zeelt vissen met de match

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Henso
    Met enige kennis...
    • 14-12-2002
    • 490
    • Hoogezand

    zeelt vissen met de match

    Moi luitjes,

    Ik sta het komend seizoen op een camping met een aantal visvijvers waarin veel voorn, zeelt en karper zwemt.
    Nu zijn er echter 2 nadelen: nr. 1. er mag NIET gevoerd worden.
    nr. 2 de vijvers zijn maar tussen 1.00 - 1.50 mtr. diep.
    Hoe kom ik nu de zeelt het best aan de schubben.
    Gewoon ingooien en wachten tot je een keer beet hebt lijkt mij een saaie bezigheid.
    Wat voor taktiek kan ik het beste volgen, en wat voor aas.
    Ik wou eigenlijk met pellets vissen?? of met mini boillies.

    Wie maakt mij wegwijs.

    Groetjes Henk


    KANJER KAMPIOEN 2013
    2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

    #2
    Als je niet mag voeren betekent dat meestal dat je geen lokvoer mag gebruiken maar bv wel los aas zoals pellets, maden en mais. 1-1,5 mtr is toch een mooie diepte. Zeker met een matchhangel en daarop een vaste pen van een paar gram kun je toch wel leuk vissen. gewoon een handje mais of pellets naast de dobbers moet voldoende zijn voor zeelt of karper.
    Sjaak van Voorden

    Reageer

    • Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

      #3
      Sluit ik me bij aan, alleen, als er niet regelmatig met pellets gevist wordt, zou ik de pellets weglaten en gewoon "old-school" mais en ander los aas (maden, doperwten, granen e.d.) bijvoeren. Zoek je plek zorgvuldig uit, misschien wat info inwinnen van de "locals", bewaar de rust en heb geduld. Vis elke dag op dezelfde plek. Er blijft elke keer wel voer achter op je voerplek, waar later, als jij alweer weg bent, toch vis op af komt vis... zo vergroot je je kans dat je na een aantal dagen een zeelt vangt...1-1,5m diep, matchhengel... een heel seizoen... wow!!
      groet,
      Eduard

      Reageer

      • henkus
        Met enige kennis...
        • 23-12-2008
        • 457
        • hoogmade

        #4
        trek een hark aan een touwtje over de bodem..... klein handje geknipte wormen en mais, vooral niet te ver uit de kant.

        henk jan

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎