Feedervissen op de voorn op stromend water.(Juliana Kanaal)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • T3RR0R
    Dacht dat ik beet had
    • 15-09-2007
    • 980
    • Heerlen

    Feedervissen op de voorn op stromend water.(Juliana Kanaal)

    Hallo feedervissers,

    Ben de laatste weken bezig met de feeder aan het Juliana Kanaal.
    Qua voer en aas ben ik er uit, ook hoe aan te voeren en de stek opbouwen is dik in orde.
    Nu komt het, hoe moet ik die verrekte voorns te pakken krijgen.
    Dit gaat me heel moeilijk en de vangsten staan totaal niet in verhouding met de beten.
    Ik krijg veel meer beten als mijn collega vissers, maar zij vangen meer :-(

    Heb gevarieerd met onderlijnlengtes, haakmaten, aassoorten enz.
    Schuifmontage's(lus en powergum montage) en heb met zijlijn(paternostersysteem) gevist.
    Alles met hetzelfde resultaat, heel veel beten, maar weinig vis.
    Iemand ideeën of suggesties? Alles is welkom.
    Vis er de volgende week wedstrijd en ga komende zondag nog eens testen daar.

    Groet,

    Marco
    Lid Team Sensas Punt NL
    marco@breamteam.nl
    http://www.teamsensas.nl/
  • Fishbone
    Vaste stok & Feeder
    • 14-07-2004
    • 217
    • Ridderkerk

    #2
    Marco,

    Een paar weken een soortgelijke situatie meegemaakt. Was met een vismaat aan het vissen op stromend water hier in de regio. Hij viste met gevlochten, ik met nylon en beide met een schuivende lusmontage . De vangsten bestonden hoofdzakelijk uit mooie maatvoorn, echter hij ving er ongeveer twee keer zo veel! We hadden ongeveer net zoveel aanbeten per uur.
    Het laatste uur van deze sessie heb ik (uit frustratie) mijn feeder niet meer in de hand gehouden om zodoende niet te snel te slaan. Het gevolg daarvan dat de vangsten ineens gelijk op gingen zonder "slikkers"!

    Conclusie van dit verhaal: Zit je niet te scherp te vissen (?), ofwel meer "op je handen zitten". ;-)
    Groeten,

    Fishbone

    Reageer

    • tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

      #3
      Hallo Marco

      doe een proef leg een onderlijn met de angel in de midden van een een boek en sla het dicht

      trek nu de onderlijn aan de lus er tussen uit ( geen beet )

      buig nu de punt van de angel met een tangetje sterk uit de de lijn van haaksteel links of rechts om

      doe nu de proef weer met het boek wat blijkt altijd beet

      suc6
      gr Gerard

      Reageer

      • vislood
        Sportvisser
        • 18-03-2003
        • 717
        • Grubbenvorst

        #4
        Ik ben de laatste tijd veel op voorn aan het vissen ( ik vang niets anders) op de Maas, klein haakje 12 of 14 en niet te veel aas aan de haak 1 made en 1 caster onderlijn 0.14 60cm lang. Vandaag gevist van 13.00 u tot 16.30 u. Na 1uur 3 of 4 voorns en daarna toch een dertig voorns gevangen en ook wel aanbeten gemist.
        Groetjes Ruud

        Reageer

        • reijntjes
          Swingt(o)(i)pper
          • 12-12-2005
          • 3497
          • Asten

          #5
          Hoi Ruud, waar zit je ergens ?
          Groeten

          Frank

          2015 de Belgen verslagen in eigen huis
          2016 walk-over Blauforlaet !
          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

          Reageer

          • PeBo
            Hengelaar
            • 29-09-2007
            • 2636
            • Oosterhout

            #6
            Gerard,

            Dit soort haken zijn gewoon te koop in de hengelsportzaak. Je hoeft ze zelf niet uit te buigen. Ik gebruik ze vrijwel altijd.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

            Groeten,
            PeBo.

            Reageer

            • tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

              #7
              Hallo PeBo

              dat weet ik maar met ,,pinnekes,, vangen buig ik ze nog verder

              maar je kunt het niet altijd een naam geven

              met het zelfde voer en aas op 4 uur had ik er 136 en een week er na nog niet een
              gr Gerard

              Reageer

              • vislood
                Sportvisser
                • 18-03-2003
                • 717
                • Grubbenvorst

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
                Hoi Ruud, waar zit je ergens ?
                In Grubbenvorst links van het veer, mooi diep water. Schepen minderen altijd vaart voor het veer. Er is ook mooi met de vaste stok te vissen. Alleen weinig parkeerplaats omdat de bootvissers er ook nog parkeren. Jammer genoeg is de weide van het limburgs landschap en daar valt niet mee te onderhandelen anders was hier een mooie recreatieoever van te maken.
                Groetjes Ruud

                Reageer

                • T3RR0R
                  Dacht dat ik beet had
                  • 15-09-2007
                  • 980
                  • Heerlen

                  #9
                  Hallo Jongens,

                  bedankt voor jullie reacties, ik ga het een en ander uiproberen deze week nog.
                  Het zijn trouwens geen pinnetjes hoor, voorns van 500gr en meer gaat het om.
                  Op haken 12 en 14 kreeg ik veel minder beten, veruit de meeste beten op 18er haken gehad.
                  Heb ook nog wat tips van helden uit de regio die ik propberen ga.
                  Ik laat wel weten wat het geworden is, na komend weekend.

                  Groet,

                  Marco
                  Lid Team Sensas Punt NL
                  marco@breamteam.nl
                  http://www.teamsensas.nl/

                  Reageer

                  • fpulles
                    omgeturnd
                    • 15-02-2008
                    • 1260
                    • Eindhoven

                    #10
                    Marco, ik had zowat 2 weken geleden hetzelfde euvel aan de afgedamde Maas bij Wijk en Aalburg. Flinke tikken, slaan en niet hebben....

                    Na de eerste tik(ken) gaf ik direct lijn door de top naar het water te brengen (slappe lijn creeren) hierop kwamen de volgende tikken en was het wel raak bij het aanslaan. Reden: geen flauw idee, maar het werkte wel. Had geen missers meer. Viste met een korte (30cm) onderlijn op een heli systeem met haakje, 16 en 1 caster of 2 pinkies. Onderlijn op 10cm van de korf.

                    grj

                    Frank
                    oude hond kan ook trucjes leren

                    Reageer

                    • Noel Gulpen
                      Rutsekletser
                      • 11-10-2007
                      • 450
                      • Nieuwkuijk

                      #11
                      Marco,

                      Zorg dat je een gladde en tamelijk lange aflegger gebruikt. Doordat er op het kanaal redelijk wat lijndruk opgebouwd word, is het belangrijk om je hengel zover als kan tegen de stroom tegen de stroom af te steunen. wanneer je beet krijgt, niet slaan maar de hengel meegeven. Zo licht mogelijk vissen, zodat de korf af en toe meeloopt. de vis moet aktief reageren. Dat 1 manier.

                      De 2e oplossing zou kunnen zijn om de hengel met de stroom mee af te steunen. het gewicht van de korf zo te kiezen dat hij ondanks de druk op de lijn net liggen blijft. wanneer de vis bijt, zal de korf verplaats worden, waardoor de vis zich zelf haakt. Ik weet dat dit op het juliana kanaal moeilijk is omdat dat stroom daar sterk wisselt met de minuut.
                      Succes
                      Noel Gulpen

                      Reageer

                      • hans vis
                        Sportvisser
                        • 26-08-2009
                        • 998
                        • Eelde-Paterswolde

                        #12
                        Zware korf kiezen wellicht, top zo zwaar mogelijk belasten en wachten op een ontspannende hengel..
                        Heb deze techniek ooit toegepast op brasem, gebruikte daarvoor echter een swingtip, die volledig strakgedraaid werd, iedere vallende swingtip leverde een score op
                        groet,
                        Hans

                        https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                        Reageer

                        • T3RR0R
                          Dacht dat ik beet had
                          • 15-09-2007
                          • 980
                          • Heerlen

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Noel Gulpen
                          Marco,

                          Zorg dat je een gladde en tamelijk lange aflegger gebruikt. Doordat er op het kanaal redelijk wat lijndruk opgebouwd word, is het belangrijk om je hengel zover als kan tegen de stroom tegen de stroom af te steunen. wanneer je beet krijgt, niet slaan maar de hengel meegeven. Zo licht mogelijk vissen, zodat de korf af en toe meeloopt. de vis moet aktief reageren. Dat 1 manier.

                          De 2e oplossing zou kunnen zijn om de hengel met de stroom mee af te steunen. het gewicht van de korf zo te kiezen dat hij ondanks de druk op de lijn net liggen blijft. wanneer de vis bijt, zal de korf verplaats worden, waardoor de vis zich zelf haakt. Ik weet dat dit op het juliana kanaal moeilijk is omdat dat stroom daar sterk wisselt met de minuut.
                          Succes
                          Dankje Noël, Heb wat tips van Harrie die ik proberen ga. Echt niet normaal hoeveel beten
                          ik krijg zonder ze te pakken. Dat van die stroom klopt, hard zacht, van links naar rechts.

                          Groet,

                          Marco
                          Lid Team Sensas Punt NL
                          marco@breamteam.nl
                          http://www.teamsensas.nl/

                          Reageer

                          • T3RR0R
                            Dacht dat ik beet had
                            • 15-09-2007
                            • 980
                            • Heerlen

                            #14
                            Hoi mannen,

                            Ben weer een beetje ontdooit, dus nu even over de wedstrijd van afgelopen zaterdag en zondag.
                            Zaterdag geloot op illickhoven stek nr 2.
                            Gevist met zijlijn methode, onderlijn 1 mtr, 14/00 18er haak. Als aas 1 caster met 1 pinkie.
                            Resultaat, wat voorns gevangen, los een platte en vang op het laatst een winde van dik boven de kilo. 2e plaats ;-)

                            Zondag ook zijlijn met 10/00 en 20er haakje 4 pinkies, vang een platje en een voorn, wordt op 14gr 3e ;-)

                            totaal 3e, had ik zondag 15gr meer win ik de wedstrijd. Het was bar en boos, maar ik ben tevreden met het resultaat.

                            Groeten,

                            Marco
                            Lid Team Sensas Punt NL
                            marco@breamteam.nl
                            http://www.teamsensas.nl/

                            Reageer

                            • frenk
                              Frequent aanwezig
                              • 10-03-2009
                              • 128
                              • beesel

                              #15
                              Hallo Marco

                              Gezien de weersomstandigheden vielen de vangsten niet echt tegen als dat zo zie in de uitslag, wat was jullie totaal gewicht over alle twee de dagen ??
                              Ga komend weekend ook weer eens wat soppen, kijk wel voor een plekje waar je wat uit de wind kunt zitten.
                              We zien ons misschien wel weer met de selectie wedstrijd, deze is komend jaarop het Lateraal kanaal eigenlijk in die tijd erg slecht maar ja we zien wel weer.

                              groetjes Frenk.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎