Mijn eerste ervaring met de method feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • PeBo
    Hengelaar
    • 29-09-2007
    • 2636
    • Oosterhout

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door tester
    Hallo

    de haak punt tenopzichten van de steel 20 gr verbuigen

    doe de proef leg een platte haak in een boek en je trekt hem er zo uit

    doe het zelfde met een ver bogen punt en hij haakt onmiddelijk
    Gerard,
    Voor mij voor de feeder de haken van Drennan. SUPER SPADE micro barbed. Haak 14 wire Gauge 0,51 mm. Punt staat wat uitgebogen t.o.v. de steel. Haakt alles wat in de buurt komt. Ook je schepnet. Is iets dikker dan andere haken maar buigen ook nooit uit.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

    Groeten,
    PeBo.

    Reageer

    • minimus
      Specimen Hunter
      • 19-03-2003
      • 1203
      • Tilburg

      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
      Gerard,
      Voor mij voor de feeder de haken van Drennan. SUPER SPADE micro barbed. Haak 14 wire Gauge 0,51 mm. Punt staat wat uitgebogen t.o.v. de steel. Haakt alles wat in de buurt komt. Ook je schepnet. Is iets dikker dan andere haken maar buigen ook nooit uit.
      Gamakatsu G-01- 106 serie heeft dezelfde uitgebogen stand t.o.v de steel. Is ook wat dikker dan de andere versies Gamakatsu. Zeer goede brasemhaak !!
      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

      Reageer

      • ghelsing
        Frequent aanwezig
        • 20-03-2004
        • 245
        • Vleuten

        #18
        Ik ben ook sinds een paar maanden met de method feeder aan feederen geweest, de resultaten waren nogal verschillend, Normaal vis ik met de drennan methodkorf/inline en met onderlijnen van 10 cm met Hairrig ik gebruik als voer Ringers method mix. en minibolies van 10 mm en Mais. Afgelopen Zaterdag heb ik gevist in de Eem bij Baarn. ik ben begonnen met de gewone feeder met gaaskorf van 35 gr.en onderlijn van 75 cm , en mijn basisvoer, met wat ingredieenten , en Casters en maden. Na ongeveer 3 uur na wat brasems gevangen te hebben ,ben ik overgegaan naar de method feeder. met een method korf van drennan een een onderlijn van 10 met Hairig , en Ringers Method mix. als voer. Hier ook 3 uur mee zitten vissen , met resultaat 2 kleine brasems, terwijl aan aanbeten stil vielen. Ik . Ik ben toen overgegaan naar Method voerkorf (Drennan) onderlijn met hairrig van 10 cm. Als voer ging ik toen over op mijn eigen basisvoer en ingredieenten, met casters en Maden. en op de Hairrig Mais. Binnen 2 uur ving ik 8 grote Brasems. Ik dacht, hier begrijp ik niets van, omdat in het algemeen Vismael en micro pellets, en op de hairrig Ringers mini bolies. (Shelfish) een heel goe3de combinatie is. Wie geeft hier zijn mening over.
        Groeten van Gerard Elsing

        Reageer

        • R Rebel
          Newbie
          • 28-05-2013
          • 11
          • Roosendaal

          #19
          Vandaag een wedstrijd met de method gevist ik had goede hoop dat ik een goede uitslag ging halen, echter geen stootje op mijn top gezien.
          Heb met het zelfde aas, zelfde lokvoer gevist snap niet dat ik geen enkel leven in mijn top heb gehad.
          Als het echt niet loopt wat kan je dan nog veranderen om het op gang te brengen?

          Reageer

          • minimus
            Specimen Hunter
            • 19-03-2003
            • 1203
            • Tilburg

            #20
            Kan verkeren Rebel. Ik viste Woensdag een puike sessie met heel veel brasem (66) en vandaag waren ze niet vooruit te branden (17) (wind naar noord-west ?) Ook vandaag begonnen met hetzelfde voer en aas als Woensdag, maar dat was niet wat de brasem vandaag wou. Wat kun je doen als het niet loopt ? In ieder geval zorgen dat je niet op één gedachte hinkt qua haakaas. Ik begon vandaag met mais en boillies en die wilde ze gewoonweg niet. Pineaple, tutti frutti, scopex, maple, hemp,krill, ik heb ze er allemaal aangehad, maar na een uur geen beet is dat een veeg teken. Maar het is niet alleen haakaas, je kunt ook je inline feeder wisselen naar banjo of je onderlijn - in mijn geval- terugbrengen naar een kleinere maat. Ik kreeg de 1e aanbeet nadat ik van inline naar banjo ging en van haak 12 naar haak 14 met een F-1 pellet. Mijn 2e hengel toen ook voorzien van een banjo, maar ik had maar één 30 grams banjo bij dus toen maar een 45 grams aangeknoopt. Soms luistert het nauw blijkbaar want ik ving slechts 1 vis op hengel 2 en 16 op hengel 1 (....) Soms hoef je niet te zoeken naar de combinatie die vis oplevert, maar soms let het - zoals vandaag - erg nauw en de combinatie die dan vis oplevert was, relatief gezien, ook nog magertjes. Het is niet alle dagen feest !!
            As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

            Reageer

            • knuppe
              Frequent aanwezig
              • 28-07-2013
              • 122
              • zuidlaren

              #21
              De 22e ook nog even aan het feederen geweest met men zoon, 1 keer een losser, daarna allebei geen vis meer gezien.
              Was vroeg in de middag.
              Een met regelmaat plezier visser.

              Reageer

              • R Rebel
                Newbie
                • 28-05-2013
                • 11
                • Roosendaal

                #22
                Ik was eigenlijk van plan om de banjo feeders volgend jaar aan te schaffen aangezien ik dit jaar al genoeg heb gekocht
                welke kan je het beste gebruiken de rode of de gele? en zijn deze ook nog te gebruiken op een afstand van 50 meter en vervolgens 3-4 meter diep?

                Reageer

                • fisscherman
                  Met enige kennis...
                  • 23-03-2013
                  • 381
                  • apeldoorn

                  #23
                  zeker weten,met de 30 grams gaat het prima.
                  jean.

                  Reageer

                  • R Rebel
                    Newbie
                    • 28-05-2013
                    • 11
                    • Roosendaal

                    #24
                    Gisteren de laatste wedstrijd van het seizoen.
                    Heb gevist met een 30 gram inline banjo feeder, als haak aas heb ik mini boilies gebruikt.
                    Heb het zelfde lokvoer als andere keren gebruikt, had nog vaak last dat wanneer ik de method feeder uit de mould haalde dat de helft van het voer er in bleef zitten.
                    na het voer wat natter gemaakt te hebben had ik geen last meer van.
                    Ook heb ik vandaag voor het eerst met pellets als lokaas gevist met deze combi heb ik mijn laatste vis weten te haken dus dat geeft ook weer vertrouwen.
                    Heb twee mooie platte gevangen met een totaal gewicht van 3200 gram, genoeg voor de dag winst.
                    Nu het weer kouder wordt en de vangsten minder gebruiken jullie dan nog steeds de method?

                    Reageer

                    • fisscherman
                      Met enige kennis...
                      • 23-03-2013
                      • 381
                      • apeldoorn

                      #25
                      tuurlijk kan dat,waarom niet.
                      jean.

                      Reageer

                      • minimus
                        Specimen Hunter
                        • 19-03-2003
                        • 1203
                        • Tilburg

                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door R Rebel
                        Gisteren de laatste wedstrijd van het seizoen.
                        Heb gevist met een 30 gram inline banjo feeder, als haak aas heb ik mini boilies gebruikt.
                        Heb het zelfde lokvoer als andere keren gebruikt, had nog vaak last dat wanneer ik de method feeder uit de mould haalde dat de helft van het voer er in bleef zitten.
                        na het voer wat natter gemaakt te hebben had ik geen last meer van.
                        Ook heb ik vandaag voor het eerst met pellets als lokaas gevist met deze combi heb ik mijn laatste vis weten te haken dus dat geeft ook weer vertrouwen.
                        Heb twee mooie platte gevangen met een totaal gewicht van 3200 gram, genoeg voor de dag winst.
                        Nu het weer kouder wordt en de vangsten minder gebruiken jullie dan nog steeds de method?
                        Je kunt de method heel het jaar gebruiken alleen zul je - net als bij andere disciplines - je een en ander aan moeten passen. In de koudere maanden zal de vis niet hetzelfde innemen als in de zomermaanden. Ik merk nu al dat de interesse in boillies sterk afneemt en de haakpellets gewilder zijn. Overigens vang je in Oktober doorgaans nog goed brasem en merk je dat het in November minder wordt. Ik boek nog aardige resultaten in de koudere maanden met de Sonubaits dark groundbaits, maar zoals in de zomer zal het nooit worden.
                        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎