nieuwe dobbers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Master
    Voerboer
    • 26-02-2007
    • 1148
    • Zoetermeer

    #31
    "die op 13mtr met de licht omstandigheden die wij hier hebben niet TE ZIEN IS ....nou buiten ....wel dan niet dan wel en dan weer niet!"

    Henk, bij "dan niet" moet je aanslaan en bij "dan wel" moet je afwachten.
    Theo de Kreij.
    www.natuurzorg.eu

    Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

    Reageer

    • henk de wit
      Komt net kijken
      • 10-09-2009
      • 98
      • groningen

      #32
      deze heb ik ook net van die Engelse gekocht ...niet verkeerd ,prijs kwaliteitsverhouding is zeer hoog...[2 euro per stuk ]even wacht tot dat het weer veranderd is om ze te proberen...
      253078_4363703603913_816313792_n.jpg
      247289_4363708284030_1320095869_n.jpg
      246642_4308301858904_1677582647_n.jpg

      Reageer

      • henk de wit
        Komt net kijken
        • 10-09-2009
        • 98
        • groningen

        #33
        Die Engelse heeft nu ook een site! Wel half gebakken maar toch tis wel duidelijk...

        Reageer

        • PeBo
          Hengelaar
          • 29-09-2007
          • 2636
          • Oosterhout

          #34
          Sorry Andy euh ik bedoel Henk,

          Van die pennen raak ik niet echt opgewonden. Maar ja ieder zijn taste euh ik bedoel smaak.
          ]Member of the Easterwood dreamteam.
          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

          Groeten,
          PeBo.

          Reageer

          • henk de wit
            Komt net kijken
            • 10-09-2009
            • 98
            • groningen

            #35
            Dat geeft niet Pebo echter je hoeft niet sorry voor te zijn.Ik geef het wel door , persoonlijk vind ik het werkwaardig dat je je mening durft te uiten maar ik zou je wat andere kijk materiaal aanraden als je opwinding zoekt lol lol lol ....maak je pennen nog?
            Aangepast door henk de wit; 16-11-2012, 07:45.

            Reageer

            • PeBo
              Hengelaar
              • 29-09-2007
              • 2636
              • Oosterhout

              #36
              Voorlopig maak ik geen pennen. Overigens komt de stijl van jou pennen me wel bekend voor. Ik heb ook wat pennenbouwer contacten in Engeland.
              ]Member of the Easterwood dreamteam.
              Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

              Groeten,
              PeBo.

              Reageer

              • henk de wit
                Komt net kijken
                • 10-09-2009
                • 98
                • groningen

                #37
                Je gebruikt het woord stijl ? Wat bedoel je eigenlijk ?
                All deze vormen, buiten een paar, zijn, zijn eigen, uit vrij hand gemaakt/gedraaid en dan pas gekopieerd als ze aan zijn wensen voldoet...... Wij kunnen ons wel af vragen hoe viel variaties op een ei of welke vorm dan ook, kun je eigenlijk hebben maar buiten dat vind ik dat hij zijn eigen stijl heeft.Ook wat ik leuk aan hem vind is hij staat wel open voor constructieve kritiek, ok hij is noch in een ontwikkelings vase maar toch.
                De meeste Engelse pennenbouwers dat ik op het net gezien heb maken hoofzakelijk pennen die voor karper bedoeld zijn. Dikke antenne heel kort onder antenne want daar is het meestal niet zo diep! Al zijn onder antennes zijn van carbon in de uk zul je wel meer glas tegen komen.
                Hij verteld mij dat hij bezig is met staal onder antenne zowel in .8 ,.6 als 1mm ook komen er bolo bobbers aan.
                Van wat die zegt is hij bezig al zijn dobbers zelf te maken dat lukt hem ook ,trouwens zijn wagglers zien er zwaar uit maar vliegen zoals ik weet niet wat .....
                Als je van plan bent om alles te verkopen draaibank ,kopierapparaat enzovoort laat ons het weten....

                Reageer

                • PeBo
                  Hengelaar
                  • 29-09-2007
                  • 2636
                  • Oosterhout

                  #38
                  Henk,
                  Ik bedoelde niet de vorm maar het kleurgebruik. Overigens houd ik ook niet van dat soort oogje aan de bovenantenne. Overigens over het kleurgebruik. Daar hebben de Engelsen toch een andere smaak als wij. Ik ben wel eens bij wat bekenden in de buurt van Huddersfield geweest en als je daar de kleuren zag welke ze in hun huizen gebruikten dan kwam mij dit als Hollander wat schreeuwelijk over. Maar het is maar net wat je gewend bent. Overigens maakten ze veel goed met hun gastvrijheid, de pub, de club enz.
                  ]Member of the Easterwood dreamteam.
                  Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                  Groeten,
                  PeBo.

                  Reageer

                  • henk de wit
                    Komt net kijken
                    • 10-09-2009
                    • 98
                    • groningen

                    #39
                    Interesant Pebo . Ik weet dat er dingen zijn die horen bij een volk maar kleur zoals je het beschreven heb kwam niet in mij op! http://www.facebook.com/home.php#!/p...06067396169253 link page met bijna alle Engelsen ,fransen en hollanders op kleur kan ik ze niet onderscheiden ... Maar ja die van die Engelse zijn wel vel metallic .....dat klopt!

                    Reageer

                    • PeBo
                      Hengelaar
                      • 29-09-2007
                      • 2636
                      • Oosterhout

                      #40
                      Henk,
                      Ik zie het liefst de Italiaanse of Franse stijl van dobberbouw dobbers. Vooral die van Desqué vindt ik mooi, niet alleen om de verfijning maar ook om de zwarte kleur (zijn kenmerk). De Engelse en Duitse dobbers vindt ik wat groffer van opbouw. Wat dat metalic betreft heb je gelijk. Ik zou je wel wat foto's van dobbers uit Engeland kunnen tonen die dat ook hebben, maar ik weet niet of de bouwer dat op prijs stelt.
                      ]Member of the Easterwood dreamteam.
                      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                      Groeten,
                      PeBo.

                      Reageer

                      • henk de wit
                        Komt net kijken
                        • 10-09-2009
                        • 98
                        • groningen

                        #41
                        Ik zou geen indeling kunnen maken op bassis van KLEURgebruik ten opzichte van land van herkomst misschien ligt dat aan mij maar in ieder geval ook niet om de zogenaamde verfijning.Bijvoorbeeld ik ken een Engelse bouwer die .4 staal gebruikt maar ja die zijn niet bedoeld om op de karper putten te zitten...Ok ik zie wel dat een bouwer een eding pen gebruikt terwijl een andere geen kleur gebruikt alleen lak. Maar dat heeft niks met land van herkomst te maken, meen ik.
                        Neem Rossel als voorbeeld zijn pennen zijn zwarte je zou kunnen denken dat ze Desqué zijn allen op bassis van kleur dan. Ik denk dat het een persoonlijke voorkeur is. Ieder bouwer bouwt naar zijn eigen stijl, dat wat geleend wordt van die visserij die hem beïnvloed heeft, en niks zoals je beweert met land te maken heeft.
                        Een deel volgt gewoon de normen die er zijn, anders worden ze niet verkocht.
                        Bijvoorbeeld , je moet met staal vissen dus er wordt met staal gebouwd of deze ,de antenne moet dunner zijn, nou dat is wel een voorkeur van de meeste wedstrijdvissers alleen is het zo dat dunnere antennes door de licht omstandigheden en de wind en reflectie op het water nauwelijks continue te zien is maar toch worden dobbers met dunne antennes gebouwd...
                        http://www.facebook.com/home.php#!/p...06067396169253 hier zijn de meesten weer. Graag wil ik beelden zien van die Engelse dobbers!

                        Reageer

                        • PeBo
                          Hengelaar
                          • 29-09-2007
                          • 2636
                          • Oosterhout

                          #42
                          Henk,
                          Je gaat van mij overal gelijk in krijgen, meer kan ik niet voor je doen. Overigens is het Ludo Rosseel en geen Rossel. Zoals ik je al zei ik kan de beelden niet plaatsen, omdat ik niet weet dat de bouwer dit op prijs stelt. Overigens is zijn kleurgebruik hetzelfde als de door jou getoonde pennen, maar ja dat wil niets zeggen.
                          ]Member of the Easterwood dreamteam.
                          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                          Groeten,
                          PeBo.

                          Reageer

                          • henk de wit
                            Komt net kijken
                            • 10-09-2009
                            • 98
                            • groningen

                            #43
                            Integendeel Pebo het gaat me niet om gelijk maar verstand hebben van je uitspraak. Ik bedoel ik heb links van veel Engelse dobberbouwers laten zien waar geeneen eigenlijk metallic lak gebruikt en omdat je EEN kent die het wel gebruikt maar waarvan je de beelden niet mag plaatsen ,gebruik je die als maatstaf voor alle Engelse dobberbouwers.Met deze maatstaf die je hanteert heb je ANDY bestempeld, op zich geeft dat niet maar ja vestand van wil ik toch hebben.Ik wil je wel citeren als je het vergeten bent!
                            Vervolgens greep je naar de kleur zwart en legde je een verband met Frankrijk, is Rosseel een Franse want het meerendeel van zijn dobbers is zwart. Misschien is hij Frans spekend en daarom maakte hij gebruik van de kleur zwart. En hoe zit dat met Hammers want hij gebruikt onder andere ook zwart is hij dan getrouwd met een franse en dusdanig kan hij het ook permiteren!
                            Sorry ik volg je redenering niet. Het feit dat Andys dobbers niks voor je doen is duidelijk en dat respecteer ik ook alleen de rest nog.Opheldering alstublieft!

                            Reageer

                            • reijntjes
                              Swingt(o)(i)pper
                              • 12-12-2005
                              • 3497
                              • Asten

                              #44
                              Waar gaat dit nog over ??
                              Groeten

                              Frank

                              2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                              2016 walk-over Blauforlaet !
                              2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                              2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                              2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                              Reageer

                              • PeBo
                                Hengelaar
                                • 29-09-2007
                                • 2636
                                • Oosterhout

                                #45
                                Die opheldering kan je krijgen. Een paar jaar terug heb ik op dit forum wat discussies gezien tussen Andy Austin en Douwe. Deze begonnen meestal rustig en na een week maakten ze elkaar voor oud vuil uit. Nu ben jij natuurlijk een rasechte hollander met de naam Henk de Wit, want zou je bv. van engelse komaf zijn en Andy Austin heten, dan zou je dat duidelijk terugzien in je taalgebruik. Waarom ik de dicussie wilde beeindigen, is dat ik na een week met jou niet op het niveau wens te komen als destijds Andy met Douwe. Je zou er haast een tweelingbroer van kunnen zijn. Ik denk als je voor de spiegel gaat staan dat jullie sprekend op elkaar lijken. Verder wens ik je succes met je dobberverkoop.
                                ]Member of the Easterwood dreamteam.
                                Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                                Groeten,
                                PeBo.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎