khoe kleine voorntjes vangen met de feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tony123
    De eenzame visser
    • 20-12-2004
    • 38

    khoe kleine voorntjes vangen met de feeder

    beste vissers

    Hebben jullie het ook al eens meegemaakt dat jullie enkel de grote vissen kunnen vangen aan de feeder en de kleine visjes niet kunnen raken bij het aanslaan?. met kleine visjes bedoel ik zo rond de 15 cm .... .

    Ik vis meestal met een paternostersysteem met een staart van 80 cm.

    groetjes
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

    #2
    de onderlijn wat inkorten en/of kleiner aas pakken is mij vorige week op dit forum verteld.


    [Gewijzigd door rickie op 04-28-06 at 12:29 AM]

    Reageer

    • Rinko
      *************
      • 14-08-2005
      • 1117
      • ********

      #3
      en eventueel een kleiner haakje monteren, 14 of 16

      Reageer

      • adam101281
        Newbie
        • 17-04-2006
        • 13

        #4
        Ik heb ooit veel kleine voorn gevangen met de feeder, maar ik had een kleine hakje ( 14), had alleen casters gebruikt en in plaats van een voerkorfje een loodje anders zwemmen die kleine vissen tegen het voerkorfje aan en krijg je valse beetregistratie.
        Vind een feeder toch niet zo geschikt voor kleine vis, dan moet je maar een winkelpicker gebruiken die zijn wat gevoeliger dan een feeder.

        Reageer

        • Tony123
          De eenzame visser
          • 20-12-2004
          • 38

          #5
          Beste vissers

          Het schijnt dat het sliding rig systeem voor kleinere vis beter is dan het paternostersysteem.

          Reageer

          • Eduard
            Moderator
            • 11-08-2004
            • 3278
            • Sappemeer

            #6
            Ik geloof niet dat je montage zo veel uitmaakt. Eerder je voer en je aaspresentatie. Vooral op ondiep water waar grote en kleine vis in dezelfde waterlaag zitten/zwemmen.
            Grote vis komt altijd in het kielzog van de kleintjes. Een bekende tactiek: Eerst werkend voer om de kleintjes te lokken, daarna dood voer (werkend voer wordt overigens ook 'dood' na een tijdje) als de grote jongens op de drukte van de kleintjes afkomen en de kleintjes verjagen. Als je dus grote vis vangt ben je het stadium van de kleintjes al gepasseerd. Wil je weer kleine vis vangen kun je je voerplek en half uurtje met rust laten. De brasem zal weg trekken en de kleintjes komen op de restjes af. Door dan je aaspresentatie aan te passen (kleine haakjes, minder aas aan de haak, lange onderlijn) kun je het kleine grut bespelen. Vooral op ondiep water kun je dan met de feeder/picker ook heel goed kleine voorn vangen.

            In de video van Bob Nudd (Sir) over het feedervissen demonstreert hij dat heel goed (tsja, ik heb dit ook niet allemaal van mijzelf... ).
            groet,
            Eduard

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎