zeelt vissen en vangen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Henso
    Met enige kennis...
    • 14-12-2002
    • 490
    • Hoogezand

    zeelt vissen en vangen

    Moi luitjes,

    Ik sta het komend seizoen op een camping met een aantal visvijvers waarin veel voorn, zeelt en karper zwemt.

    Nu zijn er echter 2 nadelen: nr. 1. er mag
    NIET gevoerd worden.
    nr. 2 de vijvers zijn maar tussen 1.00 - 1.50 mtr. diep.
    Hoe kom ik nu de zeelt het best aan de schubben.
    Gewoon ingooien en wachten tot je een keer beet hebt lijkt mij een saaie bezigheid.
    Wat voor taktiek kan ik het beste volgen, en wat voor aas.
    Ik wou eigenlijk met pellets vissen?? of met mini boillies.
    Zijn deze vijvers wel geschikt voor de match of kan ik beter de vaste stok gebruiken.

    Wie maakt mij wegwijs.

    Groetjes Henk


    KANJER KAMPIOEN 2013
    2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Persoonlijk denk ik dat je daar prima met een match- of penhengel kunt vissen. Aangezien je niet mag voeren wordt je wel in je mogelijkheden beperkt.
    Als aas zou ik daarom naast de pellets en mini boillies ook maden, wormen en blikmais meenemen. Zijn ze niet gewend aan boillies en pellets kun je altijd
    nog overschakelen op de traditionele aassoorten.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • pastoor
      ...
      • 02-02-2003
      • 1112
      • Drongelen

      #3
      Ik zou indien mogelijk vlakbij vuil of wier vissen. De diepte mag geen probleem zijn voor de zeelt. Ook zou ik heel goed in de gaten houden of er nergens geen hele kleine belletjes zijn. De zeelt doet dat bijna altijd als hij aan het azen is. Je mag niet voeren maar misschien kun je zogenaamd met deeg vissen. Ik zou dan een paar keer een flinke bol er aanhangen overzadigd met smaakstof zo als b.v. aardbeien of iets anders zoetigs. De vis zal er wel niet aan bijten maar je lokt hem wel. Daar dan vissen met mais / worm/ 4 opf 5 maden, moet sucses hebben.

      Jos.

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎