Barbeelvissen Weser Duitsland

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    Barbeelvissen Weser Duitsland

    Eind augustus sta ik op een camping aan de rivier de Weser (Duitsland). Nu ben ik van plan mijn feederhengel mee te nemen en een 3-daagse vergunning te kopen en te gaan vissen.
    Ik heb een paar keer eerder in een ander gedeelte van de Weser gevist en toen een paar kleine barbelen gevangen. Ze zwemmen er dus wel alleen heb ik geen idee hoe de barbeelstand is.

    De hengel waar ik mee ga vissen is een Beastmaster BX medium feeder en als molen gebruik ik een Baitrunner DL 4000 FA, omdat daar 25/00 nylon op de spoel zit en mocht ik een grote barbeel
    vangen kan ik de baitrunnerfunctie nog gebruiken indien nodig.

    Als montage gebruik ik een normale feedermontage en als schokbreker gebruik ik een stuk powergum.

    Op mijn feederhengel staat max. werpgewicht 100 gram. Dat is neem ik aan in combinatie met de 3 oz top. De vorige keren viste ik met een light/medium feeder met 50 grams korven net buiten de stroming
    dat ging op zich prima, maar kan ik met mijn Beastmaster ook met normale 80 grams korven vissen? Ik hoef geen verre afstanden te werpen.

    Wat raden jullie qua voer aan? Vismeelvoer met 4 mm pellets en parmaanse kaas of toch gewoon een normaal feedervoer en daar parmazaanse kaas aan toevoegen? Als aas mais, maden, wormen?

    Graag jullie advies. Alvast bedankt.
    Vaste stok | Match | Feeder
  • henk de wit
    Komt net kijken
    • 10-09-2009
    • 98
    • groningen

    #2
    Gewoon voer en viel en viel maden ,pinkies en casters zorg dat die steeds aanboden zijn. Als je het kan zoek de kribben op vis net op de naad. mvg

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      Iemand nog meer tips?

      Kan iemand mij ook vertellen wat ik max. kan werpen met mijn hengel i.c.m. de 3 oz tip?
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Met een lege 60 grams korf gaat de 3 oz tip nog net geen 90 graden buigen. Zou ik er nog normale 80 grams korven mee kunnen werpen?

        Ik heb in het stuk Weser waar ik dit jaar ga vissen nog nooit gevist. Dus als ik 80 gram kan werpen dan neem ik voor de zekerheid graag een
        paar 80 grams korfjes mee.

        Wil morgenavond even langs de hengelsportzaak dus als iemand mij hier voor die tijd antwoord op kan geven. B.v.d.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • hans vis
          Sportvisser
          • 26-08-2009
          • 998
          • Eelde-Paterswolde

          #5
          Ik heb geen ervaring met de Weser wel met barbeel.
          Gebruik de method, en vis met pellets, stop die ook in je korf, voorgeweekt en evt. vermengd met wat paneermeel.
          Ik weet niet hoe de situatie is met grondels in de Weser maar als dat identiek is met bv de Ijssel dan is vissen met maden etc. sterk af te raden.
          groet,
          Hans

          https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2325
            • Ter Apel

            #6
            Met de method bedoel je een methodvoerkorf? Of een normale voerkorf die vast op de lijn zit, zodat de vis zich zelf haakt?

            De laatste keer (2010) dat ik er gevist heb heb ik geen last gehad van grondels. Aangezien ik niet weet of in dat stuk barbeel zwemt en ik maar 3 dagen ga vissen neem ik voor de zekerheid ook een bakje maden mee. Kan ik een dag gericht op de barbeel gaan vissen. Levert dat niets op schakel ik over op maden.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • hans vis
              Sportvisser
              • 26-08-2009
              • 998
              • Eelde-Paterswolde

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
              Met de method bedoel je een methodvoerkorf? Of een normale voerkorf die vast op de lijn zit, zodat de vis zich zelf haakt?
              Ik gebruik altijd een zelf hakend systeem
              groet,
              Hans

              https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2325
                • Ter Apel

                #8
                Dan weet ik wel genoeg bedankt.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                • henk de wit
                  Komt net kijken
                  • 10-09-2009
                  • 98
                  • groningen

                  #9
                  Was een maand terug op de weser en 40g was meer dan genoeg water was best hoog ook nog! Had 4 stuks gevangen alleen met maden. Zou meer dan een bak nemen .Minstens een paar ltrs.....Grondels die je bedoelt heb ik daar niet gevangen maar wel van die normale, die echt groot waren.
                  Wie gezegd maden maden en nog mals maden met casters ,hemp en pinkies zorg dat er steeds wat door het water gaat...die barben komen er van zelf..

                  Reageer

                  • Rolla
                    Allroundvisser
                    • 03-05-2009
                    • 2325
                    • Ter Apel

                    #10
                    De weser stroomt van boven naar beneden door Duitsland. Ik heb ook een paar keer in Bad Karlshafen gevist en daar stroomde het toen aardig. Ik ga nu richting Heinsen.

                    In ieder geval heb ik vandaag bij de hengelsportzaak nog 3 korven (2x 60g / 1x 80g) meegenomen.

                    Ik ga komende week nog wel even een rolletje 16/00 G-line halen om wat onderlijnen van te knopen i.c.m. Gamakatsu 2210S haakjes maat 12 en 14.
                    Vaste stok | Match | Feeder

                    Reageer

                    • hans vis
                      Sportvisser
                      • 26-08-2009
                      • 998
                      • Eelde-Paterswolde

                      #11
                      16/00 lijkt me wat licht, ik zou voor minimaal 18/00 of 20/00 gaan.
                      groet,
                      Hans

                      https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                      Reageer

                      • Rolla
                        Allroundvisser
                        • 03-05-2009
                        • 2325
                        • Ter Apel

                        #12
                        16/00 heeft een trekkracht van 2.28 kg, 18/00 een trekkracht van 2.86 kg en 20/00 een trekkracht van 3.53 kg.



                        Ik gebruik deze haken (Gamakatsu 2210S) in de maten 14 en 12 en die moeten natuurlijk nog wel aan de lijn te knopen zijn. 20/00 zal wel te dik zijn dan kan ik volgens mij beter 18/00 nemen.
                        Vaste stok | Match | Feeder

                        Reageer

                        • Rolla
                          Allroundvisser
                          • 03-05-2009
                          • 2325
                          • Ter Apel

                          #13
                          Afgelopen donderdag 2 Fox Matrix Stainless Cage Feeders van 60 gram en 1 van 80 gram opgehaald.



                          Ik ga komende week de 80 grams korf eens vullen met voer en zien of deze nog te werpen valt met mijn feederhengel.
                          Vaste stok | Match | Feeder

                          Reageer

                          • fpulles
                            omgeturnd
                            • 15-02-2008
                            • 1260
                            • Eindhoven

                            #14
                            Daar ga je het beslist niet mee redden bij een barbeel. En die haakjes laat ook maar in je koffer, anders kom je van de koude kermis thuis....

                            Het moet net allemaal een paar tandjes sterker, en groter....

                            suc6
                            Frank
                            oude hond kan ook trucjes leren

                            Reageer

                            • Rolla
                              Allroundvisser
                              • 03-05-2009
                              • 2325
                              • Ter Apel

                              #15
                              Aangezien ik met een medium feederhengel vis ben ik enigzins beperkt in mijn mogelijkheden. Als het te hard stroomt en mijn korf of lood blijft niet liggen in de volle stroming dan heeft een barbeelmontage
                              weinig zin, omdat de kans op barbeel dan kleiner is en de kans op witvis groter.

                              Ik had zelf gedacht om 25/00 nylon hoofdlijn te nemen. Vervolgens knoop ik daar aan een powergummontage aan en als onderlijn neem ik 20/00 nylon. Als haak voor maden en wormen neem ik de 2210S en
                              een Korum haakje maat 10 of 8 met hair voor kaas en mais.

                              Als alternatief kan ik de hoofdlijn vervangen voor 30/00 en als onderlijn 25/00 nylon nemen. Verder gewoon de powergummontage gebruiken?
                              Vaste stok | Match | Feeder

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎