Lateraal kanaal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • T3RR0R
    Dacht dat ik beet had
    • 15-09-2007
    • 980
    • Heerlen

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door frenk
    Hallo

    Ik ben van mening dat de laatste 2 jaar de vangsten gemiddeld genomen weer beter zijn geworden aan het lateraal kanaal, en wat betreft die keien met een een goed plateau kun je er zitten als een koning of zoals het dan in September als een koningin !!
    En als je dan toch voor je eigen kop vist en een beetje lef hebt zou ik gokken alles of niets en met wat zwaardere dobbers van 2 tot 4 gram op 11 mtr wat uit de top te vissen met een centimeter of 35 - 40 overdiepte die over de bodem sleept, een klein beetje ver onder het voer het liefst diepvries ver deze is dood heeft de brasem graag en dan flink wat casters met pieren gebruiken, de pieren natuurlijk niet gelijk in het begin onder je voer maar na een tijdje iedere keer een balletje bijvoeren met geknipte pieren en als het stilstaat lekker strooien met die casters.
    Het blijft een gok maar ik heb al vaker gezien dat dit resulteerde in behoorlijk wat platte of te wel brasems.
    Verder vindt ik zelf het lateraal kanaal een mooi viswater, en ik kan jullie zeggen er wordt meer vis gevangen dan op de Maas want daar zijn het alleen maar nullen op de kaarten i.p.v. vis, een fenomeen dat de laatste jaren ook steeds erger wordt en waardoor de wedstrijden teruglopen in deelname vroeger 25 man nu zit je als je geluk hebt met 8 mensen, maar ja aangezien we niets beter hebben moeten we hopen op betere tijden.

    groetjes Frenk.
    Hoi Frenk,

    Bij welke wedstrijden heb je dat dan gezien van die behoorlijk wat platte?
    Ik kan me niet herinneren dat er behoorlijk wat platte worden gevangen, wel enkele en meestal maar 1 per visser.
    Dat is dus een heel grote gok, vorig jaar met de teamwedstrijden was het ook de voorn die het moest doen en eigenlijk ook nog uit de kant met de match of bolo.
    Dat met die ver kan ik wel in meegaan, al zou ik in het begin ook levende ver mee gooien in een niet wolkende leem of gewoon in het voer.
    Casters met mate brengen en pieren zou ik niet doen, maar dat moet ieder zelf weten natuurlijk.
    Laatste selectie daar viste ik een 2 in mijn vak met 3 platjes na er eerst 5 verspeeld te hebben. Ik heb toen helemaal geen ver gezet, enkel een beetje voer met wat casters en mais. Was wel een andere tijd van het jaar en ik wist uit de trainingen vooraf dat er platten te vangen waren. De wedstrijd werd toen gewonnen met iets boven de 3,5kg.

    Groet,

    Marco
    Lid Team Sensas Punt NL
    marco@breamteam.nl
    http://www.teamsensas.nl/

    Reageer

    • The Frisian Viking
      NHSF Erelid
      • 27-06-2006
      • 5439
      • Feânwalden

      #32
      Daar heeft Marco wel een punt hoor, ik zou daar ook zuinig zijn met voer en aas.

      Volgens mij heeft Frenk een ander water in zijn hoofd ( behoorlijk wat platte )
      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

      ik knibbelje foar gjin ien

      The Frisian Viking

      Reageer

      • frenk
        Frequent aanwezig
        • 10-03-2009
        • 128
        • beesel

        #33
        Hallo

        Ik ben toch een heel andere mening toe gedaan, namelijk dat dit een visser betreft van ik meen uit Meijel, welke altijd op het lateraal kanaal op de zelfde wijze vist ik heb er een keer een hele wedstrijd achter gezeten en toen viste deze persoon met dobbers van minimaal 2 gram tot 4 gram voerde weinig voer maar cupte wel een bol of 8 leem met rijkelijk casters en geknipte pieren hij werd toen federatief kampioen en 2 jaar later flikte hij dit weer, hij viste erg statisch en cupte geregeld een bolletje leem met casters en pieren bij dat resulteerde later op de wedstrijd op platte hij ving er toen een stuk of 5 maar heeft er ook zeker 6 of 7 verspeeld, dus zeg nu niet dat dit niet kan.
        Ik denk dat de laatste jaren door het teruglopen van de deelnames er individueel nog maar een handje vol mensen meedoen, de rest van de deelnemers vist in een korps en dan wordt er anders gevist het namelijk belangrijk om van de nul af te komen en je te houden aan de tactiek welke met betreffend korps is afgesproken, dan krijg je een heel andere visserij te zien want ieder wil in dienst van het team (korps) vissen.
        Wij hebben er in het begin van het jaar een paar keer gevist en iemand van onze club viste er 9,50 hengel en 9 mtr snoer met dobbers van 4 gram van de 4 keer won deze persoon 3 keer overtuigend de laatste keer had hij zelfs 9 platte met een gewicht van 5860 gram hij had gepeild met het peillood op het loodje boven het lusje en de dobber gelijk gezet met het water als onderlijn gebruikte hij een 40 cm lange lijn bij de eerste hengel vooor het eerste 1 a 11/2 uur daarna pakte hij de 2e hengel maar hier zat een onderlijn aan van 80 cm tot 1 meter haak 12 en dan pieren hierop of flink wat casters deze had hij ook in het voer verwerkt.
        Dus zeg nu niet dat er geen platte te vangen zijn, ik denk persoonlijk dat als je met wat lef durft te vissen je ook platte kunt vangen je moet alleen het geluk hebben dat het kanaal niet de hele tijd op en af ligt te stromen maar dat je ook tijden hebt waar het stilstaat dan kun je het aas voor de platte stil aanbieden en hapt deze ook toe.

        groetjes Frenk.

        Reageer

        • T3RR0R
          Dacht dat ik beet had
          • 15-09-2007
          • 980
          • Heerlen

          #34
          Hoi Frenk,

          Ik zeg ook niet dat er geen platte te vangen zijn. Maar een verenigingswedstrijd vergelijken met een NK gaat niet.
          Of je de vis deelt met 10 man of met 100 is een groot verschil.
          Als er voor de dames gekeken wordt wat de kwaliteiten zijn, dan adviseer ik zeker jou manier van vissen niet, want op de hengel zitten kan eenieder. Daar is het juist belangrijk om te laten zien dat je in dienst van een (Nederlands dames)team kan vissen en niet dat je kan gokken.
          Wat je zegt over die kampioenschappen dat klopt, die man (Hans Vissers)wint inderdaad twee keer op dezelfde manier op het zelfde water de selectie. Ik heb de laatste keer ook ongeveer op die wijze gevist en maak een 2 in mijn vak en 6e totaal, 5 platte verspeeld en 3 eruit. Twee teamgenoten van mij op dezelfde manier ook in de top vijftien. Maar.... we deden dat, omdat onze 5e man ziek was en we geen reserve hadden en dus als team niks konden maken en er toen maar voor kozen om voor eigen glorie te gaan. Wat ook gezegd moet worden dat ons 4e teamlid toen gewoon een 0 viste, dat is het risico van die manier van vissen. Er zijn toen ongeveer 40 nullen gevallen dus dat zegt genoeg denk ik zo. De keuze is dus aan de dochter van de vraagsteller.
          Voorzichtig, technisch vissen en laten zien wat je kan en waarschijnlijk een redelijk resultaat, of gaan voor de winst en niet veel kunnen laten zien.
          eerlijk gezegd zou ik gaan voor het laatste omdat ze toch pas 15 is en nog te jong is om internationaal te gaan. Dan kan je beter in de toekomst een resultaat in je zak hebben zitten van nu, want over een tijdje weet toch niemand meer hoe je gewonnen hebt, alleen maar dat je gewonnen hebt. Maak je een 0, nou jammer dan en de volgende keer beter.


          Groeten,

          Marco
          Lid Team Sensas Punt NL
          marco@breamteam.nl
          http://www.teamsensas.nl/

          Reageer

          • frenk
            Frequent aanwezig
            • 10-03-2009
            • 128
            • beesel

            #35
            Hallo T3RROR

            Inderdaad een verenigingswedstrijd is geen NK, maar ik begreep uit het vorige bericht dat er bijna niets te vangen was op het lateraal kanaal dus vandaar.
            Verder ben ik toch ervan overtuigd dat indien iedere deelnemer zo durft te vissen om alles of niets te gokken er toch wel een verrassende uitslag zou komen in tegenstelling tot andere jaren.
            Maar zoals het nu is is het overal slecht, ik zag de vissen bij ons vanavond langs de kant in het groen met hun rug bovenkomen ze zijn dus nu pas aan het beginnen met paaien op de Maas en het is reedsJuni dit is ruim 2 maanden later dan normaal.
            Ik hoop dat het gauw weer overal beter wordt bij ons in het "zuiden".

            groetjes Frenk.

            Reageer

            • T3RR0R
              Dacht dat ik beet had
              • 15-09-2007
              • 980
              • Heerlen

              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door frenk
              Hallo T3RROR

              Inderdaad een verenigingswedstrijd is geen NK, maar ik begreep uit het vorige bericht dat er bijna niets te vangen was op het lateraal kanaal dus vandaar.
              Verder ben ik toch ervan overtuigd dat indien iedere deelnemer zo durft te vissen om alles of niets te gokken er toch wel een verrassende uitslag zou komen in tegenstelling tot andere jaren.
              Maar zoals het nu is is het overal slecht, ik zag de vissen bij ons vanavond langs de kant in het groen met hun rug bovenkomen ze zijn dus nu pas aan het beginnen met paaien op de Maas en het is reedsJuni dit is ruim 2 maanden later dan normaal.
              Ik hoop dat het gauw weer overal beter wordt bij ons in het "zuiden".

              groetjes Frenk.
              Ja Frenk,

              Ik hoop het ook, de selecties komen eraan.
              In Maasbracht wordt ook gene drol gevangen heb ik gehoord, moet er zelf ook nog gaan trainen net als op het lateraal, maar ben er bang voor.

              Groet,

              Marco
              Lid Team Sensas Punt NL
              marco@breamteam.nl
              http://www.teamsensas.nl/

              Reageer

              • zev
                Zomaar Een Visser
                • 10-01-2009
                • 86
                • Echt

                #37
                @atkk Het is bij deelname aan een wedstrijd belangrijk jezelf enkele doelen te stellen. Je kunt wel tot doel hebben om te winnen, maar op een onbekend water is dit niet reeel. Ik lees dat ze vooral gaat voor een fijne dag vissen.

                Mijn advies: ga proberen voor de voorntjes die wegen 50-100 gram (er zitten ook dikkere voorns maar tijdens wedstrijden worden die nauwelijks gevangen). Probeer er meer dan 50 te vangen en je hebt een leuke visdag. Ik weet niet hoeveel topsets ze tot beschikking heeft, maar bij 2 topsets dobbers 1x 0,8 gram en 1x 1,5 gram (bijv jolly van Colmic). 4a5 delen lijn. Staande haak. Gewoon voornvoertje met 1a2 pakken vere + casters.

                Uitgaande van de vangsten van afgelopen jaren dient er voor een goede uitslag in september voorn gevangen te worden en bij de selectie in juli bliek of brasem. Of dat dit jaar ook zo is?
                Gokken op brasem in september zou ikzelf nooit doen. Als je er 2 vangt kom je nog tekort op de voornvissers en meer dan 2 brasems tijdens een grote wedstrijd lukt maar enkele vissers.

                Het is natuurlijk wel zo dat voor alle dames dit een redelijk onbekend water is, wat tot uiting kan komen in toch lagere aantallen voorntjes.

                Reageer

                • Jim
                  Frequent aanwezig
                  • 25-09-2003
                  • 132
                  • kessel

                  #38
                  Maasbracht is inderdaad niet Best Marco gisteren daar gevist de open wedstrijd van st petrus linne de vangsten waren bedroevend

                  Gr

                  Reageer

                  • T3RR0R
                    Dacht dat ik beet had
                    • 15-09-2007
                    • 980
                    • Heerlen

                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jim
                    Maasbracht is inderdaad niet Best Marco gisteren daar gevist de open wedstrijd van st petrus linne de vangsten waren bedroevend

                    Gr
                    Ik ga daar volgende week maandag vissen, wat waren de vangsten?

                    Grt,

                    Marco
                    Lid Team Sensas Punt NL
                    marco@breamteam.nl
                    http://www.teamsensas.nl/

                    Reageer

                    • Jim
                      Frequent aanwezig
                      • 25-09-2003
                      • 132
                      • kessel

                      #40
                      Hoy Marco
                      suc6 dan laat ff weten hoe het ging gisteren met 5 uur vissen was 480gr hoog ik had 478 gr derde had 400 gr winaar had 2 baarzen ik had 1 baars en 1 voorn de rest had alleen grondels (heeft iemand een tip voor een goed grondelvoer??)

                      Gr

                      Reageer

                      • T3RR0R
                        Dacht dat ik beet had
                        • 15-09-2007
                        • 980
                        • Heerlen

                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jim
                        Hoy Marco
                        suc6 dan laat ff weten hoe het ging gisteren met 5 uur vissen was 480gr hoog ik had 478 gr derde had 400 gr winaar had 2 baarzen ik had 1 baars en 1 voorn de rest had alleen grondels (heeft iemand een tip voor een goed grondelvoer??)

                        Gr
                        Oow Jim,

                        Dat is nog erger als ik dacht, de brasem en bliek is er dan echt helemaal niet.
                        Jammer, dat met de selectie over twee weken......
                        Maar ik ga toch en laat het wel weten.

                        Groet,

                        Marco
                        Lid Team Sensas Punt NL
                        marco@breamteam.nl
                        http://www.teamsensas.nl/

                        Reageer

                        • frenk
                          Frequent aanwezig
                          • 10-03-2009
                          • 128
                          • beesel

                          #42
                          Hallo

                          Ja de maas is volgens mij wat betreft aan vis uit aan het sterven de vangsten lopen ieder jaar drastisch achteruit.
                          Wij hebben bij ons in beesel over 4 wp wedstrijden van 4 uur met 9 man in totaal 58 vissen gevangen de laatste 2 wedstrijden had zelf iedereen niets zo gaat het hele wedstrijd gebeuren naar de ......

                          Groetjes Frenk.

                          Reageer

                          • Jim
                            Frequent aanwezig
                            • 25-09-2003
                            • 132
                            • kessel

                            #43
                            Hoj Frenk
                            ik kan je alleen maar gelijk geven het wordt van kwaad tot erger bij de verenigings wedstrijden: als je een vis vangt ben je al bijna zeker dat je in de prijzen zit momenteel hier zitten iedere nacht overal polen te vissen die de weinige vis die ze nog vangen gelijk slachten ze vissen gewoon overal (prive water,verenigingswater)en hebben schijt aan controleurs want deze komen toch nooit, controle is er totaal niet ik heb nog NOOIT bij ons aan de maas controle gehad dan nog de aalsgolvers problematiek en dan nog eens de beroepsvisser waar ook totaal geen controle op is dan is onze hobby op sterven na dood en bij de federatie slapen ze maar gewoon door ik begrijp er werkelijk niets meer van. Ze moesten verbieden om vis mee te nemen!! gewoon bekeuren en niet te weinig ook.ik denk dat we maar vast moeten gaan zoeken naar een grote vijver waar we kunnen gaan feederen ,om toch nog ergens een visje te kunnen vangen
                            Gr

                            Reageer

                            • frenk
                              Frequent aanwezig
                              • 10-03-2009
                              • 128
                              • beesel

                              #44
                              hallo Jim

                              Ik denk dat het niet slecht zou zijn om een verbod in te stellen voor het gebruik van een leefnet en het in bezit hebben van vis.
                              Het gebruik van een leefnet mag alleen met wedstrijden welke zijn aangevraagd bij de Federatie.
                              Ook zouden we veel meer boa's in dienst moeten hebben, de huidige bezetting is veel te weinig, dan kan er ook met regelmaat gecontroleerd worden.

                              Groetjes Frenk.

                              Reageer

                              • Jim
                                Frequent aanwezig
                                • 25-09-2003
                                • 132
                                • kessel

                                #45
                                Marco heb je al gevist in maasbracht?
                                ik ga er morgen(dinsdag) heen

                                Gr Twan

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎