Kunststof molenhuis en rotor constructie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ErwinPhiAssen
    Sense and Simplicity
    • 13-03-2011
    • 667
    • Assen

    Kunststof molenhuis en rotor constructie

    Heren,

    Als ik dit lees, rijst mij de vraag... is dit erg, gaat dit snel kapot wat is het nadeel, en voor welke visserij is dit totaal niet geschikt....


    Kunnen jullie mij hierin wegwijs maken AUB.
    lets make things better
  • Foxdonut
    I have a bream!
    • 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

    #2
    Ik mijd alle vormen van plastic er komt toch behoorlijk wat kracht te staan op zo'n molen hoor
    Groet,

    Foxdonut


    www.wedstrijdvisser.com

    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

    Reageer

    • tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ErwinPhiAssen
      Heren,

      Als ik dit lees, rijst mij de vraag... is dit erg, gaat dit snel kapot wat is het nadeel, en voor welke visserij is dit totaal niet geschikt....


      Kunnen jullie mij hierin wegwijs maken AUB.
      Hallo Erwin

      ik was eens in Cannada aan een ondiep meer vol met snoek en geen hengel bij

      ik kon het niet meer aanzien en toen maar bij een soort supper een glasheneltje met molentje ( zat een beugel op zonder lijnrol ) met een paar plugjes gekocht

      je zag de snoek dan vanuit begroeing vol op die plugjes of lepeltjes ( waar ik de dreggen afgehaalt had ) klappen

      prachtig om te zien

      en dat maakte je zo smorgens voor de koffie mee

      een prachtige vacantie gehad en nog vaak over gehad

      hier in Nederland zou ik zo,en molentje nooit kopen

      en dan over je vraag

      een molentje moet lekker lopen niet te zwaar zijn inverhouding je hengel

      en dat berijk je door een sterk molenhuis en een goede lagering van de assen en tandwielen

      er zijn kunstsoffen dat stelt niks voor maar je hebt kunststoffen sterker als staal en lagering kan door een goedkoop busje of hoogwaardige kogel of stiftlagers

      wat ik maar wil zeggen met goedkoop setje kun je veel plezier hebben

      en met een veel duurdere set ook maar dan heb je meer mogelijkheden onderandere aan slip/ vrijloop/ geschikt voor gevlochten draad / betrouwbaarheid en zo van die dingen
      gr Gerard

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Over welke specifieke molen hebben wij het?

        Een kunstof molenhuis wil niet gelijk zeggen dat het een goedkope molen is die waarschijnlijk slecht presteert. Ik hier ook 2 Baitrunner ST's van Shimano die een kunstof
        molenhuis hebben en die molens bevallen mij goed.

        Als jij nog een molen voor je feederhengel zoekt dan is de Shakespeare Mach 3 een leuk molen welke voorzien is van
        10 kogellagers en wordt geleverd (040 model) met een luxe molentas en 3 extra alu spoelen. Ik heb geen ervaring met deze molen, maar wel met een Shakespeare Medallist 2001,
        welke het 10 jaar vol gehouden heeft. Dat was een prima molen.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • henkus
          Met enige kennis...
          • 23-12-2008
          • 457
          • hoogmade

          #5
          denk niet dat het veel uitmaakt tegenwoordig.

          je hebt heel erg goed kunststof, en ook waardeloze metaal legeringen.
          het vasthouden in een winkel kan wel een vertrouwd gevoel geven, net zo als het besef dat een molen van 9 euro 95 waarschijnlijk niet een top kwaliteit is.

          een voordeel van kunststof is wel dat het niet roest.


          henk jan

          Reageer

          • ErwinPhiAssen
            Sense and Simplicity
            • 13-03-2011
            • 667
            • Assen

            #6
            Ik vroeg mij dit af omdat ik zie dat veel spro molens van kunststof zijn. En ik wil niet dat ik bij de eerste de beste karper op mijn method, de boel stuk heb...

            Wellicht toch even door sparen voor een betere molen dan een Spro Passion ofzo.... en anders in de winkel mij goed laten voorlichten... bedankt voor de reacties
            lets make things better

            Reageer

            • ErwinPhiAssen
              Sense and Simplicity
              • 13-03-2011
              • 667
              • Assen

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
              Over welke specifieke molen hebben wij het?

              Een kunstof molenhuis wil niet gelijk zeggen dat het een goedkope molen is die waarschijnlijk slecht presteert. Ik hier ook 2 Baitrunner ST's van Shimano die een kunstof
              molenhuis hebben en die molens bevallen mij goed.

              Als jij nog een molen voor je feederhengel zoekt dan is de Shakespeare Mach 3 een leuk molen welke voorzien is van
              10 kogellagers en wordt geleverd (040 model) met een luxe molentas en 3 extra alu spoelen. Ik heb geen ervaring met deze molen, maar wel met een Shakespeare Medallist 2001,
              welke het 10 jaar vol gehouden heeft. Dat was een prima molen.
              Ja die had ik ook gezien, de Ara heeft deze in de aanbieding... wellicht even langs stadskanaal rijden en kijken
              lets make things better

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎