Method feeder /of gewoon feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

    Method feeder /of gewoon feeder

    Ik vraag me af wat nu meer vangst oplevert, Method feederen of Gewoon feederen met de voerkorf. met lange onderlijn (75cm) met hairrig .Ikzelf feeder al weer wat jaartjes (ook wedstrijden) en daar valt op dat er in wedstrijden bijna niet met de method feeder gevist word, meestal de feeder met voerkorf. Ikzelf durf het in een wedstrijd ook nog niet aan, Als ik geen wedstrijd vis, dan ga ik zo af en toe eens met de method feeder. en dan vang ik mijn vis wel, vooral grotere Brasems, maar het duurt meestal langer voordat je vis gaat vangen of krijg helemaal geen beet. . in een wedstrijd van bv 5 uur gaat die verloren tijd meespelen. Ik vraag me dan ook af of je met de feeder met voerkorf en langere onderlijn met Hairrig (met de method feeder vis je met een onderlijn van 10 cm hairrig)ook goed uit de voeten kan (beidde met minibolies 10 mm en hetzelfde voer, Minipellets en Amino Black Vishmael) ) of kan je beter met de feeder met voerkorf en Hairrig je voer nemen wat je altijd gebruikt bij het feederen . Graag jullie mening
    Groeten van Gerard Elsing
  • R Rebel
    Newbie
    • 28-05-2013
    • 11
    • Roosendaal

    #2
    Vorige week met de gewone feeder gevist in 5 uur tijd twee vorentjes gevangen, afgelopen weekend op de zelfde stek de method feeder gebruikt in 7 uur tijd acht vissen weten te landen (4 verspeelt) gewicht ruim boven de 12 Kilo.
    Zoals hier meer te lezen is komt er pas na een uur leven op gang, bij mij was dit niet anders.
    Ik wil mijn volgende wedstrijd het toch gaan proberen met de method en wil het eerste stille uur verkorten door met een spod extra voer te brengen.

    Reageer

    • knuppe
      Frequent aanwezig
      • 28-07-2013
      • 122
      • zuidlaren

      #3
      Ik ben sinds kort aan het feederen, met de method feeder.
      Ben er voor mijn gevoel wel uit dat vooral de bodemstructuur grotendeels bepaald of je wel of niet met de method feeder goed kunt vissen/vangen. Een drassige of begroeide bodem is mijn mening na geschikt voor de method feeder. Ik denk dat de korte onderlijn op de method feeder daar de grootste invloed op heeft.
      Een met regelmaat plezier visser.

      Reageer

      • ErwinPhiAssen
        Sense and Simplicity
        • 13-03-2011
        • 667
        • Assen

        #4
        bij drassige bodems zou ik een pop-up inzetten. indien je een 10cm onderlijn inzet, dan kan je een loodhagel op 5cm van de haak plaatsen
        lets make things better

        Reageer

        • knuppe
          Frequent aanwezig
          • 28-07-2013
          • 122
          • zuidlaren

          #5
          Thanks Erwin,
          Daar kan ik wel wat mee.
          Een met regelmaat plezier visser.

          Reageer

          • Tony De Wilde
            Komt net kijken
            • 02-09-2012
            • 63
            • Gent

            #6
            Beste

            Probeer eens met een inline plastic cage feeder in combinatie met een rig van 8 cm tot 15 cm. The best of both worlds. Een klassiek feeder systeem met een rig van 75 cm , zou ik niet doen de vis heeft te veel ruimte om het boeltje uit te gooien.

            Reageer

            • kalverjan
              Newbie
              • 26-08-2013
              • 12
              • Omgeving Apeldoorn

              #7
              Goedemorgen sportvissers,
              Ik ben nieuw op dit forum en natuurlijk zal ik wel(weer)met de verkeerde vraag op de verkeerde plek zitten.
              Maar ik probeer het toch maar.
              Sinds jaren ben ik weer aal het vissen geslagen,nu met de feeder(brasen/voorn),en ik moet zeggen het gaat redelijk.
              maar nu mijn eeste probleem:ik vis in een kanaal(wat ondiep,1.5/2 mtr.)op een mooie stek.
              Maar bij het feederen zit mijn korf steeds vast en bij indraaien zit er waterpest aan.
              Kan dit gevolgen hebben(buiten dat het lastig is)voor de voerplek het bijten en het resultaat in het algemeen.
              Graag verneem ik wat,alle suggesties zijn welkom,ook als ik op de verkeerde plek zit met mijn vraag.
              Alvast Bedankt.
              KJ.

              Reageer

              • kalverjan
                Newbie
                • 26-08-2013
                • 12
                • Omgeving Apeldoorn

                #8
                Zie je wel ik doe iets niet goed, ik heb een vraag/probleem.
                Ik heb nog geen reactie gehad.
                Moet ik een bericht plaatsen zoja waar of doe ik iets anders verkeerd.
                Groetjes KJ.

                Reageer

                • fisscherman
                  Met enige kennis...
                  • 23-03-2013
                  • 381
                  • apeldoorn

                  #9
                  nou je zit wel goed,maar vang je dan wel vis,ondanks je af en toe vastzit,want vele bodems zullen wel wat begroeing hebben,maar hoeverre dat nou invloed heeft op het vangen,hoeft niet,kan wel.
                  maar het forum is op moment redelijk rustig,denk dat veel mensen toch lekker vis zit te vangen,want het is nog vakantie.zodoende.anders zullen er best nog wel mensen zijn die antwoord geven.
                  jean.

                  Reageer

                  • kalverjan
                    Newbie
                    • 26-08-2013
                    • 12
                    • Omgeving Apeldoorn

                    #10
                    Dank je Jean,blij dat ik goed zit.
                    Inderdaad het vangen kon ook wel een beetje meer zijn,gooi niet altijd op de juiste plek,de zwaarte van de voerkorf en zo zullen er nog wel wat(veel)dingen zijn.
                    Maar dat steeds vast zitten vind ik erg vervelend en daar was ik eigenlijk benieuwd naar of anderen dat ook hebben.
                    ben blij dat ik begin heb,nogmaals bedankt.
                    Gr.KJ.

                    Reageer

                    • Knoopje
                      Newbie
                      • 24-06-2012
                      • 18
                      • Omgv. Eindhoven

                      #11
                      Op een begroeide bodem is een pop-up boilie misschien een goed idee. Ik zou dan wel een method korfje gebruiken. Een pop up gaat drijven, dus is de kans dat je aas tussen de planten zit wat minder groot. Het zal niet voorkomen dat je af en toe eens vast zit, maar dan weet je zeker dat je aas in ieder geval zichtbaar is voor de vis. Ik heb geen idee wat het kleinste formaat popup is, maar met 8mm pop ups zul je niet meer gauw voorntjes vangen denk ik.

                      Reageer

                      • kalverjan
                        Newbie
                        • 26-08-2013
                        • 12
                        • Omgeving Apeldoorn

                        #12
                        He bedankt,
                        Zit nog maar pas op dit forum(moet ook dat allemaal nog leren)maar ik ben al een heel stuk verder.
                        Groetjes KJ

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎