dressuur?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • barbeeltje
    Sportvisser
    • 04-11-2004
    • 592
    • limburg..

    dressuur?

    Al jaren is de term "dressuur"bekent in de karpervisserij.
    Ook al wat jaren wordt er steeds meer geklaagt (hoor ik)van dat het moeilijker wordt om nog wat leuks te vangen.
    Ze willen het weer zo hebben als vroeger etc..

    is het zo dat we ons nog steeds kunnen door inoveren(nieuw aas? nieuw systeem?)
    of zij we langzaam aan het einde van ons latijn.
    Moeten we weer terug naar vroeger?
    Met het pennetje,of met grote deegballen van roggebrood met stroop en dan zo groot als kippeneieren.

    Wat vinden jullie.

    Groetjes Barbeeltje.
    barbeel vissertje
  • Henso
    Met enige kennis...
    • 14-12-2002
    • 490
    • Hoogezand

    #2
    ~z~ Moi,
    Wat het is barbeeltje weet ik niet, maar ik zelf en het merendeel van de karpervissers klagen dit jaar dat er slecht is gevangen.
    Vorige jaren zag je de karper ook veel meer azen, maar of dit komt door dressuur of wat we daar dan onder verstaan weet ik niet.
    Ik heb dit jaar een aantal aas soorten geprobeerd, maar geen van allen werkte naar behoren.
    Maar goed volgend jaar weer, komend winter maar eens goed kijken wat voor aas ik dan weer ga gebruiken.
    Ik denk wel dat er met wat ouderwetse aassoorten zoals mais of een klein aardappeltje best te vangen is., misschien wel beter dan met boillies.
    Maar ook boillies enz.vangt nog wel, maar het ligt er wel aan of ze dat niet jaar in jaar uit krijgen, tenminste dat denk ik toch.
    Dus toch eigenlijk een soort gewenning (dressuur )
    Misschien vierkante boillies gebruiken.
    Ach en ik hoor nog steeds over nieuwe aassoorten, en anders zelf wat bedenken medunkt dan vangen wij het komend jaar (hopelijk) wel weer.

    Groetjes Henk


    KANJER KAMPIOEN 2013
    2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1496
      • haacht

      #3
      Kheb nog nooit zo goed niet gevangen als dit jaar. Tis wel maar men 2de serieuze jaar Men bollen liepen als een trein. Maar ik ben wel redelijk zeker dat het overgrote deel nog nooit op de kant heeft gelegen dus van dressuur absoluut geen sprake.
      Voor de rest kunnen, als er al dressuur optreedt, kleine prullekes soms wonderen doen. Denk maar aan een beetje kurriepoeder, tabascosaus of iets dergelijks door dezelfde mix. Andere rig, rig wat inkorten enzo. Op echte dressuurwaters vis ik niet want dat zijn meestal die overbevolkte betaalwaters waar ik zo'n hekel aan heb.

      Goeie tip overigens van Henso : de worsten tussen de tafel en gewoon blokskes drukken ipv ballekes rollen.
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • Murdock vx66
        Frequent aanwezig
        • 17-10-2004
        • 179

        #4
        Ikzelf heb ook een superjaar achter de rug, maar wel op laagbeviste wateren. Ik denk dat de problematiek niet ligt bij het verouderen van materiaal en aas. Ik denk, zonder een steen te werpen, dat een generatie karpervissers ervan overtuigd is dat het vangen van mooie karpers enkel kan door serieuze hoeveelheden voor te voeren en dan spreek ik niet over tien kilo?! Het probleem is het duidelijkst op privé-domeinen waar geen vis meer wordt gevangen. IK heb zelf onlangs vier jonge kerels aan het werk gezein die op een tijdspanne van 8 uur om en bij de 30 kg!!! voerden in een put van een hectare groot. Dit jaar ging ik vissen op een water waar dit niet het geval is. Ik heb er een 15-tal sessies op zitten met een gemiddelde van 4 vissen per sessie waarvan telkens 1 +10kg, de echte bommen zitten er niet maar het is zalig vissen. Op 8 maand heb ik in het totaal samen met een vriend op twee verschillende stekken een totaal van +/- 35kg gevoerd mais, bouillies en andere inbegrepen en tot en met de laatste sessie in oktober liep alles perfect, dus...

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1496
          • haacht

          #5
          Ja wadde. 30 kg bollen op 8 uur op ne put van 1 ha? Als ik zo begin ben ik een fortuin kwijt. RR is geen goedkoop spul zoals ge wel weet. Kan ek begrijpen da ge niks meer vangt. Zo helpt ge een water om zeep.
          Ik voer opt kanaal ongeveer 750 gram bollen en dat over een afstand van ongeveer 100 meter. De eerste 3 dagen elke dag en daarna ne keer of 3 de week om ze bezig te houden. Op onze clubvijver vis ik me ne stringer me 5 bollekes en das meer dan genoeg om u te amuseren.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          • Murdock vx66
            Frequent aanwezig
            • 17-10-2004
            • 179

            #6
            Yep Warhead de volle 30kg, ge ziet, de zotten zijn de werled nog niet uit, eerst dacht ik ook dat ik droomde, maar helaas was het bittere realiteit. :noidea: :hammerhead:

            Reageer

            • Jo
              Newbie
              • 09-11-2004
              • 42

              #7
              Het zit hem zo,vroeger werkte die methode zeer goed maar naarmate deze methode bekender werd begon de meeste massa te kopiëren en ja wat krijg je dan...overbevoering natuurlijk.
              Daarentegen als je een water hebt waar de bezetting goed van is zal eht voer op den duur wel gegeten worden ik beweer nu niet alles maar toch het overgrote deel zal verdwenen zijn.
              Heeft er iemand soms een idee hoeveel een 20+ kilo per dag achterover slaat?
              Ik denk da je nog raar zou staan kijken.

              Mvg Jo
              TIPS FOR TIPS


              GRT TUURKE
              Http://tuurkesvissite.skynetblogs.be

              Reageer

              • barbeeltje
                Sportvisser
                • 04-11-2004
                • 592
                • limburg..

                #8
                ik heb eens ergens gelezen,dat uit een onderzoek is gebleken dat een karper 10%van zijn eigen gewicht op een dag KAN eten.
                Of die de volgende dag ook zoveel eet stond er niet bij.

                groetjes barbeeltje
                barbeel vissertje

                Reageer

                • warhead
                  Specimen Hunter
                  • 27-09-2003
                  • 1496
                  • haacht

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jo

                  Het zit hem zo,vroeger werkte die methode zeer goed maar naarmate deze methode bekender werd begon de meeste massa te kopiëren en ja wat krijg je dan...overbevoering natuurlijk.
                  Daarentegen als je een water hebt waar de bezetting goed van is zal eht voer op den duur wel gegeten worden ik beweer nu niet alles maar toch het overgrote deel zal verdwenen zijn.
                  Heeft er iemand soms een idee hoeveel een 20+ kilo per dag achterover slaat?
                  Ik denk da je nog raar zou staan kijken.

                  Mvg Jo
                  Pakt is van die goedkope readymades. Daar blijft 95% van liggen, daar ben ek volledig van overtuigd. Als die klein manne 30 kg voeren zullen da geen Nash bollen zijn. Daar zit niks voedingswaarde in van die crapbollen en de karpers ondervinden da ook en laten ze voor wat ze zijn.

                  om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                  trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                  Reageer

                  • Henso
                    Met enige kennis...
                    • 14-12-2002
                    • 490
                    • Hoogezand

                    #10
                    !@#$ Moi,

                    Ik karper vanaf april t/m september meestal in het Oranjekanaal, dat was vorige jaren altijd een zeer druk bevist water, dit jaar tot Mei ook nog wel, daarna is er haast niet meer gevist.
                    Men kwam niet meer, want er werd toch niet gevangen.
                    Ik sprak met mensen die ik andere jaren ook trof, 1 visser had tot begin mei 6 karpers gevangen, daarna trof ik hem in augustus weer stond hij nog steeds op 6 vissen.
                    Er werd veel te veel gevoerd, en meestal boillies-mais en hennip.
                    Maar goed, ik hoop dat het volgend jaar weer rustig is, maak ik weer een mooie plek en dan zien we wel weer, maar ik voer niet te veel.

                    Groetjes Henk


                    KANJER KAMPIOEN 2013
                    2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎