baarsvissen met wormen/maden

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pikefighter
    Newbie
    • 19-01-2013
    • 10
    • Berlicum

    baarsvissen met wormen/maden

    hallo vissers,

    ik ga dit jaar weer vissen op baars met wormen en maden. maar nu wil ik dit met gevlochten hoofdlijn en onderlijn gaan doen ipv nylon. is dit aan te raden? ik maak de onderlijnen van dezelfde lijn als de hoofdlijn.
    en zou ik dit het beste met schuiflood of wartellood kunnen doen?
    alvast bedankt voor de reacties!

    Gr.
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Waarom de keus voor gevlochten lijn? Ik zou zelf eerder voor nylon kiezen i.c.m. een schuifloodje als je statisch op de bodem wilt vissen. Of je moet al op redelijke afstand gaan vissen en voor gevlochten lijn kiezen voor een betere beetregistratie.

    Als aas zou ik wormen kiezen of een dood aasvisje. Volgens mij heb je met maden veel last van bijvangsten.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • peterg
      Komt net kijken
      • 04-01-2010
      • 98
      • IJsselstein

      #3
      pikefighter,

      Indien je onderlijn gelijk is aan je hoofdlijn, zal mijn voorkeur, geen onderlijn zijn.
      De hoofdlijn is icm de hengel, sterk persoonlijke voorkeur, of de afstand waarheen je moet werpen.
      Daar ik vaak baars bij obstakels, bruggen, dukdalven etc probeer te vangen is mijn onderlijn van fluor carbon.

      Vanwege de slijtvastheid schuren langs een voorwerp.

      Bij gebruik van een klein kunstvisje of stukje vis, kan tante snoek ook worden gehaakt.
      Ook een lijntje van redelijk dik nylon of fluor als dropshot gemonteerd met en zonder afhouders lijken leuke resultaten te kunnen opleveren.
      Zie visblad voor montage.

      Het gaat niet om de vissen, maar om het vissen.

      Peterg

      Reageer

      • peterg
        Komt net kijken
        • 04-01-2010
        • 98
        • IJsselstein

        #4
        pikefighter,

        Indien je onderlijn gelijk is aan je hoofdlijn, zal mijn voorkeur, geen onderlijn zijn.
        De hoofdlijn is icm de hengel, sterk persoonlijke voorkeur, of de afstand waarheen je moet werpen.
        Daar ik vaak baars bij obstakels, bruggen, dukdalven etc probeer te vangen is mijn onderlijn van fluor carbon.

        Vanwege de slijtvastheid schuren langs een voorwerp.

        Bij gebruik van een klein kunstvisje of stukje vis, kan tante snoek ook worden gehaakt.
        Ook een lijntje van redelijk dik nylon of fluor als dropshot gemonteerd met en zonder afhouders lijken leuke resultaten te kunnen opleveren.
        Zie visblad voor montage.

        Het gaat niet om de vissen, maar om het vissen.

        Peterg

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎