Lateraal kanaal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • atkk
    Newbie
    • 21-07-2012
    • 42
    • Hellevoetsluis

    Lateraal kanaal

    Zou iemand mij info over het Lateraalkanaal bij Horn kunnen geven. Mijn dochter wil hier aan het NK Dames mee gaan doen. Info over diepte, dobbers, voer, aas ed.
  • Foxdonut
    I have a bream!
    • 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

    #2
    Ik mag het haast niet zeggen maar ik zou in z'n algemeenheid afraden om op het Lateraalkanaal te gaan vissen. Waarom ik dit zeg? Als je kijkt naar het kostenaspect versus kans op een leuke visdag dan is het risico wel erg hoog het deksel op de neus te krijgen. In z'n algemeenheid is het Lateraalkanaal een zeer technisch water waar dun vissen lichte dobbers en verse de vase de regel zijn. Ik weet niet hoe bekend je dochter hiermee is maar tenzij ze miss al een tijdje de tc dames meevist word het wel een lastige zaak.
    Groet,

    Foxdonut


    www.wedstrijdvisser.com

    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

    Reageer

    • atkk
      Newbie
      • 21-07-2012
      • 42
      • Hellevoetsluis

      #3
      Ze heeft al 3x met het NK jeugd mee gedaan en ziet dit als een leuk dagje vissen. Ze heeft al vaker met ver gevist, dus dat zal wel lukken.

      Reageer

      • Roha
        pennenbouwer
        • 18-04-2005
        • 1175
        • Nijverdal

        #4
        Hier wat info van dit forum van alweer een paar jaartjes geleden;
        Groet'n,

        Ronald


        ><((('<><((('<><((('>
        www.dobberbouw.nl

        Reageer

        • The Frisian Viking
          NHSF Erelid
          • 27-06-2006
          • 5439
          • Feânwalden

          #5
          Ik zeg maak er een snelweg van !!!!!!!!!!!!!!!!!!, hoe kunnen ze nou besluiten om daar heen te gaan.
          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

          ik knibbelje foar gjin ien

          The Frisian Viking

          Reageer

          • Roha
            pennenbouwer
            • 18-04-2005
            • 1175
            • Nijverdal

            #6
            Zijn er ook nog jongens op dit forum die daar in de buurt wonen en er wel positief over zijn?
            Groet'n,

            Ronald


            ><((('<><((('<><((('>
            www.dobberbouw.nl

            Reageer

            • atkk
              Newbie
              • 21-07-2012
              • 42
              • Hellevoetsluis

              #7
              Bedank Roha, ik dacht daar net zo over. Ik kan het niet helpem dat Sportvisserij Neerland daar het 1e NK houdt. Ik had ook liever gezien dat ze in het Voornse kanaal gingen vissenn ( lekker dichtbij en bekend)

              Reageer

              • reijntjes
                Swingt(o)(i)pper
                • 12-12-2005
                • 3497
                • Asten

                #8
                Als we allemaal in eeen lekker dichtbij, bekend , veel vis water willen vissen waar is dan de sport ?
                Aan het lateraalkanaal komen de echte kampioenen boven.
                En laten we eerlijk zijn het wordt wel weer eens tijd dat er wat meer van dit soort wedstrijden in het zuiden gevist gaan worden want de afgelopen jaren zijn die daar niet meer georganisserd.
                Groeten

                Frank

                2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                2016 walk-over Blauforlaet !
                2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                Reageer

                • T3RR0R
                  Dacht dat ik beet had
                  • 15-09-2007
                  • 980
                  • Heerlen

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door atkk
                  Zou iemand mij info over het Lateraalkanaal bij Horn kunnen geven. Mijn dochter wil hier aan het NK Dames mee gaan doen. Info over diepte, dobbers, voer, aas ed.
                  Hoi,

                  wanneer is die wedstrijd? De tijd van het jaar bepaald welke manier je moet vissen.

                  Groet,

                  Marco
                  Lid Team Sensas Punt NL
                  marco@breamteam.nl
                  http://www.teamsensas.nl/

                  Reageer

                  • T3RR0R
                    Dacht dat ik beet had
                    • 15-09-2007
                    • 980
                    • Heerlen

                    #10
                    Hoi,

                    Diepte 4 a 5 deeltjes, dobbers 0,4 tot 1,5gr.
                    De te vangen vis baarsjes, voorntjes, bliekjes en een enkele platte.
                    Aas, verse, pinken en casters.
                    Voer schraal, en niet te veel.

                    Als ze het kan ook laten vissen met de match of bolo op 20 - 30 meter.

                    Groet,

                    Marco
                    Lid Team Sensas Punt NL
                    marco@breamteam.nl
                    http://www.teamsensas.nl/

                    Reageer

                    • atkk
                      Newbie
                      • 21-07-2012
                      • 42
                      • Hellevoetsluis

                      #11
                      Dank je Marco. De dames wedstrijd is 14 september. Ze is pas 15 en kan niet met de match of bolo over weg. Nu was mij ook te oren gekomen dat het een keienkant is ipv een graskant. Heb je daarmisschien info over?

                      Reijntjes, het maakt me ook niet uit waar we naar toe moeten, het punt dat ik wilde maken was door de eerste reacties.
                      Als de federatie beslist om in een teiltje te gaan vissen hebben we er ook allemaal mee te maken. Het is van uit Hellevoetsluis (maasvlakte) een beetje ver om even te gaan kijken en dan tot de conclusie komen dat je verkeerde dobbers, te korte tuigen ed bij je hebt. Nu heb ik even wat info van Marco, waar ik wat mee kan

                      Reageer

                      • reijntjes
                        Swingt(o)(i)pper
                        • 12-12-2005
                        • 3497
                        • Asten

                        #12
                        precies atkk info vooraf is heel belangrijk en misschien moet je zelfs een keer gaan oefenen.
                        Wat ik wilde zeggen dat veel mensen altijd zeuren over de kanalen in Limburg.Natuurlijk is goed viswater hier niet zo dicht bezaaid als in Friesland maar dat mag geen reden zijn om dan maar alle N'K's selecties etc daar te vissen. De omstandigheden zijn tijdens de wedstrijd voor iedereen gelijk en wie dan wint op zo een moeilijk water mag zich dan ook de terechte Kampioen noemen.
                        Groeten

                        Frank

                        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                        2016 walk-over Blauforlaet !
                        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                        Reageer

                        • atkk
                          Newbie
                          • 21-07-2012
                          • 42
                          • Hellevoetsluis

                          #13
                          Ik ben ook van plan om 6 juli te gaan kijken, dan is er een federatie wedstrijd. Hopelijk zie ik daar veel info die me een eind op weg kan helpen

                          André

                          Reageer

                          • Foxdonut
                            I have a bream!
                            • 09-04-2010
                            • 1237
                            • Gro

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
                            precies atkk info vooraf is heel belangrijk en misschien moet je zelfs een keer gaan oefenen.
                            Wat ik wilde zeggen dat veel mensen altijd zeuren over de kanalen in Limburg.Natuurlijk is goed viswater hier niet zo dicht bezaaid als in Friesland maar dat mag geen reden zijn om dan maar alle N'K's selecties etc daar te vissen. De omstandigheden zijn tijdens de wedstrijd voor iedereen gelijk en wie dan wint op zo een moeilijk water mag zich dan ook de terechte Kampioen noemen.
                            Zou het niet direct gezeur noemen, ongetwijfeld zal men heus wel een visje kunnen vangen op het Lateraalkanaal. Maar dan mis je juist de hele essentie het hele verhaal van het open NK dames is juist opgestart om meer dames aan het vissen te krijgen bijv door een mogelijke instroom bij de TC. Doel van sportvisserij nl (mag ik ten zeerste aannemen) is het laagdrempelig en toegankelijk houden van zo'n evenement voor de vissende dames. Dan had je beter voor een centrale plek kunnen kiezen in NL en een water dat de inzet van de vrouwelijke vissers eerder zou belonen.

                            Denk niet dat een meisje van een jaar of 15 met een 6.5 meter hengel en wat maden en een lokvoertje het snel bekeken heeft op zo'n NK aan het lateraalkanaal. En wie is daarmee gebaat? niemand...
                            Groet,

                            Foxdonut


                            www.wedstrijdvisser.com

                            Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                            Reageer

                            • atkk
                              Newbie
                              • 21-07-2012
                              • 42
                              • Hellevoetsluis

                              #15
                              Wel foxdonut, ze vist gewoon met 11 mtr en kan er goed mee over weg. Maar ik snap je punt. Misschien had sportvisserij Nederland ook een "makkelijker" water moeten kiezen. Maar ja ze willen natuurlijk ook een selectie kunnen maken voor eventuele interlands en dan kan je ook niet kiezen. Ik heb ook niet veel hoop voor haar, daar ze toch tegen dde nederlandse selectie en meiiden van de TC moet vissen en daar is ze nog lang niet aan toe. Maar wie weet kan ze voor haar zelf een mooie wedstrijd neerzetten en een ervaring rijker

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎