Shimano Commercial Dura Carryall of eeb Super Ultegra Large Carryall

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    Shimano Commercial Dura Carryall of eeb Super Ultegra Large Carryall

    Ik overweeg een Shimano Commercial Dura Carryall of een Super Ultegra Large Carryall aan te schaffen met de bedoeling daar mijn feedermaterialen, leef- en schepnet, afsteekroller, hengelsteunen e.d. in te vervoeren.

    Ik heb nu mijn feedermaterialen in een karpertas zitten, maar bij nader inzien wil ik deze tas gaan gebruiken voor de roofvismaterialen en de beetmelders.

    Mijn schep- en leefnet zitten nu in een dubbele leefnettas. Na gebruik gaan deze in een vuiliniszak en laat ik ze thuis drogen. Na het drogen kunnen ze dan weer prima
    in de carryall.

    Als iemand ervaring heeft met de Shimano tassen hoor ik dat graag.
    Vaste stok | Match | Feeder
  • ErwinPhiAssen
    Sense and Simplicity
    • 13-03-2011
    • 667
    • Assen

    #2
    Rolla, ik heb geen ervaring met de shimano tassen, maar zelf gebruik ik deze: https://www.hengelsportkuperus.nl/wi...team-carry-all.

    Deze heeft voldoende ruimte voor dozen, banksticks, kleinmateriaal, schepnet. ik heb er zelfs een dunne onthaakmat in. van binnen is waterdichtmateriaal gebruikt en hij is erg stevig.

    Ik weet dat deze wel in Sappemeer ligt.
    lets make things better

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      De spro tas ziet eruit als een geschikte tas, maar heeft de afmetingen 54 x 26 x 40cm.
      De Super Ultegra Carryall heeft de afmetingen B55xH45xD38 cm en is dus groter dan de
      Spro. Daarnaast ook nog 11 euro goedkoper.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Niemand ervaring met de Ultegra carryalls?

        In dezelfde prijsklasse vindt ik o.a. nog de Korum allrounder net bag carryall,de Preston Competition Carryall en de Fox Matrix Azur carryall Deze laatste heeft De Ara op voorraad en zou ik kunnen bekijken naast de Shimano Ultegra en Commercial Dura Carryall.

        Eigenlijk gaat mijn voorkeur uit naar Shimano, omdat ik daar een vaste stok en feeder van heb. Daarnaast zit mijn vaste stok in het bijgeleverde Shimano foudraaltje.

        Als iemand zijn ervaringen wil delen graag.
        Aangepast door Rolla; 05-03-2013, 13:02.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2325
          • Ter Apel

          #5
          Ik heb van middag de Super Ultegra Large carryall aangeschaft, omdat deze t.o.v. de Dura Commercial Carryall een extra voorvak heeft met rits en 2 dichte zijvakken die
          d.m.v. klittenband afgesloten kunnen worden. In beide voorvakken passen mijn leefnet, pannet, plateau en afsteekroller.

          In het hoofdvak heb ik nu 2 tackleboxen en beide tuigendozen zitten. Nu is er nog genoeg ruimte over in het hoofdvak dat ik mij afvraag hoe ik dat zo efficient mogelijk
          kan inrichten dat al mijn (klein) materiaal en misschien de aasdozen er bij in passen.

          Als iemand nog ideeen of suggesties heeft dan hoor ik het graag.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2325
            • Ter Apel

            #6
            Ik zit te denken om een grote plastic box te halen bij warenhuis of bouwmarkt en deze onder in de tas te stoppen en daar grote spullen in te stoppen, zoals rollen nylon, looddoosjes, elastiek, hengelsteunen e.d. Dan heb ik al mijn spullen in 1 tas en hoef ik mjin 3-ladige viskoffer ook niet meer mee te nemen.

            Als iemand nog andere suggesties heeft voor een goede indeling hoor ik dat graag.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • ErwinPhiAssen
              Sense and Simplicity
              • 13-03-2011
              • 667
              • Assen

              #7
              Ik heb inderdaad 1 doos van de bouwmarkt voor alle feeder korfen, en een paar visdozen voor overig kleinmateriaal en een opbergtasje van Fox waarin mijn tangen en ontstekers en hakenboekjes zitten in het grote vak.
              lets make things better

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2325
                • Ter Apel

                #8
                Ik heb besloten nog 2 Super Ultegra Accessory Bags te bestellen.



                Kan ik een tasje voor mijn feedermolen en de reserve spoel gebruiken en de andere voor klein materiaal. Ik heb nu 2 tackle boxen en 2 tuigendozen in de carryall zitten en daar passen deze
                accessory bags nog prima naast.

                Het grote vak van de Super Ultegra Carryall is lekker ruim, maar ik moet hem niet te vol stoppen aangezien anders de carryall straks niet meer te tillen is. Daarom moet ik nog even bezien of mijn vaste stok materialen
                er wel bij in passen.

                Op deze Duitse site kosten ze 8,95 euro. Ik heb mijn winkelier al gemaild met de vraag of hij ze kan bestellen en wat ze kosten, maar iemand een idee of ze ergens in NL verkrijgbaar zijn? Als ik Google kom ik alleen de Engelse sites tegen.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                • Rolla
                  Allroundvisser
                  • 03-05-2009
                  • 2325
                  • Ter Apel

                  #9
                  Ik heb contact gehad met mijn hengelsportwinkelier en bij de eerst volgende bestelling gaat hij 2 stuks meebestellen.
                  Vaste stok | Match | Feeder

                  Reageer

                  • ErwinPhiAssen
                    Sense and Simplicity
                    • 13-03-2011
                    • 667
                    • Assen

                    #10
                    nu alleen nog mooi warm weer Rolla en je kan los.
                    lets make things better

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎