beginnende method visser zoekt advies

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • PeBo
    Hengelaar
    • 29-09-2007
    • 2636
    • Oosterhout

    #16
    Dus kort gezegd. Ingooien, dan naar de kantine koffie drinken, en dan terug om te kijken of hij al op de grond ligt.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

    Groeten,
    PeBo.

    Reageer

    • ErwinPhiAssen
      Sense and Simplicity
      • 13-03-2011
      • 667
      • Assen

      #17
      vissen jullie ook met de lijn achter de molen clip, om zo telekens op de juiste plek te werpen.
      Wat gebeurt er op het moment dat de lijn achter de clip zit, en je krijgt er een grote aan:

      Breekt je clip?
      Breekt je Lijn?
      schiet de lijn gewoon uit de Clip?
      lets make things better

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #18
        Hallo Patrick

        mijn maatje vind het bij jullie altijd zo beren gezellig

        dus ik denk dat ik maar mee ga
        gr Gerard

        Reageer

        • tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

          #19
          Hallo Pebo

          een banjo daar maken ze muziek mee

          hoe werk dat als feeder ik ben nog jong en onervaren
          gr Gerard

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2325
            • Ter Apel

            #20
            Bij het inwerpen is het handig dat de lijn achter de clip zit. Vervolgens zou je de lijn voor de lijnroller zwart kunnen maken. Haak je nu een grote vis dan kun je de lijn achter de clip weghalen. Vervolgens loop je de lijn weer uit tot dat de zwart gemarkeerde lijn weer voor de lijnroller zit. Daarna doe je del lijn weer achter de lijnclip en kun je weer opnieuw inwerpen.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

              #21
              Hallo Erwin

              als je met nylon vist heb je op 20/30 m dat heeft bij belasting al gauw 1/2 m rek dat vangt de klap op

              vis je met gevlochte lijn moet een zachtere hengel en een demper doormiddel van een voorslag/powergum/method topelastiek de klap opvangen

              om voedselnijd te veroorzaken moet je nu eenmaal op de zelfde plek voeren (dus achter de klip ) zorg wel dat de klip braamvrij is

              tip als het 10 m diep is en je vist op 20/ 30 m moet je er rekening mee houden dat de korf / method naar je toekomt op de bodem

              je moet dus meer lijn uitzetten om op b.v. 20m te vissen
              gr Gerard

              Reageer

              • PeBo
                Hengelaar
                • 29-09-2007
                • 2636
                • Oosterhout

                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door tester
                Hallo Pebo

                een banjo daar maken ze muziek mee

                hoe werk dat als feeder ik ben nog jong en onervaren
                Gerard,
                Het ziet eruit als een klein koekepannetje. Ik heb het idee dat je voer/casters/pellets, dan wat langer in dit pannetje blijft, omdat het water tijdens het zinken niet langs het voer gaat maar langs het pannetje. Je hebt ze in dezelfde gewichten als de orginele method. Bij de inline methods kun je van die quick release (volgens mij heten ze zoiets) dingen kopen, die precies in de methodkorf passen en waar je je onderlijn aan vast haakt. De winkeliers denken dat deze ook passen in de banjo maar dat is fout, want hierin zitten ze los. Je kan dan beter de flexi ring swivels size 10 van Fox kopen, die passen er precies in.
                ]Member of the Easterwood dreamteam.
                Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                Groeten,
                PeBo.

                Reageer

                • PeBo
                  Hengelaar
                  • 29-09-2007
                  • 2636
                  • Oosterhout

                  #23
                  [QUOTE=tester;





                  tip als het 10 m diep is en je vist op 20/ 30 m moet je er rekening mee houden dat de korf / method naar je toekomt op de bodem

                  je moet dus meer lijn uitzetten om op b.v. 20m te vissen[/QUOTE]

                  A-kwadraat + B-kwadraat = C-kwadraat (stelling van Pithagoras)
                  ]Member of the Easterwood dreamteam.
                  Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                  Groeten,
                  PeBo.

                  Reageer

                  • tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

                    #24
                    Hallo Pebo

                    ik snapum

                    dan ben je dus eigelijk een panvisser maar dat is eigelijk als je snoekbaars mee naar huisneemt grapje

                    maar een gsloten korf heeft dan het zelfde efekt
                    gr Gerard

                    Reageer

                    • fpulles
                      omgeturnd
                      • 15-02-2008
                      • 1260
                      • Eindhoven

                      #25
                      Ik vrees dat de banjo helemaal geen soelaas bied op water dieper dan 1m. Er blijft geen, of weinig, voer meer in zitten. En er gaat al zo'n mierebeetje voer in.

                      Beter, voor dieper water en grotere afstanden, zijn de korum dura method feeders. Excellente methodkorven met een uitstekende mold.

                      Spreek uit (veel) ervaring.

                      Frank
                      oude hond kan ook trucjes leren

                      Reageer

                      • PeBo
                        Hengelaar
                        • 29-09-2007
                        • 2636
                        • Oosterhout

                        #26
                        Gerard,
                        Eigenlijk is er niets nieuws onder de zon. Als je oud genoeg bent, heb je het meeste al wel eens tegengekomen, maar soms steken ze het in een ander jasje. Gelukkig ben jij nog een jonge vent, maar over een jaartje of twintig krijg ik gelijk van je.
                        ]Member of the Easterwood dreamteam.
                        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                        Groeten,
                        PeBo.

                        Reageer

                        • PeBo
                          Hengelaar
                          • 29-09-2007
                          • 2636
                          • Oosterhout

                          #27
                          zijn de korum dura method feeders. Excellente methodkorven met een uistekende mold.

                          Frank[/QUOTE]
                          Ik zal eens gaan kijken naar die soort Frank. Die ga ik wel vinden, maar dat is niet onze grootste zorg. Hoe krijgen we jou en je maat zo verstandig dat je inziet dat jij toch niet gemist kan worden op de forumdag. Hiermee verliest deze dag toch een stuk van zijn glans. Niet zozeer van jou maar dan komt ook jullie Riny niet vrezen wij.
                          ]Member of the Easterwood dreamteam.
                          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                          Groeten,
                          PeBo.

                          Reageer

                          • fpulles
                            omgeturnd
                            • 15-02-2008
                            • 1260
                            • Eindhoven

                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
                            zijn de korum dura method feeders. Excellente methodkorven met een uistekende mold.

                            Frank
                            Ik zal eens gaan kijken naar die soort Frank. Die ga ik wel vinden, maar dat is niet onze grootste zorg. Hoe krijgen we jou en je maat zo verstandig dat je inziet dat jij toch niet gemist kan worden op de forumdag. Hiermee verliest deze dag toch een stuk van zijn glans. Niet zozeer van jou maar dan komt ook jullie Riny niet vrezen wij.[/QUOTE]

                            Je slaagt er iedere keer in om me te ontroeren met je hartverwarmende woorden....
                            oude hond kan ook trucjes leren

                            Reageer

                            • Redteketed
                              Mûdhûnfisker
                              • 20-09-2008
                              • 59
                              • Fryslân

                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
                              A-kwadraat + B-kwadraat = C-kwadraat (stelling van Pithagoras)
                              Op 20 meter is dat ongeveer 2,5 meter, 30 meter plus minus 2 m., 40 is het slechts 1,25 meter.
                              LET OP ! Dit is theoretisch met blokje papier gemeten. Waterdruk op de lijn zal meer doen. maar wie weet wat dat echt doet?
                              Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar...
                              Theo
                              De Mûdhûnfisker.

                              Reageer

                              • Tony De Wilde
                                Komt net kijken
                                • 02-09-2012
                                • 63
                                • Gent

                                #30
                                beste

                                wat die lijnclip betreft... . Een andere manier en zo heb je geen stift nodig is de volgende!

                                Eens je weet hoever je wilt vissen met de korf . De lijn blokkeren met de lijnclip daarna
                                de lijn uitrollen over een vlakke bodem zet een stokje in de grond waaraan je korf vasthangt en achteruit met die hengel
                                tot wanneer je niet verder kunt de lijnclip voorkomt dat.
                                zet hier ook een stokje of steen ... . Wanneer je nu een karper aankrijgt en de lijn uit de lijn klip trekt of lijnbreuk krijgt
                                kun je gemakkelijk je lengte terugvinden nl op land tussen die 2 stokkies snap je hem !

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎