Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Timm's dobbers

Frequent aanwezig ADO69's schermafbeelding
    Leeftijd
    52

Standaard Timm's dobbers

Villapark Weddermeer Vlietlanden
    Ik heb heel wat dobbermerken versleten, van de goedkope recreatiedobbers (je moet tenslotte ergens beginnen als start van de hobby) en de middenklassersdobbers als die van Sensas Abu/Garcia en shespeare, tot handgemaakte dobbers van Rolla (forumlid).
    Uiteraard heeft iedere kwaliteit zijn prijs en zijn de handgemaakte mmatchdobbers van Rolla gewoon griezelig goed maar daar hangt uiteraard een prijskaartje aan (mocht je dit lezen Rolla, ik ben er superzuinig op op die matchdobbers van je) en ook ik moet in deze tijden naar mijn portemonaie kijken en dan keuzes maken. Zodoende ben ik terecht gekomen bij Timm's dobbers (een aantal jaar geleden al gekocht) en kan ik na 3 jaar er mee te hebben gevist, gerust zeggen dat dit toch aardig het niveau haalt van handgemaakte dobbers.
    Ik ben vooral ook tevreden over de lijndoorvoer die dus bij de meeste dobbers door het dobberlichaam heen gaan en je dus totaal geen risico loopt je oogje er uit te slaan bij aanslaan van de vis.
    De uitloding is erg secuur te noemen en de afwerking ook, de gewichten op de dobber komen goed overeen met de werkelijk te gebruiken gewichten, en in vergelijking met de goedkopere merken kan ik toch wel zeggen dat het het geld waard is om Timm's dobbers aan te schaffen want het verschil in nauwkeurigheid qua uitloding is behoorlijk groot te noemen.
    Mijn algehele indruk is erg goed en geef ze het cijfer 8,5

Allroundvisser

Standaard

Voor zover ik weet is er op dit forum maar een forumlid genaamd Rolla en ik kan je vertellen dat die echt geen dobbers met de hand maakt.
    Ik denk dat je Rolla verward met Roha.

I have a bream! Foxdonut's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ADO69 Bekijk bericht
    De uitloding is erg secuur te noemen en de afwerking ook, de gewichten op de dobber komen goed overeen met de werkelijk te gebruiken gewichten, en in vergelijking met de goedkopere merken kan ik toch wel zeggen dat het het geld waard is om Timm's dobbers aan te schaffen want het verschil in nauwkeurigheid qua uitloding is behoorlijk groot te noemen.
    Mijn algehele indruk is erg goed en geef ze het cijfer 8,5
    Hmmm zo zie je maar dat ervaringen ook willen verschillen. Er is opzich weinig mis met Timm's dobbers, maar ik heb wel de ervaring om te zetten dat het groene model 'emiel' (?) toch wel behoorlijk ernstige afwijkingen heeft qua gewicht. Heb mij laten uitleggen dat dit manco hem zat in de gebruikte antenne. Ik vis nu met drennan dobbers
    Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Frequent aanwezig ADO69's schermafbeelding
    Leeftijd
    52

Standaard

@Rolla, ik bedoelde inderdaad RoHa, excuses.

Komt net kijken

Standaard

Ik heb viel verschillende dobbers van TIMMS gehad maar ja eigenlijk zijn ze bagger... Ze lekken ,vallen uitelkaar en de gewichten kloppen vaak echter niet.... das mijn ervaring met TIMMS tenminste ,had ze uiteindelijk op ebay gezet en hand gemaakte van die ENGELSE gekocht viel beter en goedkoper dan TIMMS ook nog.....

6.    Advertentie

omgeturnd fpulles's schermafbeelding
    Leeftijd
    62

Standaard

Van RoHa ken ik ze niet,. Ik heb ze vroeger allemaal gehad: sensas, tubertini,timms,preston en zelfs sjeekspier.

Maar ik vis (nu al weer 4 jaar) het liefst met de serie toppertjes van PEBO. Ik brak er laatst een (eigen schuld). Kon wel janken...

Ongeevenaarde klasse.
    oude hond kan ook trucjes leren

Sportvisser
    Leeftijd
    56

Standaard

maar PEBO maakkt toch geen dobbers meer.

groeten willie

Hengelaar PeBo's schermafbeelding
    Leeftijd
    74

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fpulles Bekijk bericht
    Van RoHa ken ik ze niet,. Ik heb ze vroeger allemaal gehad: sensas, tubertini,timms,preston en zelfs sjeekspier.

Maar ik vis (nu al weer 4 jaar) het liefst met de serie toppertjes van PEBO. Ik brak er laatst een (eigen schuld). Kon wel janken...

Ongeevenaarde klasse.
    Frank,
    Ik heb nog een klein voorraadje dobbers om mensen te kunnen helpen die een dobber ongelukje hebben gehad. Laat maar weten welke soort en welk gewicht dan kijk ik even of ik er nog een voor je heb. Je hebt dan weer de serie compleet.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
    PeBo.

Hengelaar PeBo's schermafbeelding
    Leeftijd
    74

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willie Bekijk bericht
    maar PEBO maakkt toch geen dobbers meer.

groeten willie
    Wilfried,
    Klopt wat je zegt. Voorlopig ben ik er mee gestopt. Misschien gaat het weer een keertje prikkelen en dan begin ik weer. Op het moment heb ik er geen zin in en dan moet je er niet aan beginnen, want dat zie je terug in de kwaliteit.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
    PeBo.

omgeturnd fpulles's schermafbeelding
    Leeftijd
    62

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeBo Bekijk bericht
    Frank,
    Ik heb nog een klein voorraadje dobbers om mensen te kunnen helpen die een dobber ongelukje hebben gehad. Laat maar weten welke soort en welk gewicht dan kijk ik even of ik er nog een voor je heb. Je hebt dan weer de serie compleet.
    TOP!Blijer kan je niet maken
    oude hond kan ook trucjes leren

12.    Advertentie

Soortgelijke discussies

1. Timm's dobbers
    By cquad in forum Dobbers/tuigjes
    Reacties: 71
    Laatste bericht: 09-04-2017, 14:10
  2. dobbers
    By zosima1944 in forum Recensies materiaal
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 07-11-2011, 17:36