feedertoppen ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • devischer
    Frequent aanwezig
    • 20-05-2008
    • 174
    • Veldegem

    feedertoppen ?

    Graag zou ik eens willen weten wanneer jullie voor carbon of glasvezeltopjes kiezen
    ivm de zichtbaarheid van de aanbijtende vis en of afstand wanneer jullie van top veranderen

    vb
    laatst op kanaal gevist op 50 m, met 2 feeders zelfde stek
    1x carbontop 2 oz
    1x glasvezel 2,5 oz
    de aanbeten waren niet van die , ik trek je hengel van de steun syndroom maar tik, tik tikje enz......
    nu zou je denken dat die glasvezel (inderdaad) een betere registratie gaf maar
    op de carbontop met nerveuzere beten heb ik toch de meeste vis aan de haak gehad
    ik denk dat het komt doordat de carbon stugger is en de haak beter zet bij aanbeet
    ik had ook het gevoel dat ik met de carbontop meer zelf moest aanslaan om de vis te haken

    dan nog iets, welke oz gebruiken jullie voor welke afstanden tot en met 80 m en waarom

    grt
    devischer

    ben benieuwd want kan nog van belang zijn dit jaar voor mij
  • breamman
    Roegbainder
    • 22-11-2010
    • 131
    • oude Pekela

    #2
    afhankelijk van de stroming; vaak vis ik met de 2 OZ maar als de omstandigheden dit niet toelaten ga ik zwaarder en gebruik ik kortere toppen met dezelfde OZ waarde omdat deze net weer iets stugger zijn.
    eat fishing, sleep fishing & live fishing.

    Reageer

    • pont1143
      Newbie
      • 24-11-2012
      • 1
      • pajottenland

      #3
      Beste,hengelaars

      Is de OZ waarde van belang t.o.z gewicht korf,of is het enkel voor beetregistratie scherper te zien?
      Voor bijvoorbeeld kanaal gent terneuzen welke top geniet voorkeur?
      Hen een tri cast legend 4000 aangeschaft vandaar.

      Grtn

      Reageer

      • henkus
        Met enige kennis...
        • 23-12-2008
        • 457
        • hoogmade

        #4
        hoe veel oz een top is intreseert me helemaal niets.

        de top is voor de beetregistratie, en dus zo ligt mogelijk (zo licht als de omstandigheden (stroming/afstand/wind) toelaten)
        of er nu 1 2c of 10 oz op staat, maakt mij dus niets uit, werpen met een lichte top gaat prima, ook op grotere afstanden, zolang je je verstand maar gebruikt, wat niet gaat, gaat ook echt niet, probeer geen 100 gram te gooien met een eng dunne spriet.
        als er een zware korf nodig is i.v.m. de stroming, dan ook een zwaardere top.

        het zichtbaar zijn van de top is voor mij belangrijker, een goed targetbord of een emmer achter je top geeft veel meer vis dan wuivend gras of golven.

        henk jan

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎