Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 71

Discussie: Lateraal kanaal

pennenbouwer Roha's schermafbeelding

Standaard

Vlietlanden Villapark Weddermeer
    De bewuste locatie kan om meerdere redenen gekozen zijn. Alleen was het handig geweest voor Sportvisserijnederland om deze motivatie te publiceren.
    - Hebben ze misschien meer belang bij deelname van dames uit het zuiden?
    - Willen ze door een dergelijk technisch water een zuivere schifting kunnen maken in de kwaliteit van de deelnemers?
    - Willen ze met deze locatie het motivatiepeil checken van de deelnemende dames die van ‘ver’ komen? (Wat heeft het voor zin als je niet vanuit Friesland naar Limburg wilt afreizen als er later van je in een eventueel damesteam wordt verwacht dat je interlands gaat vissen?!)
    - Wilden andere federaties deze organisatie niet op zich nemen of volgt er een roulatieschema voor de komende jaren zodat alle ‘gewesten’ aan bod komen?
    - Was Limburg nu weer eens aan de beurt omdat er de laatste tijd toch al geen nationale wedstrijden TC of NK’s worden gevist?

Zo zullen er beslist nog wel een aantal motivaties op te noemen zijn die je zou kunnen koppelen aan deze locatie. Het blijft echter speculatie en daardoor heeft discussie weing waarde.
    Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

Dacht dat ik beet had T3RR0R's schermafbeelding
    Leeftijd
    51

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atkk Bekijk bericht
    Dank je Marco. De dames wedstrijd is 14 september. Ze is pas 15 en kan niet met de match of bolo over weg. Nu was mij ook te oren gekomen dat het een keienkant is ipv een graskant. Heb je daarmisschien info over?

Reijntjes, het maakt me ook niet uit waar we naar toe moeten, het punt dat ik wilde maken was door de eerste reacties.
    Als de federatie beslist om in een teiltje te gaan vissen hebben we er ook allemaal mee te maken. Het is van uit Hellevoetsluis (maasvlakte) een beetje ver om even te gaan kijken en dan tot de conclusie komen dat je verkeerde dobbers, te korte tuigen ed bij je hebt. Nu heb ik even wat info van Marco, waar ik wat mee kan
    Ja, het is een verschrikkelijke keienkant, echter korter op het water liggen van die betonmatten.
    Op 6 juli vissen we inderdaad de selectie, zal een heel moeilijke visserij worden met weinig vis. September is een veel betere tijd om te vissen daar.
    Die tijd moet je gaan vissen op voorntjes en baarsjes. Misschien een enkele bliek, platte of winde als bonus.
    11 meter is een goede afstand om te vissen daar, dus dat zal geen probleem zijn.
    je kan komen kijken op 6 juli, maar verwacht er niet te veel van. Het zal in september zeker anders zijn met de visserij.
    Is natuurlijk wel een mooi dagje uit naar het zuiden en je hebt het water dan eens gezien.

Groet,

Marco

Leeftijd
    51

Standaard

Hier een oude foto,

Groet,

Marco

Newbie

Standaard

Bedankt voor de info Marco. We komen 6 juli inderdaad "even" naar Limburg. Gewoon om met eigen ogen te zien hoe er gevist wordt en afkijken naar de diete, dobbers ed. Leuk die foto, is het hele parcour zo?

NHSF Erelid The Frisian Viking's schermafbeelding
    Leeftijd
    59

Standaard

He zie ik mij daar zitten
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

6.    Advertentie

Leeftijd
    59

Standaard

Nou Frank het hoeft voor mij niet naar Friesland te komen hoor, maar lees het goed het NK DAMES op die klote keien neerzetten onbegrijpelijk

QUOTE=reijntjes;174661]precies atkk info vooraf is heel belangrijk en misschien moet je zelfs een keer gaan oefenen.
    Wat ik wilde zeggen dat veel mensen altijd zeuren over de kanalen in Limburg.Natuurlijk is goed viswater hier niet zo dicht bezaaid als in Friesland maar dat mag geen reden zijn om dan maar alle N'K's selecties etc daar te vissen. De omstandigheden zijn tijdens de wedstrijd voor iedereen gelijk en wie dan wint op zo een moeilijk water mag zich dan ook de terechte Kampioen noemen.[/QUOTE]

The Frisian Viking

Swingt(o)(i)pper reijntjes's schermafbeelding
    Leeftijd
    62

Standaard

Had je meer dan Marco ?

Als je het NK wint en ook internationaal wilt vissen kom je ongetwijfeld in het buitenland ook wel eens op de keien .
    Zoals Ronald al zegt we weten de redenen niet waarom deze keuze gemaakt is.
    Maar je weet vriend ik kom ook liever naar Friesland
    Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Leeftijd
    59

Standaard

Het zal niet veel geweest zijn, zoals het meestal was in die tijd dat ik daar regelmatig kwam. Slecht water vind ik, maar ik ben bevoordeeld omdat ik in een visrijke provincie woon.

The Frisian Viking

Leeftijd
    62

Standaard

En laten we eerlijk zijn de keien ligen er al dus de rest asfalteren is ook zo gedaan
    Groeten

Frank

Leeftijd
    51

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking Bekijk bericht
    He zie ik mij daar zitten
    Nee Gooitzen,

Die foto was een Limburgs feestje, selectie van een jaar of 10 terug.
    In die tijd werd er trouwens wel veel gevangen, 4-5 kilo kleine voorn.
    Zijn er toch 100 stuks ongeveer.

Groet,

Marco

12.    Advertentie

van god los terrorposje's schermafbeelding

Standaard

Als ik denk aan dames vissen dan denk ik aan een gezellig samenzijn, met als doel meer dames aan de waterkant te krijgen.
    Ik bedoel dan niet de dames van de TC, die vissen reeds hun wedstrijden om te slagen als international.
    Nee, de dames die zo nu en dan vissen hun vriend of man en wel nieuwsgierig zijn om te vissen met lokvoer en een vaste hengel.
    Een gezellig ontbijtje en daarna pas vissen, onder toeziend oog van kenners die de dames de fijne kneepjes bij brengen, maar ook talenten er uit pikken.

Het Lateraal kanaal is een geweldig water voor de vaste stok pikeurs onder ons. Echter te specifiek en te moeilijk voor de groep dames die men hoopt te bereiken.
    Het zal wel uitdraaien op een exclusief samenzijn van de reeds vissende dames, waarvan men al weet wie de winnaar zal worden en haar sponsor zal dolblij zijn....

Leeftijd
    62

Standaard

We hebben het hier over een NK dames en niet over een gezellig samenzijn volgens mij.
    Gezellig samenzijn kan bijvoorbeeld op nationale hengeldag maar hier gaat het om de pegels !
    Groeten

Frank

van god los terrorposje's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij heiligt het doel (meer vrouwen wedstrijden laten vissen) alle middelen!
    Dus minder pegels en mťťr gezelligheid.

Newbie

Standaard

Gezien sommige reacties denk ik dat sommige van jullie, of geen wedstrijdvisser zijn of bij de wedstrijden alleen maar vakvulling zijn. Ik vind het jammer dat er zoveel negative reacties komen op een simpele vraag ....beetje jammer

Frequent aanwezig
    Leeftijd
    55

Standaard

Hallo

Ik ben van mening dat de laatste 2 jaar de vangsten gemiddeld genomen weer beter zijn geworden aan het lateraal kanaal, en wat betreft die keien met een een goed plateau kun je er zitten als een koning of zoals het dan in September als een koningin !!
    En als je dan toch voor je eigen kop vist en een beetje lef hebt zou ik gokken alles of niets en met wat zwaardere dobbers van 2 tot 4 gram op 11 mtr wat uit de top te vissen met een centimeter of 35 - 40 overdiepte die over de bodem sleept, een klein beetje ver onder het voer het liefst diepvries ver deze is dood heeft de brasem graag en dan flink wat casters met pieren gebruiken, de pieren natuurlijk niet gelijk in het begin onder je voer maar na een tijdje iedere keer een balletje bijvoeren met geknipte pieren en als het stilstaat lekker strooien met die casters.
    Het blijft een gok maar ik heb al vaker gezien dat dit resulteerde in behoorlijk wat platte of te wel brasems.
    Verder vindt ik zelf het lateraal kanaal een mooi viswater, en ik kan jullie zeggen er wordt meer vis gevangen dan op de Maas want daar zijn het alleen maar nullen op de kaarten i.p.v. vis, een fenomeen dat de laatste jaren ook steeds erger wordt en waardoor de wedstrijden teruglopen in deelname vroeger 25 man nu zit je als je geluk hebt met 8 mensen, maar ja aangezien we niets beter hebben moeten we hopen op betere tijden.

groetjes Frenk.

18.    Advertentie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten