Lateraal kanaal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

    #16
    De bewuste locatie kan om meerdere redenen gekozen zijn. Alleen was het handig geweest voor Sportvisserijnederland om deze motivatie te publiceren.
    - Hebben ze misschien meer belang bij deelname van dames uit het zuiden?
    - Willen ze door een dergelijk technisch water een zuivere schifting kunnen maken in de kwaliteit van de deelnemers?
    - Willen ze met deze locatie het motivatiepeil checken van de deelnemende dames die van ‘ver’ komen? (Wat heeft het voor zin als je niet vanuit Friesland naar Limburg wilt afreizen als er later van je in een eventueel damesteam wordt verwacht dat je interlands gaat vissen?!)
    - Wilden andere federaties deze organisatie niet op zich nemen of volgt er een roulatieschema voor de komende jaren zodat alle ‘gewesten’ aan bod komen?
    - Was Limburg nu weer eens aan de beurt omdat er de laatste tijd toch al geen nationale wedstrijden TC of NK’s worden gevist?

    Zo zullen er beslist nog wel een aantal motivaties op te noemen zijn die je zou kunnen koppelen aan deze locatie. Het blijft echter speculatie en daardoor heeft discussie weing waarde.
    Groet'n,

    Ronald


    ><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

    Reageer

    • T3RR0R
      Dacht dat ik beet had
      • 15-09-2007
      • 980
      • Heerlen

      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door atkk
      Dank je Marco. De dames wedstrijd is 14 september. Ze is pas 15 en kan niet met de match of bolo over weg. Nu was mij ook te oren gekomen dat het een keienkant is ipv een graskant. Heb je daarmisschien info over?

      Reijntjes, het maakt me ook niet uit waar we naar toe moeten, het punt dat ik wilde maken was door de eerste reacties.
      Als de federatie beslist om in een teiltje te gaan vissen hebben we er ook allemaal mee te maken. Het is van uit Hellevoetsluis (maasvlakte) een beetje ver om even te gaan kijken en dan tot de conclusie komen dat je verkeerde dobbers, te korte tuigen ed bij je hebt. Nu heb ik even wat info van Marco, waar ik wat mee kan
      Ja, het is een verschrikkelijke keienkant, echter korter op het water liggen van die betonmatten.
      Op 6 juli vissen we inderdaad de selectie, zal een heel moeilijke visserij worden met weinig vis. September is een veel betere tijd om te vissen daar.
      Die tijd moet je gaan vissen op voorntjes en baarsjes. Misschien een enkele bliek, platte of winde als bonus.
      11 meter is een goede afstand om te vissen daar, dus dat zal geen probleem zijn.
      je kan komen kijken op 6 juli, maar verwacht er niet te veel van. Het zal in september zeker anders zijn met de visserij.
      Is natuurlijk wel een mooi dagje uit naar het zuiden en je hebt het water dan eens gezien.

      Groet,

      Marco
      Lid Team Sensas Punt NL
      marco@breamteam.nl
      http://www.teamsensas.nl/

      Reageer

      • T3RR0R
        Dacht dat ik beet had
        • 15-09-2007
        • 980
        • Heerlen

        #18
        Hier een oude foto,



        Groet,

        Marco
        Lid Team Sensas Punt NL
        marco@breamteam.nl
        http://www.teamsensas.nl/

        Reageer

        • atkk
          Newbie
          • 21-07-2012
          • 42
          • Hellevoetsluis

          #19
          Bedankt voor de info Marco. We komen 6 juli inderdaad "even" naar Limburg. Gewoon om met eigen ogen te zien hoe er gevist wordt en afkijken naar de diete, dobbers ed. Leuk die foto, is het hele parcour zo?

          Reageer

          • The Frisian Viking
            NHSF Erelid
            • 27-06-2006
            • 5439
            • Feânwalden

            #20
            He zie ik mij daar zitten
            Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

            ik knibbelje foar gjin ien

            The Frisian Viking

            Reageer

            • The Frisian Viking
              NHSF Erelid
              • 27-06-2006
              • 5439
              • Feânwalden

              #21
              Nou Frank het hoeft voor mij niet naar Friesland te komen hoor, maar lees het goed het NK DAMES op die klote keien neerzetten onbegrijpelijk


              QUOTE=reijntjes;174661]precies atkk info vooraf is heel belangrijk en misschien moet je zelfs een keer gaan oefenen.
              Wat ik wilde zeggen dat veel mensen altijd zeuren over de kanalen in Limburg.Natuurlijk is goed viswater hier niet zo dicht bezaaid als in Friesland maar dat mag geen reden zijn om dan maar alle N'K's selecties etc daar te vissen. De omstandigheden zijn tijdens de wedstrijd voor iedereen gelijk en wie dan wint op zo een moeilijk water mag zich dan ook de terechte Kampioen noemen.[/QUOTE]
              Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

              ik knibbelje foar gjin ien

              The Frisian Viking

              Reageer

              • reijntjes
                Swingt(o)(i)pper
                • 12-12-2005
                • 3497
                • Asten

                #22
                Had je meer dan Marco ?

                Als je het NK wint en ook internationaal wilt vissen kom je ongetwijfeld in het buitenland ook wel eens op de keien .
                Zoals Ronald al zegt we weten de redenen niet waarom deze keuze gemaakt is.
                Maar je weet vriend ik kom ook liever naar Friesland
                Groeten

                Frank

                2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                2016 walk-over Blauforlaet !
                2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                Reageer

                • The Frisian Viking
                  NHSF Erelid
                  • 27-06-2006
                  • 5439
                  • Feânwalden

                  #23
                  Het zal niet veel geweest zijn, zoals het meestal was in die tijd dat ik daar regelmatig kwam. Slecht water vind ik, maar ik ben bevoordeeld omdat ik in een visrijke provincie woon.
                  Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                  ik knibbelje foar gjin ien

                  The Frisian Viking

                  Reageer

                  • reijntjes
                    Swingt(o)(i)pper
                    • 12-12-2005
                    • 3497
                    • Asten

                    #24
                    En laten we eerlijk zijn de keien ligen er al dus de rest asfalteren is ook zo gedaan
                    Groeten

                    Frank

                    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                    2016 walk-over Blauforlaet !
                    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                    Reageer

                    • T3RR0R
                      Dacht dat ik beet had
                      • 15-09-2007
                      • 980
                      • Heerlen

                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
                      He zie ik mij daar zitten
                      Nee Gooitzen,

                      Die foto was een Limburgs feestje, selectie van een jaar of 10 terug.
                      In die tijd werd er trouwens wel veel gevangen, 4-5 kilo kleine voorn.
                      Zijn er toch 100 stuks ongeveer.

                      Groet,

                      Marco
                      Lid Team Sensas Punt NL
                      marco@breamteam.nl
                      http://www.teamsensas.nl/

                      Reageer

                      • terrorposje
                        van god los
                        • 26-07-2006
                        • 74
                        • utrecht

                        #26
                        Als ik denk aan dames vissen dan denk ik aan een gezellig samenzijn, met als doel meer dames aan de waterkant te krijgen.
                        Ik bedoel dan niet de dames van de TC, die vissen reeds hun wedstrijden om te slagen als international.
                        Nee, de dames die zo nu en dan vissen hun vriend of man en wel nieuwsgierig zijn om te vissen met lokvoer en een vaste hengel.
                        Een gezellig ontbijtje en daarna pas vissen, onder toeziend oog van kenners die de dames de fijne kneepjes bij brengen, maar ook talenten er uit pikken.

                        Het Lateraal kanaal is een geweldig water voor de vaste stok pikeurs onder ons. Echter te specifiek en te moeilijk voor de groep dames die men hoopt te bereiken.
                        Het zal wel uitdraaien op een exclusief samenzijn van de reeds vissende dames, waarvan men al weet wie de winnaar zal worden en haar sponsor zal dolblij zijn....

                        Reageer

                        • reijntjes
                          Swingt(o)(i)pper
                          • 12-12-2005
                          • 3497
                          • Asten

                          #27
                          We hebben het hier over een NK dames en niet over een gezellig samenzijn volgens mij.
                          Gezellig samenzijn kan bijvoorbeeld op nationale hengeldag maar hier gaat het om de pegels !
                          Groeten

                          Frank

                          2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                          2016 walk-over Blauforlaet !
                          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                          Reageer

                          • terrorposje
                            van god los
                            • 26-07-2006
                            • 74
                            • utrecht

                            #28
                            Volgens mij heiligt het doel (meer vrouwen wedstrijden laten vissen) alle middelen!
                            Dus minder pegels en méér gezelligheid.

                            Reageer

                            • atkk
                              Newbie
                              • 21-07-2012
                              • 42
                              • Hellevoetsluis

                              #29
                              Gezien sommige reacties denk ik dat sommige van jullie, of geen wedstrijdvisser zijn of bij de wedstrijden alleen maar vakvulling zijn. Ik vind het jammer dat er zoveel negative reacties komen op een simpele vraag ....beetje jammer

                              Reageer

                              • frenk
                                Frequent aanwezig
                                • 10-03-2009
                                • 128
                                • beesel

                                #30
                                Hallo

                                Ik ben van mening dat de laatste 2 jaar de vangsten gemiddeld genomen weer beter zijn geworden aan het lateraal kanaal, en wat betreft die keien met een een goed plateau kun je er zitten als een koning of zoals het dan in September als een koningin !!
                                En als je dan toch voor je eigen kop vist en een beetje lef hebt zou ik gokken alles of niets en met wat zwaardere dobbers van 2 tot 4 gram op 11 mtr wat uit de top te vissen met een centimeter of 35 - 40 overdiepte die over de bodem sleept, een klein beetje ver onder het voer het liefst diepvries ver deze is dood heeft de brasem graag en dan flink wat casters met pieren gebruiken, de pieren natuurlijk niet gelijk in het begin onder je voer maar na een tijdje iedere keer een balletje bijvoeren met geknipte pieren en als het stilstaat lekker strooien met die casters.
                                Het blijft een gok maar ik heb al vaker gezien dat dit resulteerde in behoorlijk wat platte of te wel brasems.
                                Verder vindt ik zelf het lateraal kanaal een mooi viswater, en ik kan jullie zeggen er wordt meer vis gevangen dan op de Maas want daar zijn het alleen maar nullen op de kaarten i.p.v. vis, een fenomeen dat de laatste jaren ook steeds erger wordt en waardoor de wedstrijden teruglopen in deelname vroeger 25 man nu zit je als je geluk hebt met 8 mensen, maar ja aangezien we niets beter hebben moeten we hopen op betere tijden.

                                groetjes Frenk.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎