onrustige brasem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • minimus
    Specimen Hunter
    • 19-03-2003
    • 1203
    • Tilburg

    onrustige brasem

    De laatste weken ving ik goed brasem, maar vandaag was het knudde. Ik ving er weliswaar 13 van 40+ maar ik verspeelde er een vegelijkbaar aantal. Bovendien waren van de gevangen vis er zeker 5 "verkeerd" gehaakt. Ik merkte vandaag dat de brasem onrustig was. Onrustig op de stek wat resulteerde in veel lijnzwemmers maar in tegenstelling tot vorige weken ook onrustig aan de kant. Veel gespartel in het netje en veel gespartel bij het terugzetten. De vraag die daar op volgt is natuurlijk hoe komt dat. Heeft dat met aflopen van de paai te maken. Of misschien omdat de wind de noordoost hoek is ingegaan ?? Het was in de wind ronduit koud !!
    Ik heb nog geprobeerd op tussen twee waters te vissen maar daar zat de brasem niet. En ook naast de voerplek was er geen brasem. Het was alsof het snelle rushes waren. 20 minuten vangen, uur geen brasem, weer even vangen en weer complete stilte. De brasem was zo onrustig dat het erop leek dat zelfs een voertapijt van Minimus ze geen ruk interesseerde. Vreemde gewaarwording !!
    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.
  • Sido
    Sportvisser
    • 06-09-2005
    • 801
    • dorpje aan franekervaart

    #2
    als je mijn verhaal hoort ben je wel weer gelukkig hoor, k heb de hele middag gevist, 3 baarsjes en 1 krab
    Sido
    ____
    HSV: De Deinende Dobber

    Reageer

    • Mestpiertje
      Newbie
      • 02-01-2006
      • 31
      • Enschede

      #3
      Het is niet het einde van de paaitijd maar ze beginnen net. Vandaar dat gerommel in het net en in het riet.

      Gr.
      John

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #4
        Hallo Minimus

        we deden vandaag een voertestje met twee man op de maas
        en daar hadden we het zelfde gedrag ( velle beten en dan weer effen zwak )
        aan de pukkeltjes te zien zit die paaitijd er aan te komen of is al begonnen

        de test was overigens geslaagd
        gr Gerard

        Reageer

        • thomas1
          Komt net kijken
          • 29-01-2006
          • 76

          #5
          Hallo Minimus,

          Even een hele andere vraag, wanneer is een vis 'verkeerd' gehaakt?

          -----------------------

          M.V.G.
          Thomas

          Reageer

          • maarten
            Newbie
            • 21-04-2006
            • 10

            #6
            Hallo minimus
            De brasem is inderdaad aan het paaien begonnen. Vorig jaar om deze tijd had ik al een paar succesvolle visdagen achter de rug.Eind april ving ik toen mijn grootste brasem tot nu toe, 69cm. Vorig weekend ben ik ook gaan vissen en heb geen schub gevangen. Gewoon nog te koud of zo. Gisteren ben ik naar mijn favoriete viswater gaan kijken en ik zag dat ze inderdaad aan het paaien waren. Veel gespring en drukte. Ik heb het al eens geprobeerd om daar mijn aas tussen te gooien, maar niks dus! Ze hebben nu even alleen inerresse in iets anders .Dit jaar is alles gewoon wat later dan vorig jaar. Dus de watertemperatuur wordt ook later hoger,wat resulteerd in later paaien. Je moet niet denken" vorig jaar om deze tijd ving ik al zo en zo veel". De natuur houdt zich niet aan data. Ik ga gewoon om de paar dagen bij het water kijken, en als ik zie dat de brasem niet meer zoveel drukte maakt, ga ik vissen! Ik heb de indruk dat de brasem na het paaien uitgehongerd is, want na de paaitijd vang ik me altijd klem! Misschien is dit alleen maar een idee, dus wie het weet mag het zeggen!

            Reageer

            • minimus
              Specimen Hunter
              • 19-03-2003
              • 1203
              • Tilburg

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door thomas1

              Hallo Minimus,

              Even een hele andere vraag, wanneer is een vis 'verkeerd' gehaakt?

              -----------------------

              M.V.G.
              Thomas
              Als hij niet in de bek gehaakt is maar zoals vandaag bijvoorbeeld in zijn oog, in zijn onderkaak en in zijn vin.
              (in Brabant -misschien ook elders - noemen we dat een gepikkelde vis)
              En dan maak ik meteen van de gelegenheid gebruik om te melden dat ik de brasem die ik in zijn oog haakte met de nodige zorg onthaakt heb door de haak te knippen. Vissen die je in hun oog haakt moet je absoluut niet proberen te onthaken want je maakt meer kapot dan je lief is. Haak knippen is de enige optie !! (maar dit even terzijde)

              As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎