Karpervissen met vaste stok?

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • peter postema
    Newbie
    • 01-01-2003
    • 20

    #46
    Heren,
    bedankt voor jullie reacties, ik ben enigzinds op de hoogte van het vissen van karper op de vaste stok daar ik ook ooit met mn opa met het bamboehengeltje ben gestart

    hierna enige jaren mij met de witvisserij bezig gehouden waarin het onoverkomelijk is dat je karper haakt (veel zweepjes ) totdat ik zelf met elastiek ging vissen)

    later heeft de witvisserij en de wedstrijdvisserij mijn interesse had verloren door bepaalde oorzaken.

    Ik ben toen overgestapt op de karpervisserij wat ik met veel liefde beoefen, ik sta zeker open voor andere technieken dus zal dit in 2003 zeker proberen.
    heb natuurlijk mij oude hengels nog liggen, is er een keuze die jullie maken qua draad en hengels? ben hier wel benieuwd naar namelijk.

    Jan, begrijp wat je bedoelt aan te geven met grote wateren alleen ben ik het niet helemaal met je achterliggende voergedachte eens daar je me hierover op dit moment te weinig info geeft. de wijze van voeren gaat namelijk niet op voor elk water en je strategiebepaling maar dat is off-topic en hier kunnen we het eventueel via mail nog wel eens over hebben.

    MVG,
    Peter


    [Gewijzigd door peter postema op woensdag 19 februari 2003 @ 21:08]
    Michelle Kolsteeg

    Reageer

    • Slafes
      Sportvisser
      • 31-01-2003
      • 844
      • Leuven

      #47
      Of zoals ik het doe, lange telescoop (polderlijn van 4,5m) waar ik ook mee op witvis vis,... Is wel vrij zwaar, 27,5/100 bovenlijn op molen, en van heel dun, tot 18/100 bovenlijn,...

      Klein haakje, vissen net op, of net boven de bodem, kroeskarper en karper tot 9 kilo mee gevangen van het jaar,... Klein visje haal je boven zoals een vaste stok, grote vis gaat met je lijn lopen... Wel veel verder dan met een korte lancé, maar wel plezant,...

      Wees gerust, is sommige gevallen brasem gehad die met de lijn ging lopen hoor, en lang! Die goudkleurige brasems trekken enorm door,...

      [Gewijzigd door Slafes op woensdag 19 februari 2003 @ 21:51]
      http://www.wandelendetakken.be

      Reageer

      • Kapitein
        Banned
        • 20-02-2003
        • 40

        #48
        Indien ge graag met de vaste stok op karper vist koop dan alvast maar een paar extra stokken want van één ding moogt ge zeker zijn: Ge zult dikwijls stukken hebben, ofwel is uw lijn te dun en steekt ge een zwaardere maar dan komt het probleem dat uw lijn sterker word dan uw hengel kan verdragen en dat wil maar één ding zeggen: UW STOK ZAL BREKEN!
        Maar er is nog een mogelijkheid: koop een lange starndwerphengel doe alle ogen eraf en rolt daar vanaf het handvat minstens nen 30/00 op ofwel gevlochten draad, dan inleggen met 5 a 10 maissen aan de haak en wachten tot de karper bijt, en dan eruit sleuren trekken zo hard ge kunt, niets toegeven, ik heb op deze manier al verschillende karpers gevangen tussen de 15 en de 20kg

        Reageer

        • Jan Grijpstra
          Sportvisser
          • 09-10-2002
          • 646
          • Aalzum

          #49
          Hoi Kapitein, weleens van weidelijk vissen gehoord?

          Peter over dat voeren, ik begrijp waar je heen wilt, ik sloot trouwens ook af met bijt je er niet op vast.
          Ik wil het best even toelichten,
          Op verschillende putten hier in de regio is het mij opgevallen dat wanneer ik veel met levend aas voer, maden dus in mijn geval, er na de voorns hoofdzakelijk kleinere karper op mijn stek komt dan wanneer ik met partikels begin te voeren.
          Tuurlijk zijn er legio voorbeelden van waar het tegen overgestelde is bewezen, maar ga eens na...
          Met een werkend (oppervlakte) voer zul je niet vaak een school brasems op je voer houden, ik denk dat het met karper net zo is.
          En wat ik zeker niet mag vergeten is dat op die putten veel op karper wordt gevist, en dat de grotere karpers grote vreet orgies vermijden.

          met vr gr
          -------------------------------------
          Groeten van Jan

          Reageer

          • Kapitein
            Banned
            • 20-02-2003
            • 40

            #50
            Ja daar heb ik al van gehoor maar ik vis liever vanop een steiger

            Reageer

            • tjander
              Banned
              • 15-08-2003
              • 105

              #51
              ik heb vorige week nog een walvis gevangen met een bamboehengeltje en het koste me gelukkig geen moeite :moo:

              Reageer

              • Kapitein
                Banned
                • 20-02-2003
                • 40

                #52
                op welk water was dat dan?

                Reageer

                • tjander
                  Banned
                  • 15-08-2003
                  • 105

                  #53
                  bij mij om de hoek zo heel grooooot watertje van 100 bij 100 M2...de dril duurde maar 10 seconde...deze walvis kon geen kant op

                  Reageer

                  • jos.holl

                    #54
                    Hahahahahahaha dan was het een baby walvisje



                    Jos

                    Reageer

                    • Henk
                      Komt net kijken
                      • 14-12-2002
                      • 56

                      #55
                      wat is 100 bij 100M2?
                      Nieuw in het metrisch stelsel?

                      sportieve groeten Henk

                      Reageer

                      • tjander
                        Banned
                        • 15-08-2003
                        • 105

                        #56
                        Oorspronkelijk geplaatst door Henk
                        wat is 100 bij 100M2?
                        Nieuw in het metrisch stelsel?

                        sportieve groeten Henk
                        nooit wiskunde gehad blijkbaar.....m2 staat voor vierkante meter vriend......

                        Reageer

                        • Henk
                          Komt net kijken
                          • 14-12-2002
                          • 56

                          #57
                          Tjander,
                          100 bij 100 wil zeggen 100m x100m = 10000M2.
                          Tienduizend vierkante meter Tjander en of dat nu met wiskunde of rekenkunde van doen heeft weet ik niet precies, dat jij van wiskunde absoluut nada snapt is hier nu ook wel duidelijk, snappu?

                          sportieve groeten Henk

                          Reageer

                          • champ
                            Newbie
                            • 26-12-2002
                            • 20

                            #58
                            goedenavond aan alle karperliefhebbers,

                            Wil toch ff mijn mening kwijt over het vissen op karper met de vaste stok.

                            Vind ik persoonlijk een hele mooie visserij. Heb zo al enkele wedstrijden bij ons weten te winnen. Als brasem echt niet op beet is durf ik wel eens op de karper gaan. Begin daarom ook altijd bij aanvang van een wedstrijd met twee voederplekken aan te leggen. Eentje gewoon met maden en eentje met de mais...

                            Beide plekken regelmatig onderhouden en ben er zeker van dat de karper na een tijdje op het maisplekje afkomt. Ik vis zelf nog met een oude lerc. Zijn stokken die je gewoon niet kapot kunt krijgen, en vis daar meestal toch met een 22/00 op.

                            Ik ga hier niet beweren dat ik de echte grote beren er kan uittrekken maar als je tijdens een wedstrijd al eentje van 10kg kan vangen en dan nog enkele kleindere sta je al een stuk dichter bij een plaatsje op het podium. En geloof me, eens de karper op de plek zit duurt het niet lang voor je er enkele achter mekaar kunt vangen (natuurlijk ook kwijtspelen).

                            Wat het betreft om karper te vangen op je plaats op 9.5meter, zijn in de handel tegenwoordig stokken te koop waar je tot 30/00 mag aanhangen. Zijn toch 9.5 meter lang deze stokken, eigelijk een gewone wedstrijdstok.

                            Bij deze hoop ik dat ik mijn bijdrage heb kunnen leveren over dit onderwerp.

                            Groetjes

                            Reageer

                            • tjander
                              Banned
                              • 15-08-2003
                              • 105

                              #59
                              Oorspronkelijk geplaatst door Henk
                              Tjander,
                              100 bij 100 wil zeggen 100m x100m = 10000M2.
                              Tienduizend vierkante meter Tjander en of dat nu met wiskunde of rekenkunde van doen heeft weet ik niet precies, dat jij van wiskunde absoluut nada snapt is hier nu ook wel duidelijk, snappu?

                              sportieve groeten Henk
                              ik had het ook over 10000 m2 ei...bovendien weet je nu ook ineens wat m2 is.....heb je even in de boekies gekeken...2 postings eerder wist je nog van niks wat m2 was en stel je er een vraag over..... ben jij het ei zonder kip soms?? ik denk dat jij beter weer wiskunde kan doen met je 30 procent EA norm..dan kunnen we allemaal weer lachen....met buikpijn dan....heb je ooit van een vis met buikpijn gehoord????vast wel met die 30 procent norm van je hahahahah



                              [Gewijzigd door tjander op vrijdag 21 februari 2003 @ 00:07]

                              Reageer

                              • peter postema
                                Newbie
                                • 01-01-2003
                                • 20

                                #60
                                Beste Jan,
                                snap nu waar je heen wil ook al gaat het in sommige gevallen niet op maar dat is een andere discussie

                                je insteek qua levend voer daar zie ik zeker brood in zal dit meenemen aankomend voor jaar als ik het eens ga proberen.
                                de 1ste tijd even niet heb eerst nog een aantal ander wateren waar ik me in vast heb gebeten die op dit moment even voorrang hebben

                                mvg,
                                peter
                                Michelle Kolsteeg

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎