Barbeelvissen Weser Duitsland

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hans vis
    Sportvisser
    • 26-08-2009
    • 998
    • Eelde-Paterswolde

    #16
    Powergum heb je niet echt nodig als je hoofdlijn nylon is.
    Echter omdat je vreest dat je problemen met de stroming krijgt is het misschien verstandiger om een dyneema hoofdlijn van 10/00 te nemen, die heeft veel minder weerstand in de stroming.
    groet,
    Hans

    https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #17
      Advies is goed bedoeld, maar gevlochten lijn wordt mij te duur daar ik het dan alleen aanschaf voor 3 dagen riviervissen. Hier heeft gevlochten lijn geen meerwaarde voor mij daar
      ik op korte afstanden vis.

      Vanmiddag met de feeder gevist en aan het einde van de sessie de 80 grams korf aan de speldwartel gehangen en gevuld met voer. I.c.m. de 2 oz tip kon ik de gevulde korf
      naar mijn idee nog prima werpen. De afstand was zo'n 10 - 15 meter. Zal van de week de 3 oz tip eens proberen i.c.m. de 80 grams korf en eens zien hoever ik max. kan werpen.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • ErwinPhiAssen
        Sense and Simplicity
        • 13-03-2011
        • 667
        • Assen

        #18
        3OZ staat gelijk aan 3x 28gram = 84 gram. hiermee zal je iets makkelijker meer kracht kunnen zetten. Om de korf goed weg te kunnen zetten ben je eigenlijk 4oz nodig. Maar goed hoop dat je een barbeel gaat landen.....
        lets make things better

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2325
          • Ter Apel

          #19
          Vandaag de hengelsportzaak bezocht en een Korum running rig kitje meegenomen te samen met 22/00 Catana nylon, 2 zakjes haakjes en 2 matrix voerkorven van 80 gram.

          3 oz is inderdaad gelijk aan 84 gram en daarom heb ik de 80 grams korven niet te groot gekozen.



          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • ErwinPhiAssen
            Sense and Simplicity
            • 13-03-2011
            • 667
            • Assen

            #20
            maar je werpt meer dan 80 gram, ik denk tegen de 100 a 110. vandaar mijn opmerking. maar suc6 en hoop op een leuk verslag met mooie vissen
            lets make things better

            Reageer

            • Rolla
              Allroundvisser
              • 03-05-2009
              • 2325
              • Ter Apel

              #21
              Jouw opmerking is geheel terecht en daarom heb ik ook de kleinste 80 grams korven meegenomen.

              Aan de voorbereiding kan het niet liggen. Als er barbeel zwemt ga ik ze zeker vangen. Ik plaats na afloop wel een verslagje met foto's.

              Bedankt.
              Vaste stok | Match | Feeder

              Reageer

              • fisscherman
                Met enige kennis...
                • 23-03-2013
                • 381
                • apeldoorn

                #22
                en nu maar wachten op de fotoo,s
                jean.

                Reageer

                • Rolla
                  Allroundvisser
                  • 03-05-2009
                  • 2325
                  • Ter Apel

                  #23
                  Zoals gezegd ben ik 3 dagen aan het vissen geweest op de Weser. Met een medium feederhengel niet te doen, zo hard stroomde het. Ik heb het nog geprobeerd met een 80 grams korfje , maar zelfs dat kreeg ik met moeite weer binnen gevist. Vervolgens besloten tussen de kribben te vissen en dat was prima te doen met een 60 grams korfje.

                  Ik heb dag 1 alleen maar serpelingen gevangen, dag 2 naast serpelingen een blankvoorn en een barbeel van 30 cm, dag 3 had ik naast serpelingen een kleinere barbeel welke ik niet op gemeten heb. Dit alles op maden. Ik heb ook wormen als aas geprobeerd, maar daar kreeg ik geen enkele reactie op.
                  Vaste stok | Match | Feeder

                  Reageer

                  • Rolla
                    Allroundvisser
                    • 03-05-2009
                    • 2325
                    • Ter Apel

                    #24
                    Ik ga misschien binnenkort nog een aantal dagen richting de Weser.

                    Nu zit ik te overwegen of ik weer een hengel mee moet nemen. met de feederhengel kan ik alleen tussen de kribben vissen vanwege de
                    harde stroming. Een 80 grams korft blijft in de stroming niet liggen en heeft veel weerstand dat het bijna onmogelijk is om deze weer
                    binnen te halen.

                    Nu kan ik een floathengel van 3.90 mtr / werpgewicht max. 20 gram meenemen en met een zware dobber gaan vissen en deze mee laten
                    driften met de stroming en hopen op een mooie barbeel of andere vissoort van redelijk formaat.

                    Als alternatief, maar dat hangt van de kosten van een vergunning af, zou ik nog een 10-20 grams of 20-40 grams spinhengel mee kunnen nemen
                    en proberen baars, snoekbaars of misschien forel te vangen.

                    Graag had ik jullie advies.
                    Vaste stok | Match | Feeder

                    Reageer

                    • hans vis
                      Sportvisser
                      • 26-08-2009
                      • 998
                      • Eelde-Paterswolde

                      #25
                      Ik weet niet of de Weser ook zo geterroriseerd wordt door grondels als onze grote rivieren. Mocht dat zo zijn dan lijkt een dobberhengel me een kansloze missie of je zou er pellets aan moeten knopen. Echter ik weet niet of dat werkt met een dobber aanbieding. Ik meende gelezen te hebben dat op de Ardense riviertjes dobber icm pellets wel vis oplevert. Zitten er geen grondels dan vind ik een dobberhengel een veel leukere en dynamische manier om vis aan de schubben te komen.
                      groet,
                      Hans

                      https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                      Reageer

                      • Rolla
                        Allroundvisser
                        • 03-05-2009
                        • 2325
                        • Ter Apel

                        #26
                        Al die keren dat ik in de Weeser gevist heb nog geen grondel gevangen.

                        Dobberhengel is een optie, maar welke montage kan ik het beste gebruiken? Ik zat zelf te denken aan het volgende: dobber -> bulklood -> kleine tonwartel -> een meter 16/00 onderlijn met een stevige haak maat 10 of 12 en verdeeld over de onderlijn nog een paar valloodjes.

                        Is dit een goede dobber?
                        Vaste stok | Match | Feeder

                        Reageer

                        • hans vis
                          Sportvisser
                          • 26-08-2009
                          • 998
                          • Eelde-Paterswolde

                          #27
                          images.jpgOp de IJssel gebruikte ik altijd deze, maar ik heb geen idee waar je die in NL kan krijgen. De montage is oke maar plaats het bulklood wel zo laag mogelijk (50 cm van de haak)
                          groet,
                          Hans

                          https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                          Reageer

                          • Rolla
                            Allroundvisser
                            • 03-05-2009
                            • 2325
                            • Ter Apel

                            #28
                            Als ik het bulklood op 50 cm van de haak plaats zit het op de onderlijn. Op het moment dat de onderlijn dan breekt ben ik al het lood kwijt. Dan ik volgens mij beter een paar loodhagels over de onderlijn verdelen en de rest van het lood als bulk boven de tonwartel.,
                            Vaste stok | Match | Feeder

                            Reageer

                            • hans vis
                              Sportvisser
                              • 26-08-2009
                              • 998
                              • Eelde-Paterswolde

                              #29
                              Dat er wat verklikkerloodjes op de onderlijn komen lijkt mij logisch. Afhankelijk van hoe hard het stroomt bepaald de plaats van het bulklood. Hoe harder hoe lager dus. Nu is mijn ervaring op de kop van een krib, als je mee vist met de stroomnaad dat het wel meevalt, echter zo gauw je afremt zwiert de handel omhoog. Ik probeerde altijd zoveel mogelijk op een vaste afstand te vissen, strak op de top, waarbij het bulklood vlak boven de bodem hangt.
                              groet,
                              Hans

                              https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                              Reageer

                              • Rolla
                                Allroundvisser
                                • 03-05-2009
                                • 2325
                                • Ter Apel

                                #30
                                Bedankt voor je reactie. Het is mij geheel duidelijk.

                                Ik zal komende week even bij de Ara langs gaan en een paar dobbers aanschaffen.
                                Vaste stok | Match | Feeder

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎