strand/pier vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...
    • 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

    strand/pier vissen

    hallo allemaal, ik ga verhuizen en woon 2 min vanaf het strand. daar ik geen zeevisserij hengels/ materiaal nog heb. dacht ik, ik heb 2 heavy feeders van Preston (Preston River 160gr en Preston innovation 130gr) met avon toppenset.

    Kan ik hiermee vanaf de pier/ strand vissen? hierbij heb ik 2 baitrunners (één shimano usa en een Korum baitrunner 60). in eerste instantie had ik deze gekocht voor het barbeelvissen maar ja, ik zit er nu mee natuurlijk. Ga in Belgische kust (zeebrugge/oostende) wonen ...

    weet iemand een goede hengelsport winkel waar ze veel voor de strand/ pier visserij hebben? thanx
  • fpulles
    omgeturnd
    • 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

    #2
    Jthd,

    De dutchmaster river 160gr blanc is op zich wel geschikt voor de zeevisserij. Ik vis er zelf mee op de Rijn met 200grams korven. De 130grammer weer niet. Deze heeft een te grote parabolische aktie.

    Nadeel van je river uitvoering is natuurlijk weer die erg kleine topoogjes. Hier kan je niet, met goed fatsoen, met een voorslag vissen. Je bent dus genoodzaakt een dikkere lijn (of dyneema) te gebruiken; hetgeen weer ten koste gaat van de werpafstand.

    Al met al, adviseer ik om toch op je gemak te zoeken naar een degelijke strandset.

    Spro en mitchel hebben beiden goede, en betaalbare strandhengels en molens.

    Frank
    oude hond kan ook trucjes leren

    Reageer

    • JohnathanDoe
      Met enige kennis...
      • 15-07-2007
      • 275
      • antwerp centre

      #3
      Hoi Frank....ja zat ik ook al te denken. pfff. heb laatste jaar al heel veel geinvesteerd in nieuwe hengelspul materialen...nu moet ik dus degelijke materialen kopen voor het zeevissen ook nog haha. maar goe. dan ben ik straks van alle markten thuis.

      wil geen honderden euro's gaan besteden eigenlijk. maar ik zie dat de zeemolens alleen al veel kosten. hengels max 200 euro. liefst minder per stuk.
      zijn er forumlezers die ervaring hebben met het vissen in de Belgische kustplaatsen? met name oostende, zeebrugge,?

      zoek een hengel(s) .2 stuks om mee te kunnen vissen op het strand maar ook vanaf de pier. ben mezelf al aan het inleren op internet.

      Reageer

      • dinandferd
        Newbie
        • 04-04-2021
        • 1
        • westbetuwe

        #4
        vraag, ik ga na lange tijd weer eens vissen vanaf het strand. Kan iemand mij adviseren welke lijndikte daarvoor het best gebruikt kan worden?

        Reageer

        • EiMand
          Newbie
          • 03-04-2021
          • 1
          • Diksmuide

          #5
          Hallo, ik heb nooit vanaf de strand gevist, eigenlijk ik heb nog nooit in de zee gevisd (of in belgie hehe)...
          Maar woon ik nu dichter bij de zee en wil ik het uitproberen.
          Echter ben ik onzeker welke methode zou ik moeten proberen, en wat zijn de zeevissen regels, waar is vissen toegestaan, wat soort vissen kan ik momenteel vangen en zo voort.
          Kunnen u misschien mij helpen?

          Reageer

          • Master
            Voerboer
            • 26-02-2007
            • 1148
            • Zoetermeer

            #6
            Onthoud goed dat je met een 3 meter hengel veel minder ver gooit dan met een 5 of 6 meter strandhengel. Kwestie van het hefboomeffect. Hoe langer de hengel, hoe langer de slinger, hoe verder de worp. Op het strand moet je min of meer voorbij de branding zien te gooien, dus die 5 meter lange stok is geen overbodige luxe. Kevin uit Aalst kan je daarin wel voorlichten verwacht ik. Van oudsher overigens zijn de strandhengels van Shakespeare zeer goed van kwaliteit, zeer gewaardeerd en zeer betaalbaar.
            Theo de Kreij.
            www.natuurzorg.eu

            Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

            Reageer

            • Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

              #7
              Je kunt met feeders prima op korte afstandvissen met 30/00 nylon rechtdoor: strandpicker. Voor het verre werk zou ik ook iets degelijks aanschaffen want het gaat je anders kapot. Karperhengels van 3-3.5 lb zijn ook prima voor de middellange afstand.
              Carpe Diem

              Reageer

              • Master
                Voerboer
                • 26-02-2007
                • 1148
                • Zoetermeer

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                Je kunt met feeders prima op korte afstandvissen met 30/00 nylon rechtdoor: strandpicker. Voor het verre werk zou ik ook iets degelijks aanschaffen want het gaat je anders kapot. Karperhengels van 3-3.5 lb zijn ook prima voor de middellange afstand.
                Is wel zo, maar je moet soms wel 200 gram kunnen smijten. Die klap kunnen de meeste feerderhengels niet hebben indien je vol gas geeft. Dan zie je ineens een stuk van je top voorbij schieten.
                Theo de Kreij.
                www.natuurzorg.eu

                Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                Reageer

                • Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

                  #9
                  Ja 200 gram smijten is andere koek :-) Ik wist ook niet dat zeehengels zo duur konden zijn. Je hebt ze van 1000 euro stuk!
                  Carpe Diem

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎