wat kapot, veel te zwaar of garantie loos is. maar om even op de laatste vraag terug te komen van de topichouder
                      Die jij in de link aangaf is inderdaad niet diegene op de foto en valt niet onder de catogorie feeder maar winckle picker.
                      Echter de reactie van krijg je er een karper op dan heb je een probleem is absolute onzin.
                      Ik heb op mijn picker karper tot 27 pond gevangen zonder problemen en steuren tot 1,10 meter ook zonder problemen (nu vervangen wegens leeftijd) hij is nu 12 jaar oud toen gekocht voor 25 gulden. En zo gaat het met al mijn hengels. karperstok met molen van EFT de eurocarp gekocht voor 45 gulden en ook 12 jaar lang plezier van gehad.

                      Voor het vissen op voorn hoef je echt niet ver uit de kant te vissen. gezien dit met een vast stokje van 3 meter ook al kan. Ook als het diep genoeg is dan kan op die afstand de karper makkelijk zitten

                      Mogelijk is dit een optie
                      hengelstore.nl is beschikbaar voor de verkoop, vraag vandaag een vrijblijvende prijsopgave aan.Vul het onderstaande formulier in en ontvang een gratis prijsopgave.

                      met deze molen
                      hengelstore.nl is beschikbaar voor de verkoop, vraag vandaag een vrijblijvende prijsopgave aan.Vul het onderstaande formulier in en ontvang een gratis prijsopgave.

                      Kijk het is geen top kwaliteit (zeker geen troep) maar hier kun je zeker een aantal jamer mee vissen voor een leuk prijsje
                      Albatros is toch echt wel een gesetteld merk binnen de sportvisserij en heeft een naam hoog te houden
                      anders mogelijk toch een lichtere konger patrol feeder met toro 330 molen voor 35 euro bij de jumper inclusief zelf uitgezochte lijn
                      Ook bij jumper de albatros adventure feeder 330/60 voor 44,95 inclusief lijn.
                      Ik weet niet waar je vandaan komt maar als hij bij wijchen in de buurt is zou ik zeker even een blik wagen in de jumper

                      Reageer

                      • herbertklomp
                        Newbie
                        • 22-08-2012
                        • 11
                        • Wijchen

                        #12
                        feeder is overigens juist vissen op de top en niet met een beetmelder

                        Reageer

                        • SvVoorden
                          Sportvisser
                          • 26-07-2002
                          • 747
                          • Woerden

                          #13
                          Je weet met een tweedehands hengel inderdaad niet wat ermee gebeurd is, echter heb ik al vele hengels gekocht en verkocht en heb nooit problemen gehad hiermee. Als er echt iets beschadigd is zie je dat wel. Verder kunnen de meeste feeders wel een stootje hebben.

                          Iedereen heeft zo zijn benadering van wat voor hengels goed of troep zijn. Ikzelf haal een deel van mijn visplezier uit het vissen met een goede hengel met een mooie actie dan dat ik met goede hengel met alleen topactie zit te vissen want dat ik vrijwel altijd met goedkopere feeders. Als je het bugdget niet hebt of het er niet voor over hebt isdat natuurlijk prima. als ik 75 euro uit zou geven voor een feeder dan kocht ik bv een 2e hands beastmaster feeder want dan heb je gewoon een goede hengel.

                          In geval van Jozefke zou ik inderdaad naar een winkel gaan en je even alles uit laten leggen over het feedervissen. Voor een vijver gewoon een winkle picker of medium feeder aanschaffen en een keer zorgen dat je met iemand mee gaat die het feedervissen beheerst. Je kunt alles lezen op het forum maar als je bijvoorbeeld het voer verkeerd aanmaakt dan vang je nog niets!

                          Succes
                          Sjaak van Voorden

                          Reageer

                          • Rolla
                            Allroundvisser
                            • 03-05-2009
                            • 2326
                            • Ter Apel

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door herbertklomp
                            ik weet niet hoe het bij jullie zit met bij ons de jumper word gerund door een fanatieke sportvisser en hebben zeker wel een uitgebreid assortiment hengels en de nodige kennis.
                            De laatste keer dat ik bij de Jumper (Stadskanaal) was hadden ze een kleine afdeling met voornamelijk producten van Albatros. Leuk voor de recreant, maar voor de ervaren sportvisser niet interessant.

                            Oorspronkelijk geplaatst door herbertklomp
                            Echter de reactie van krijg je er een karper op dan heb je een probleem is absolute onzin.
                            Ik heb op mijn picker karper tot 27 pond gevangen zonder problemen en steuren tot 1,10 meter ook zonder problemen (nu vervangen wegens leeftijd) hij is nu 12 jaar oud toen gekocht voor 25 gulden. En zo gaat het met al mijn hengels. karperstok met molen van EFT de eurocarp gekocht voor 45 gulden en ook 12 jaar lang plezier van gehad.
                            Helemaal onzin is het niet. Je moet je zelf afvragen of je geen onnodige risico's neemt als je een karper van 27 pond gaat drillen op een picker vooral als het water ook nog opstakels (waterplanten, overhangende bomen e.t.c.) bevat.
                            Een dril die te lang duurt kan nooit goed zijn voor een vis.

                            Met een feederhengel kun je overigens prima op kleine karper vissen. Die geven leuke sport aan zo'n hengel. Ik heb zelf weleens gevist op een vijver waar kleine karper (± 35 cm) zwemt en heb daar met de feederhengel i.c.m. een methodfeeder
                            gevist en leuk gevangen.
                            Vaste stok | Match | Feeder

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎