diep water, ondiepe kant en kunstaas

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • polenvisser
    Frequent aanwezig
    • 28-01-2011
    • 241
    • wichmond

    diep water, ondiepe kant en kunstaas

    Ik heb bij me in de buurt een mooi water, met een goed roofvis bestand. Met de boot is er altijd wel iets te vangen, maar van de kant..... is erg lastig, helemaal met kunstaas.
    Het water is in het midden zo'n 5 a 6 meter diep, maar aan de kant is het best ondiep en er ligt veel blad van waterplanten en veelal stenen van de wal.
    Al ik ik hier met kunstaas vis (pluggen en kleine shads) en die binnen vis, heb ik maar werkelijk kort vistijd. Een plug moet immers eerst op diepte gebracht worden, dan kan je een klein stukje afvissen en kom je alweer tegen de bodem aan.

    Iemand een kunstaassoort en techniek tip, om goede kans te maken op roofvis van de kant?
    Alvast bedankt!
  • Alcedo Atthis
    Newbie
    • 07-12-2012
    • 1
    • Utrecht

    #2
    Je zou het natuurlijk kunnen proberen met een waadpak, of misschien is een drijvende plug die duikt, ongeveer zoiets als dit:





    er zijn vele varianten van dit soort aas. het prettige ervan is dat dit soort kunstaas dat wanneer je stopt met binnenhalen de plug omhoogkomt. hou er wel rekening mee dat je niet direct op 5 m diepte zit.
    ook heb je vele softbaits die langzaam zinken en waardoor je zelf bepaald op welke diepte je vist
    verder kun je het natuurlijk ook met statisch met doodaas proberen, of met een zeildobber (hele mooie manier om te vissen als je wind in de rug hebt), maar dat was niet je vraag.

    Reageer

    • polenvisser
      Frequent aanwezig
      • 28-01-2011
      • 241
      • wichmond

      #3
      Alcedo, dank voor je reactie.
      Het is dus toch het best om het kunstaas aan te passen, want inderdaad, die 5 meter diepte, dat duurt eventjes voordat dit gehaald is. Daar zit ook mijn probleem. Doordat ik zeg maar diagonaal ingooi, om een zo lang mogelijk stuk te pakken en wat diepte te proberen mee te nemen, moet ik dus eerst een stuk indraaien om de diepte te behalen. Vervolgens kan ik net een stukkie afvissen en raak ik de bodem, omdat ik te dicht bij de ondiepe(re) kant ban gekomen. Dan zou ik nu dus eigenlijk bij het allereerste tikje even moeten wachten, tot het kunstaas voldoende naar boven is gekomen, om hem vervolgens weer rustig in te halen....
      Wat overigens wel jammer is, want het lukt dus niet om de schuine kant lang genoeg te kunnen bevissen.
      Het water in, ja daar heb ik al veel vaker aan gedacht, maar dan meer aan een belly bootje. Het kan best zijn, dat ik me die nog eens aanschaf. Dit water leent zich ook uitstekend voor snoekbaars en dan lekker bij de brug dobberen, lijkt me geweldig.
      Wat betreft je kunstaas tips. Eind december (als het weer het toe laat) wil toch even naar Oldemarkt, dan kan ik er misschien gelijk even een paar uit de eerste link meenemen of tweede link natuurlijk.... En doodaas, heb ik ook al gedaan, maar daar ben ik daar op dat water ook nog niet zo succesvol geweest. Maar daarvoor heb ik ook al verschillende ideetjes.
      Nogmaals dank voor je reactie!

      Reageer

      • pierre1967
        Newbie
        • 14-12-2009
        • 25
        • Groenlo

        #4
        Wat dacht je van dropshotten ?? DE manier om je aas langer op de plek te houden...

        Reageer

        • tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

          #5
          Hallo Pierre

          een vraagje

          hoe doe je dat vanaf de kant /hoe is de motage
          gr Gerard

          Reageer

          • polenvisser
            Frequent aanwezig
            • 28-01-2011
            • 241
            • wichmond

            #6
            ja Pierre, je hebt gelijk, heb ik ook al gedaan aldaar en dat blijft zeker langer op zijn plek. Ik heb er echter nog niets mee gevangen aldaar, maar eerlijk gebied mij te zeggen dat ik niet vaak dropshot, omdat ik met pluggen vissen toch leuker vindt. Ook mijn hengels zijn niet echt geschikt voor de dropshot aldaar. Als ik dichter aan de kant kan vissen, levert het dropshotten meer bij mij op. Mijn hengels zijn voor het goede dus iets te kort voor de dropshot.
            Uiteraard wel bedankt voor de tip!!

            Reageer

            • faris
              Banned
              • 08-01-2014
              • 2
              • newyork

              #7
              Met een simpele spinner, bijv. van Ondex, kun je al op snoek vissen.

              Reageer

              • polenvisser
                Frequent aanwezig
                • 28-01-2011
                • 241
                • wichmond

                #8
                ben momenteel aan het dood aas vissen aldaar. 1 keer geweest en 1 aanbeet liet uiteindelijk los, helaas. Als ik de methode heb gevonden, laat ik het weten!!

                Reageer

                • polenvisser
                  Frequent aanwezig
                  • 28-01-2011
                  • 241
                  • wichmond

                  #9
                  afgelopen zondag weer geweest. Statisch gevist, 1 hengel met groter doodaas aan een takeltje, met 20 gr lood schuivend op de lijn, geen beet op gehad. 1 hengel met 8 gram schuivend op de lijn en een heel klein visje, waar ik snoekbaars op hoopte te vangen. Direct na de inworp BEET, makkelijk binnen te halen en dit was een snoekje van ongeveer 70 cm.

                  Reageer

                  • fisscherman
                    Met enige kennis...
                    • 23-03-2013
                    • 381
                    • apeldoorn

                    #10
                    waar Renee bij jou in de sloot.
                    jean.

                    Reageer

                    • polenvisser
                      Frequent aanwezig
                      • 28-01-2011
                      • 241
                      • wichmond

                      #11
                      nee jean!!

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎