Nieuwkoopse recordkarper

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • HPE
    Newbie
    • 14-12-2002
    • 44

    #16
    Tjander

    De record-vis werd voor het eerst geregistreerd in 1993 en gevangen door Peter Vrijdag.
    De vis woog toen nog net geen veertig pond.
    Als ik naar de lengte van de vis kijk en naar de groeicurve dan vermoed ik dat deze vis makkelijk vrij anoniem heeft rond kunnen zwemmen een aantal jaar.

    Tjander, nu zal jij wel beweren dat ook ik niet weet wie daar vissen of hoe het gebied eruit ziet maar ik blijf het wel een opvallend feit vinden dat een vis die telkens aantoont in het najaar verschrikkelijk graag boilie's te schransen dit jaar alle vissers heeft weten te ontlopen.

    De toekomst zal het uitwijzen..

    met onwetende groet

    HPE
    HPE

    Reageer

    • ChrisN
      Newbie
      • 29-12-2002
      • 8

      #17
      Hallo

      Er zullen bij de karpervissers aan Nieuwkoop beslist enkele mensen tussen zitten die er alleen vissen voor de roem en eer (en geld) na de vangst van de recordvis. Maar naar mening zijn een merendeel van de recordjagers (en niet alleen aan Nieuwkoop) oprechte vissers, die proberen een (deze) grote karper te vangen voor zichzelf.
      Iedereen vangt liefst zo groot mogelijk, nietwaar? ...en ga eens te rade bij jezelf...wil je dit alleen voor roem, eer en geld? Nee toch. Zo denken waarschijnlijk veel recordvis-jagers ook.

      Hierbij dus, denk ik dat het behoorlijk goed mogelijk is dat een eventuele vangst niet vermeld is. Maar er zijn andere dingen die nog waarschijnlijker klinken: Mischien is de recordvis dit najaar 1 of twee keer verspeeld? Of mischien heeft de vis dit najaar een ander gebied opgezocht..
      Speculaties over jatwerk of sterfte wil ik pas geloven als deze vis in een jaar of vijf niet meer is gevangen...en dan nog. Ik kijk dan ook helemaal niet vreemd als hij in het najaar van dit jaar gewoon weer gevangen wordt...(als een nieuw record? ...goeie vraag...)

      Groeten ChrisN

      Reageer

      • peter postema
        Newbie
        • 01-01-2003
        • 20

        #18
        beste tsjander,

        qua commercieel aspect heb je zeker een feit maar geloof me er zijn mensen die vangsten voor zichzelf houden en dit niet aan de grote klok hangen.

        helaas wordt deze groep door de opkomende commercie steeds meer uitgedunt alleen zou het me niet verbazen dat er ook een fiks aantal zijn die lesgeld hebben gegeven en zich weer stilhouden.

        je hebt meer nodig dan 1 grote vis om commercieel aantrekkelijk te worden voor firma`s.

        met vr.gr,
        Peter
        Michelle Kolsteeg

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎