Weten jullie een mooi viswater vol met kleine karpertjes?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Janneman

    Weten jullie een mooi viswater vol met kleine karpertjes?

    Hallo vissers,

    Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe vaste stok gekocht, een J41 van Maver. Ik zou deze hengel serieus willen testen op breukgevoeligheid.
    Zoals sommigen van jullie al weten heb ik eerder een J31 in mijn handen gehad. Echter, hij brak tot 2 keer toe en de winkel was zo vriendelijk de J31 om te ruilen voor J41. Dus ik ben nog steeds bang om deze hengel weer te breken. Het is namelijk nog steeds datzelfde Maver.

    Om weer volledig vertrouwen te krijgen in deze hengel wil ik hem uittesten door veel karpertjes/zeelten uit te drillen. De karpertjes moeten niet piepklein zijn, maar rond de 300-1000 gram. Leuke visjes om aan de stok te vangen.

    Hopelijk kunnen jullie me een weg wijzen naar een prachtig vijvertje bomvol met leuke karpertjes. Wel vermelden welke (dag)vergunning ik eventueel nodig heb naast de sportvisakte.
    Ik woon in Nieuwegein, i.d.b.v. Utrecht. Ik zou niet verder willen reizen dan ca. 50 km om een sessie te vissen met risico dat de hengel breekt en ik weer huiswaarts moet gaan.

    Alvast bedankt.
    Groetjes Janneman
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Hier in België zijn ze even talrijk als de polders bij jullie. Maja da zal wel te ver zijn zeker. Ik heb er in mijn onmiddellijke omgeving 6. Had toch liever de polders gehad.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • jos
      Frequent aanwezig
      • 23-08-2003
      • 123

      #3
      dure hengel jan, ik heb hier nog een arca bamboehengel liggen die ikzo nu en dan gebruik voor met vaste hengel op karper te vissen.
      deze hengel was van mijn opa en met 22/100 met de pen bevis ik op deze wijze de karper en je moet anders drillen meen ik echt dan breekt t lijntje en jouw hengel niet gauw.

      Reageer

      • warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1496
        • haacht

        #4
        Om op zulke vijvers te vissen gebruik ik een sweeper van arca. Goedkope telescoop. Hier in de viswinkel zetten ze er gratis haakjes en een spriet op.
        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎