Aanschaf Korum / Preston accessoires

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    Aanschaf Korum / Preston accessoires

    Aangezien ik dit jaar meer met de feederhengel wil vissen ben ik mijn materialen in orde aan het maken. Nu heb ik onlangs
    al 2 tackle boxen gehaald voor mijn voerkorven, onderlijnboekjes en klein materiaal. Nu zit ik te overwegen om mijn
    Korum accessoiry chair te voorzien van een feeder steun en een steun voor de bevestiging van een leefnet.

    1. Feedersteun

    Iemand enige ervaring met de Korum telescopic feederarm, Preston Offbox telescopische feederarm of met deze Preston Off Box XS Feeder Arm? Wat is het verschil tussen deze drie?

    In [url=http://www.visserslatijn.nl/forum/showthread.php?12192-%28feeder%29-steun-op-een-steiger/page4]dit[/topic] had ik ook al de vraag gesteld en werd door Gerrit Bakker en Harpie
    getwijfeld over de stabiliteit. Harpie raadde aan om de Preston Off Box XS Feeder Arm te nemen.

    Laatst genoemde is wel 10 euro duurder dan de andere 2.

    2. Leefnetsteun

    Nu wil ik aan mijn stoel ook nog een leefnet steun bevestigen. Kan ik de Korum angle arm met een
    lengte van 50 cm daar voor gebruiken? Ik denk dat de 25 cm versie te kort is aangezien ik dan wel heel dicht op het water kom te zitten.

    3. Klein materiaal

    Ik wil dit jaar weer met de feeder op grote vis en dan een keer met een normale voerkorf i.c.m. onderlijn met hair. Zijn de Korum ready heli kits... vaker te gebruiken of is dit voor eenmalig gebruik? Ik vraag dit, omdat ik mijn hengel
    na elke keer vissen weer afbouw en opberg in het foudraaltje.

    Ter uitbreiding van mijn voorraad korven wil ik de Combi Feeders en Mesh Feeders aanschaffen. Lijkt mij wel een mooie aanvulling op de gaaskorven
    die ik al heb.
    Aangepast door Rolla; 03-02-2013, 16:33.
    Vaste stok | Match | Feeder
  • ADO69
    Frequent aanwezig
    • 31-01-2013
    • 181
    • Oudenhoorn

    #2
    Qua feedersteun zou ik je adviseren om er 1tje te nemen zoals in je andere topic voorgesteld werd (dat hij dubbel bevestigd zit) dat geeft meer stabiliteit, juist omdat je hem aan je stoel wil vastmaken zal elke beweging die je maakt (als je iets wil pakken, of ff verzitten) doortrillen via je steun naar je hengel en dus zal telkens je top bewegen. Mijn partner vist ook met de feeder vanuit een karperstoel, en na diverse keren zitten tobben met losse bancksticks en een feederarm, is hij uitermate tevreden over zijn tripod (merknaam vergeten) (dacht van strategy) die hij helemaal naar zijn wensen kan opstellen en omdat het een tripod is istie uitermate wendbaar en kan je met 2 feeders tegelijk vissen (doet mijn partner ook)
    https://www.antjes-creaties.nl/index.php

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #3
      Een dergelijke feedersteun zou ik niet adviseren. Je kunt beter voor een losse driepoot gaan. Alles hoeft ook niet aan je stoel vast te zitten :-)
      Carpe Diem

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2326
        • Ter Apel

        #4
        IK heb verzuimd het te vermelden, maar ik wil een dergelijke steun ook gebruiken voor mijn penhengel.
        In dat op zicht lijkt mij een losse driepoot niet handig.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2326
          • Ter Apel

          #5
          Ik zit op de Korum site te kijken en zie dat ze voor de Korum stoelen ook een voetplaat uitgebracht hebben.


          A Footplate that is compatible with all Korum Accessory Chairs ever made.
          Adjustable to suit different banks and swims and designed to take all Korum Chair Accessories.

          Perfect for commercial fisheries, tricky swims on rivers, or just when you want total comfort and more chair accessories around you. It can also be folded up and carried with the chair, it is not necessary to detach the Chair Footplate in transit mode.

          The footplate is designed to fit the Korum leg profile, or the inner telescopic leg of our new Deluxe Accessory chair legs.

          A superb product that transforms your Korum Chair into a total fishing station, just like a seatbox but with loads more comfort.


          Ik kan er geen reviews van vinden, maar ik vraag mij af een voetplaat wel ideaal is i.c.m. een Korum stoel. Ik zou mijn leefnet er aan kunnen bevestigen en daarnaast mijn steunen voor de vaste hengel wat verder
          uitelkaar kunnen zetten voor meer stabiliteit.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • ErwinPhiAssen
            Sense and Simplicity
            • 13-03-2011
            • 667
            • Assen

            #6
            en je houdt droge en warme voeten, doordat je het contact met de grond kwijt bent, lijkt me
            lets make things better

            Reageer

            • Rolla
              Allroundvisser
              • 03-05-2009
              • 2326
              • Ter Apel

              #7
              Dat is ook een van de redenen dat ik overweeg om er een aan te schaffen. Ik vis redelijk veel in het A.G. Wildervanckkanaal en soms is het daar echt
              zoeken naar een visplek die niet te nat is. Met zo'n voetplaat heb ik wat meer mogelijkheden om mijn stoel neer te zetten. Vooral bij het vissen met
              de vaste stok zie ik wel voordelen.

              Echter vraag ik mij af of je niet te laag komt te zitten als je zo'n voetplaat aan je stoel bevestigd. Als dat het geval is en ik zou nog langere poten aan moeten
              schaffen dan kost mij dat ook nog 40 à 50 euro en dat ben ik eigenlijk niet van plan.
              Vaste stok | Match | Feeder

              Reageer

              • Foxdonut
                I have a bream!
                • 09-04-2010
                • 1237
                • Gro

                #8
                Ze zouden vissteigers in het AG Wildervanckkanaal moeten zetten Rolla. Dat zou ons leven een stuk aangenamer maken daar, pff wat een kliederboel soms. Had gehoord dat dit afgeketst was, weet niet echt waarom.. Weet iemand daar wat meer over?
                Groet,

                Foxdonut


                www.wedstrijdvisser.com

                Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                Reageer

                • Rolla
                  Allroundvisser
                  • 03-05-2009
                  • 2326
                  • Ter Apel

                  #9
                  Ik heb geen idee waarom dat niet door gegaan is. Vissteigers was daar een hele uitkomst geweest.
                  Vaste stok | Match | Feeder

                  Reageer

                  • peterg
                    Komt net kijken
                    • 04-01-2010
                    • 98
                    • IJsselstein

                    #10
                    Steun voor pen e.d.

                    Ook ik maak vaak gebruik van een luxe stoel met verstelbare poten.
                    Als steun voor mijn hengels gebruik ik vaak mijn 'oude' plateau waarop mijn bagage ligt.
                    Voordeel niet vast aan de stoel, ivm beweging, zowel de poten als de steunen zijn verstelbaar.
                    grotere lengte nodig dan wordt het mijn voorsteun en de kist, knie, bankstick met groot horizontal vlak oid mijn achtersteun.
                    Kan in ondiep water staan en op hoge poten blijft het droog.
                    Ook op kaden en harde grond een mooi systeem en vergroot tevens mijn karretje.
                    Kan er tevens wielen aan monteren, maar dan sta je weer te sleutelen.

                    Op het karretje kan ik ook steuntjes monteren. ligt deze voor mij en gebruik ik het als steun.

                    Niet zo geschikt voor mijn penhengel, daar ik dan meestal veel verplaats, en deze meestal in de hand heb.

                    Peterg

                    Reageer

                    • Rolla
                      Allroundvisser
                      • 03-05-2009
                      • 2326
                      • Ter Apel

                      #11
                      Forumlid Harpie maakt ook gebruik van een plateau met de afmetingen 70cm x 70 cm waarop hij zijn stoel plaatst. Echter vindt ik een plateau onhandig om mee te nemen en het voetplateau van Korum raak ik nog wel kwijt in de auto.
                      Vaste stok | Match | Feeder

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎